Beklediğimiz Indie'ler - The Spirit of the Samurai

Japon folkloruna bir de stop motion gözüyle bakalım

[ Beklediğimiz Indie'ler köşemizde takip listemizde olan ve çıkmasını sabırsızlıkla beklediğimiz indie oyunları ilgi çekici beş maddede tanıtmaya çalışıyoruz. ]

Beklediğimiz Indie'ler köşesinde genelde uzak tarihli oyunları konuşuyorduk ama The Spirit of the Samurai aralık ayında çıkarak bizi pek fazla bekletmeyecek bir oyun.

> DURDUR O HAREKETİ, İNECEK VAR: The Spirit of the Samurai’ın belki de en özgün yanı tüm animasyonların stop-motion tekniğiyle hazırlanmış olması. Özellikle de korkunçlu boss savaşlarında bossların o duraklamalı hareketleri ekstradan bir ürperti seviyesi kazandırmış oyuna. Bu teknik sadece oynanışta değil, sinematiklerde de kendini gösteriyor ve baştan sona bir animasyon filmi izliyormuşsunuz havası yaratıyor.

> TÜRLER, TÜRLERİMİZ: The Spirit of the Samurai için ilk bakışta “çeşitli türlerin tek potada eritildiği bir oyun” diye düşündüyseniz haksız sayılmazsınız. Her ne kadar Steam sayfası aksiyon macera diyerek kısaca geçiştirmiş olsa da oyunda hack’n’slash, metroidvania ve soulslike öğeleri de bulunuyor. Zaten yapımcısı da oyunu anlatırken “soulslike ve metroidvania’yı tek potada birleştiren karanlık 2D aksiyon macera” diyor. Severiz.

> BİR SAMURAY, BİR KEDİ VE BİR KODAMA: Oyunda bir değil üç farklı ana karakterimiz var. Bunlardan ilki eşsiz kılıç yeteneklerine sahip olan usta samuray Takeshi, diğeri boyundan beklenmeyecek kadar becerikli bir savaşçı kedi olan Chisai, sonuncusu ise yine küçük mü küçük ama pek cesur bir ruh olan Kodama. Bu üç karakter de oyuna farklı bir oynanış katıyor çünkü her birinin dünyaya yaklaşımı farklı: kimi işini kılıçla çözerken, kimisi platform ve keşif yeteneklerini ön plana çıkarıyor.

> JAPON HALK OYUNLARI EKİBİ: Oyunun geçtiği dünya da, içindeki karakter ve yaratıklar da tamamen Japon mitolojisinden ve halk hikayelerinden beslenmiş. Eski köylerde, dağ mağaralarında, mezarlıklarda ve tekinsiz haritalarda dolaşırken karşımıza birbirinden tuhaf tasarımlı yokai’ler, ölümsüz yaratıklar ve iblis orduları çıkacak. Örümcek formundaki yokai olarak bilinen Jorogumo da karşılaşacağımız yaratıklardan bir diğeri.

> KOMBO EDİTÖRÜ: The Spirit of the Samurai’ın savaş sistemi kombolara dayanıyor ve biz bu komboları dilediğimiz gibi hazırlayabiliyoruz. Şöyle ki oyunda bir kombo editörü var. Gücümüzü (Str) ve hünerimizi (Dex) arttırdıkça yeni kombo hareketleri açıyor, bu hareketleri Direkt Saldırı, Zıplayarak Saldırı, Aşağıdan Saldırı gibi çeşitli kombolara ekleyip çıkarabiliyoruz. Sonrasında mesela Zıplayarak Saldırı yaptığımızda hareketler seçtiğimiz sırayla gerçekleştiriliyor. Değişik bir düşünce olmuş.


The Spirit of the Samurai

Tür: Aksiyon, Macera, Stop-Motion

Platform: PC, Xbox Series, PS5

Yapım: Digital Mind Games

Dağıtım: Kwalee

Çıkış Tarihi: 12 Aralık 2024

YORUMLAR

GOG, Preservation Program ile Oyunları Koruma Altına Alıyor

İlk aşamada 100 oyun güncellenmiş durumda

GOG, Preservation Program ile Oyunları Koruma Altına Alıyor

Phil Spencer: Avowed'ın Ertelenmesinin Nedeni Kalite Sıkıntıları Değil!

Oyuncuların biraz ek zamana ihtiyacı varmış

Phil Spencer: Avowed'ın Ertelenmesinin Nedeni Kalite Sıkıntıları Değil!

Erteleme haberleri günümüzde oyun dünyasının bir parçası haline geldi. Merakla beklenen oyunların bir kısmı çıkış tarihine yetiştirilemediği için erteleniyor. Obsidian'ın yeni oyunu Avowed da bu oyunlardan biri.

Tabii konu erteleme olunca akıllara ilk olarak "kalite" sorunları geliyor. Geçtiğimiz günlerde Game File ekibine konuşan Xbox'ın patronu Phil Spencer ise, Avowed'ın bu konuda sıkıntı yaşamadığını dile getirdi.

Görünüşe göre oyunun Şubat 2025'e ertelenmesinin arkasında tamamen stratejik planlamalar varmış. Spencer, bu röportajda oyunculara biraz "nefes alanı" açmak istediklerini belirtiyor. Diablo 4'ün yeni ek paketi, Black Ops 6 ve Indiana Jones oyununun üst üste geldiğini hatırlatan Spencer, aynen şu ifadeleri kullanmış:

"Obsidian'ın zamana ihtiyacı olduğu için erteleme kararı almadık. Oyuncuların bu zamana ihtiyacı var."

Spencer aynı röportajda Xbox Game Studios'un yöneticisi Matt Booty ile görüşmelere devam ettiklerini ve oyun planlamalarını buna göre yaptıklarını da söylüyor.

Adını ilk kez 2020 yılında duyduğumuz Avowed, Şubat 2025'te piyasaya sürülecek.

Parolamı Unuttum