Thronebreaker: The Witcher Tales'e yeni başladıysanız (veya yakında başlamak istiyorsanız) ordunuzun başında Nilfgaard istilacılarıyla yüzleşmeden önce aşağıdaki taktikleri okumayı unutmayın, emin olun bunlar çok işinize yarayacak. Her şeyi de kraliçe Meve'den beklemeyelim değil mi, yardımcı olalım.
GENEL TAKTİKLER
- Haritadaki kaynakların çoğunun yerini görmek ve mümkün olduğunca az şeyi kaçırmak isterseniz kamp ekranından 750 Gold ve 250 Odun’a Watchtower yaptırtmaya öncelik verin. Bundan sonra harita ekranından 50 altın vererek bölge bölge haritayı gözcülerinize taratabilirsiniz. Taratacak bir şey kalmadığında oyun size “Bu bölgedeki her şeyi bulduk” diyor zaten. Ancak buna rağmen bazı gizlerin haritada gösterilmediğini ve kendiniz arayıp bulmanız gerektiğini de belirteyim.
- Trading Post sayesinde istediğiniz anda kamp ekranından odun ve altın miktarınızı birbirine dönüştürebilirsiniz. Böylece altınınız bolsa ama odun kıtlığı çekiyorsanız altın verip odun alabilirsiniz. (ya da tam tersi)
- Konuşabildiğiniz herkesle birden fazla kere konuşun. Bazı karakterler üçüncü ya da dördüncü konuşmanız sırasında size bir hazine haritası ya da bonus materyal verebiliyor.
- Eğer oyun içindeki genel istatistiklerinizi görmek isterseniz Mess Hall’da bulunan Grey Rider’la konuşabilirsiniz. Böylece bir bölgede neyi keşfettiniz, neyi keşfedemediniz, kaç saat harcadınız vb bilgilere ulaşabilirsiniz.
- Ordunuzun morali zaten iyiyse Shrine’ları kullanmak yerine gidip birkaç savaş yapın. Tekrar nötre düştüğünde gidip Shrine’ı kullanın. Böylece kartlarınızın değerine sürekli +1 alacaksınız.
- Savaş alanında altın kart olarak da yanınıza katılan karakterlerle aranızı iyi tutarsanız kartlarını bir üst seviyeye çıkartabiliyorsunuz. İsimlerinin yanına “+” eklenmesiyle kendini belli eden bu kartlar müthiş kullanışlı olabiliyor, o yüzden hem hikâyesel olarak hem de savaş mekaniği olarak kimi yanınızda istediğinize dikkat edin.
SAVAŞ TAKTİKLERİ
- Açtığınız her kartı hemen eklemek yerine gerçekten işinize yarayacağını düşündüğünüz kartları destenize ekleyin. Destenizde çok fazla kart olması, o an ihtiyacınız olan kartın gelme ihtimalini düşürmekten başka işe yaramaz, unutmayın.
- Rakibiniz “Pass” dediyse gaza gelip onun elini azaltmak için saldırmaya devam etmeyin. Unutmayın: Birimlerinizden birinin gücünü ya da Leader Ability’nizi kullanırsanız kart oynamak zorundasınız.
- Eğer sonraki turda elinizi güçlendirecekse rakibi “oltaya” getirip pas geçin. Elindeki kartlardan ne kadar çok harcarsa sizin o kadar işinize gelir.
- Sahadaki kartların özelliklerine çok dikkat edin. Eğer rakibiniz sahaya siz her “Order” verdiğinizde kendini bufflayan kart sürdüyse tutup da Arnjolf’la kafasına kafasına vurmaya kalkmayın. Rakibinizin elini anlamak, ona karşı oluşturacağınız stratejinin belkemiğidir. Eğer desteniz rakibinizin eline göre çok ters kalıyorsa “Load Last Save” diyip kamp alanında destenizi ona uygun şekilde elden geçirmekten çekinmeyin.
- Rakibin elini anladıktan sonra kendi kartlarınızı inceleyin. Yapabileceğiniz komboları düşünün. Oyuna erken ineceğiniz birkaç Regiment Drummer, elinizde Reynard kartı varsa iki katı değerlenecektir mesela. Hele hele Reynard+ varsa bir de her Leader Ability kullandığınızda yeniden aktif olacağı için değerini katlayacaktır.
- Özellikle Puzzle savaşlarında oyunun size verdiği ipuçlarına çok dikkat edin. Eğer geçerli bir taktik keşfettiğinizi düşünüyorsanız ancak buna rağmen Puzzle’ı çözemiyorsanız kendi elinizdeki ve karşı taraftaki kartların özelliklerini bir daha okuyun.
- War Wagon’un yanında gelen Light Infantry’ler güç olarak düşük olsalar da Deathwish özellikleri sayesinde rakibe 5 hasar verebilmekteler. Bunu Forager’ın sağındaki iki birimi yok etme özelliğiyle birlikte kullanarak rakibe ucuz ve sağlam hasar verebilirsiniz.
- Mahakam Shieldbearer’ın bir üniteyi kendi gücüne eşitleme özelliği sizin destenizle sınırlı değil. Tutup da karşınızdaki 60 güçlük ejderhayı bir anda 11 güce indirmek zaman zaman hayat kurtarıcı olabiliyor. Benzer bir taktiği Alchemist’le de yapabilirsiniz. Karşınızdaki iki birimden soldakinin 3, sağdakinin 20 gücü varsa Alchemist’in özelliğiyle 20 gücü olanı 3 güce düşürebilirsiniz.
- Strays Infiltrator’ı yabana atmayın. Karşı tarafın tahtasında arasına girdiği birimlerin gücünün toplamını alıp sonra sizin tarafa geçmesi yedirebilirseniz çok zor savaşları absürt derecede kolaylaştırabiliyor. (2 Strays Infiltrator’la 1438 puan yaptığım Leshen dövüşünde olduğu gibi)
- Knickers’ı aldıysanız ve “Elinizdeki kartları lezzetli bulabilir” uyarısını fark etmediyseniz sonra boş yere köpeciğe kızmayın. Bazen hakikaten kartlarınızı yiyebiliyor.
- Isbel hem Healer hem de Destroyer haliyle müthiş iş yapabilen ve maçların seyrini değiştirebilen bir kart. Ama benim gibi şapşallık yapıp da son el oynamaya kalkmayın; aktif hale gelebilmesi için bir tur geçmesi gerekiyor zira.
- Dimeritium Shackles trinketı sayesinde özellikle de rakibinizin elindeki kartlar çok iyiyse ondan üç kart çalıp hızlı bir başlangıç yapabilirsiniz.
- Deploy özelliği iyi kartlar ve Decoy’u sinerjik kullanmak harikalar yaratabiliyor. Özellikle de eliniz sınırlıyken Field Medic’le birlikte bolca kullanın.