Neden önemli yatırımcılar ve biliminsanları yapay zekaya karşı bizi uyarıyor?
Devamını okuBir şey diyeyim mi, burası kendi dükkanım olsaydı hiç inceleme yazmaz, 20 ekran görüntüsü, 2 tane de gif ile, ki onları da yakın dövüşün nasıl olduğunu göstermek için koyardım, karşınıza çıkardım. Sonra derdiniz ki "Mert ne bu postmodern ayakları?"."N'abıyım oyun böyle" derdim cevap olarak. Çünkü Neva da GRIS gibi bir his oyunu, bir deneyim, bir sanat eseri. Herkesin alacağı şey farklı, o yüzden böylesine soyut, görmenin okumadan çok daha nitelikli olduğu bir yerde kalkıp da uzun uzun oyunu anlatmak yersiz bence. Zaten toplam oyun süresi de kısa, ne söylesem deneyimi baltalayacak. Bu yüzden yazıdan daha çok ekran görüntüsü göreceksiniz.
Ben böyle "artist artist" konuşsam da tabii ki bahsedilmeye değer şeyler var. Mesela Neva'nın teması GRIS'e göre daha belirgin hatlarla çizili. Kırmızı pelerinli bonus saçlı savaşçı Alba ile kurt dostu Neva'nın hikâyesi lanetleri def etme üzerine kurulu. Tabii ara boşlukları siz dolduruyorsunuz. Ve yine birden çok alt konuları da kendinizce yorumluyorsunuz. Bunlardan en güçlüsü sevgi, ve bir ömür yaşanan sadakat. GRIS bir aidiyet arayışı, kabullenme iken Neva'da mücadele, var oluş alt metinlerini aldım ben daha çok. Geliştirici Nomada Studio'nun yaptığı bu seçimin de oyunun yakın dövüşlere sahip olmasından geldiğini tahmin ediyorum.
GRIS'te olmayan bu yakın dövüşler Neva'da ciddi yer tutuyor. Öylesine eklenmek için eklenmemiş oyuna. Özellikle boss savaşlarının sayısı ve detaylı karakter tasarımları bu uğraşı ispatlar nitelikte. Ancak maalesef oyun ilerledikçe bir derinlik göremiyorsunuz. Kurt dostumuz Neva büyüdükçe ciks haraketler yapıyor ama dövüşlerde büyük bir değişim hissi yaşanmıyor.
Oyun tahmin edeceğinizin aksine kolay değil, en az birkaç kez öleceksiniz. Bu yüzden Nomada'nın eklediği Hikâye Modu, zorluk istemeyenlerin tercih edeceği mod ve eklenmesi kesinlikle çok doğru bir hareket olmuş. GRIS gibi bir deneyim isteyen bir kitle görüyordum çünkü internette.
"GRIS gibi bir deneyim" isteseniz de Neva her anlamda GRIS'ten daha fazlasına sahip. Daha uzun ve detaylı ara sahneler, ilmek ilmek işlenmiş animasyonlar, efektler, veee incelemenin en başından beri konuşmak istediğim o konuya, nefes kesici ortamlara. Şimdi bir sanat eseri nasıl övülür, ne gibi betimlemeler, ithaflar yapılır bilemiyorum. Yanımda fular da yok aksi gibi. Ama Neva, müzelerde sergilenmeyi hak edecek güzellikte, uzun uzun bakmalara doyamayacağınız bir estetiğe sahip. GRIS'ten bile daha iyi renk kullanımları, rastgele durduğunuz yerin bile ekran görüntüsü almaya değer olması akıl alır gibi değil, muhteşem bir başarı. Hayatımda hiç 3 dakikada bir F12'ye bastığım bir oyun oynamamıştım. Cidden, 4,5 saatlik oynanış süremde 90 ekran görüntüsü almışım. Utanmasam tüm oyunu kaydedeceğim de utanıyorum işte.
Tüm bu güzelliğin destekçisi, ortamı güçlendiren sesler, bu oyunda daha çok tınılar, aynı GRIS'teki gibi Berlinist'in elinden çıkmış ve sizi Neva'nın büyüleyici dünyasına çekmeyi başarıyor. Oyundaki 4 mevsim ve kurt dostumuz Neva'nın ilerleyen yaşı farklı bir atmosfer içerse de Berlinist nerede ne hissedeceğimizi çok iyi anlamış.
Neva, aynı GRIS gibi bitirdiğinizde yüreğinize unutamayacağınız duygular yerleştiren bir deneyim. Bu tarz oyunlarda içeriği olabildiğince az bilmek o kadar iyi bir oyun keyfi sağlıyor. Bu yüzden şu ana kadar gördükleriniz sizi mutlu ettiyse koşun kendinizi Alba & Neva sadakatinin kollarına atın.
Başlıklar
Bakmalara doyamayacağınız, GRIS'teki işçilikten her anlamda fazlasına sahip bir sanat eseri Neva. Müzelerde sergilenmesini arz ederim.
- Kelimelerle anlatılamayacak bir güzellik
- El çizimi animasyonlar çok doğal duruyor
- Atmosfere çok uyumlu bir ses dizaynı
- Yakın dövüş yeteri kadar derinleşemiyor
- Ekran görüntüsü almaktan yorulacaksınız