Yapımına Irrational Games'in başladığı, sonra 2K bünyesinde masa tenisi topu gibi seken The Bureau: XCOM Declassified son 1 aydır şekilleniyordu video oyun medyası karşısında. Oynanışı, mekanikleri gözler önüne serilen oyunun E3'te de IGN'e özel bir gösterimi oldu.
2K Martin'den Yaratıcı yönetmen Morgan Gray'in verdiği bilgiler eşliğinde, ABD'de uzaylıların virüsünün bulaştığı bir yaz kampı alanının oynanışını gördük. Bu görev, bir yan görev ve ilk kez bir yan görev gösterimi görmüş olduk.
Daha önce detaylarını verdiğimizThe Bureau'nun tekerlek menüsü oyunculara hareket, pozisyon alma (siper, taciz ateşi, vb.) ve güçlü özel vuruşlardan seçip ekip arkadaşlarına emir verebilme imkanını sunuyor. Tekerlek menüsünün bizi soktuğu durumun adı Battle Focus ve Morgan'ın dediğine göre emirleri çok adımlı, karmaşık taktiklere rahatça çevirebiliyoruz. Bütün bunları oynadığınız FBI karakteri William Carter ile yapıyorsunuz. Başka karakterlere geçip, onların bakış açısından oyunu takip etmiyorsunuz.
Videoda gördüğümüz ilginç özelliklerden birisi, oyunda haritaya yem bir karakter koyabilmek. Daha çok hologram gibi görünen bu "decoy", düşmanın dikkatini çekip çatışmayı üstünüzden çekiyor olması. Bir diğeri de geniş bir alana yapılan hava saldırısı. Göze hoş gözüktüğünü inkar etmiyoruz.
Oyunda ekibinize temel birkaç direktif verip, sonrasında kör şekilde aksiyona atlamıyorsunuz. Morgan, oyunda özellikle "takımın takıma karşı olduğu bir yapıya" dikkat ettiklerini, amaçlarının bu olduğunu söylüyor. Yani yeni emirler, yeni özellikler sürekli kullanılmalı. Bu da oyunun taktik yanının süs gibi kalmasını önlüyor. Diğer XCOM oyunlarındaki gibi, ölümler yine geri dönüşü olmayan durumlar. Ekibinizden birisini kaybetmek demek, bütün seviyeleri ile onu kaybetmek demek. İşte bu nedenle de taktik özellikleri diğer aksiyon / RYO'larda olmadığı kadar önemli. Tabi bu demek değil ki savaş alanında kimse düşmeyecek. Düşen karakterlerin kan kaybı süresi dolmadan, onları kaldırma şansınız var. Aynı şekilde siz düştüğünüzde de, takım arkadaşlarınız gelip sizi kaldırabiliyorlar.
Olayı biraz daha detaylandırmak istediğinde, Morgan "aslında dövüşlerimiz ufak bulmacalar gibi. Size araçları veriyoruz, Carter'ın becerileri ve ekibinizin özellikleri olarak. Sonrasında sizden bu duruma bir çözüm getirmenizi bekliyoruz." diyor.
Eğer XCOM evrenine aşinaysanız, zaman olarak eski bir devirde geçiyor olsa da düşmanlar tanıdık. Morgan'ın söylediklerine göre özellikle Sectoid'ler ve mutantlar, yine düşmanlarımızın önemli bir kısmını oluşturuyormuş.
Her ne kadar yıl olarak 1962 seçilmiş olsa da, silahlar ve teknolojiler uzaylı kaynaklı. Carter'ın üstündeki, Hayalet Avcıları'nın hafif versiyonu ekipmanın dışında, yine bolca teknolojik silahla haşır neşir oluyoruz. Bütün bu plazma silahlarının yanında da, 1962'ye uygun ateşli silahların da oyunda yer aldığı söylenenler arasında.
Oyundaki karakterlerin ve ekipmanların geliştirme seçeneklerinden bahsedilip bunların çok detaylı olduğu söylense de, ne yazık ki örneğini göremedik. Aynı şekilde XCOM operasyon merkezinin de görüntüsü yoktu. O nedenle bu konularda Morgan'ın sözlerinden başka bir şey yok elimizde.
Ama az kaldı, bu heyecanlı deneyimi yaşamak için 20 Ağustos 2013'ü bekliyoruz. The Bureau: XCOM Declassified Xbox 360, PS3 ve PC platformlarında çıkacak. Bu arada, IGN üzerindeki video için sizi buradan alalım.