Nioh 2 - The Complete Edition - İnceleme
Geldi gönlümü efendisi, gönlümün platformuna…
Bundan yaklaşık 11 ay kadar önce, Nioh 2’nin PS4 sürümünü incelemiştim, buralarda bir yerlerde olacak. Aha buldum, ana oyunun ana hatlarıyla ne gibi eksi ve artıları var bakmak isterseniz, buradan geçen Mart ayında yazdığım incelemeye bir göz atabilirsiniz. Üşenenler için özetlemem gerekirse, oyunu keyifli ve tatmin edici bulmakla beraber, ilk oyundaki ek paketler ile gelen özelliklerin, yine ek paketler ile eklenmek üzere çıkartılmasından şikâyetçi olmuştum. O haliyle benim gibi Nioh 1’in ek paketli “Complete” sürümünden gelenler için, rafine ve gelişmiş mekaniklerini bir kenara koyunca pek az şey sunuyordu. Oyun sonu içeriği yoktu; Dream of the Strong’un üzeri zorlukların yoktu, Abyss’in, Etheral eşyaların yerlerinde yerler esiyordu…
Üst zorluk gibi şeylerin bir devam oyununda ek paketlere saklanıp yine sonradan eklenmesini garipsiyorum ben açıkçası ve bu yüzden Nioh 2’den biraz boynu bükük ayrılmıştım. Açıktı ki, Nioh 1’i The Complete Edition ile tecrübe edenlerin Nioh 2’nin nihai sürümünü beklemesi en iyisiydi. O nihai sürüm de nihayet teşrif etti, iki oyunun da son hallerini karşılaştırma günümüz geldi. Şimdi soru şu; Nioh 2 2021’de tamamlanmış bir paket olacak selefinin üzerine yeteri kadar şey koyabiliyor mu? Ben gelen şeyleri sayayım siz kararını verin:
Bitmiş ve Üzerine Kat Çıkılmış Oyunun Güzellikleri
Karakterimizin, damarlarındaki Yokai kanı sağ olsun oyundaki çeşit çeşit iblisin özelliklerini yeni Soul Core mekaniği ile kullanabildiğini muhtemelen biliyorsunuz. Ancak bilmiyor olabileceğiniz şey, Soul Core’ların da, ek paketler ile gelen Dream of the Demon, Dream of the Wise ve Dream of the Nioh modlarında tıpkı silahlarımız, zırhlarımız gibi farklı renklerde düşebildiği. Bu bir artı, başlarda Soul Fusion’la birleştirip veya Resting Rite XP’ye çevirip geçtiğiniz Soul Core’lar üst zorluklarda çok daha sık bir şekilde düşmeye ve çeşitlenmeye başlıyor. Eşyalardaki belli özellikleri Soul Match yoluyla birbirine aktarmaya yarayan “Inherit” sisteminin burada da Soul Fusion ile çalıştığını söylersem mevzunun iyi coştuğunu anlayabilirsiniz sanıyorum.
Bunun yanında ikinci ek paketimiz Darkness In the Capital sağ olsun, artık oyunda Demon Parade Scrolls adı verilen yeni bir eşya tipi var. Kendi slotuna sahip olan ve epey seyrek düşen eşyalar bunlar. Demon Parade Scroll’ların özelliklerini görüp onları kullanabilmek, yani bir yerde Diablo’daki gibi “Identify” edebilmek için kendi ufak görevlerini tamamlamanız lazım. Görevleri tamamlamak için sınırlı hakkımız oluyor ve ilk seferden sonra üzerlerindeki özellikleri değiştirebilmek için birkaç defa daha yapabiliyoruz. İlk düşmeye başladıklarında “eh” dedirten özelliklere sahip olsalar da üst zorluklarda bunlar da daha çeşitlenerek ganimet avını iyice tatlandırıyorlar.
İlk Nioh 2’nin ilk oyun ile arasındaki en büyük fark, Abyss modu. Art arda gittikçe zorlaşan Boss dövüşlerine girdiğimiz, bitirdiğimiz zorluklarla daha fazla katı açılan ve son zorluğa gelince 999. Seviyeye kadar yolu gözüken Abyss, hatırlarsanız yanında “Item Defilement” diye de bir mekanik getirmişti. Abyss’teki Boss’lardan düşen malzemeler ile seçtiğimiz bir ”Divine” eşyayı kirleterek “Ethereal” seviyesine çıkarabiliyorduk. Abyss ve Item Defilement, Nioh 2’de komple hiçliğe karışmış. Artık TEEEEE en son zorluk olan Dream of the Nioh’ya gelince açılan Underworld modu var. Underworld’un 108 standart katı ve bunları bitirince açılan, belli aralıklarla değişen 5 ekstra katı var. Abyss’te her katta üzerimizde rastgele seçilmiş Debuff’lar oluyordu, dört ufak haritadaki ufak tefek görevleri yaparak bunları kaldırıyor, öyle esas dövüşe giriyorduk. Bu sefer tek bir yerde dümdüz başlayıp görevleri yaparak ne olduğu belli, değişmeyen Buff’lar kazanıyoruz tam tersine.
Ayrıca Demon Parade Scroll’ların en güçlü varyasyonları olan “Scroll of the Damned” sadece Underworld’de düşüyor. Bulduğunuz eşyaların kalitesi de bu modda doruğa ulaşıyor.
Taş Yok Mu Taş?
Item Defilement’ın artık olmadığını söylemiştim ancak benzer bir başka mekanik gelmiş: Stone of Penance. Accesory slotuna kuşanabildiğiniz eşyalardan istediğinizi sunağa verip karşılığında bir Stone of Penance alabiliyorsunuz. Stone of Penance aldığınızda girdiğiniz tüm görevlerde düşmanların sağlık ve hasarları artıyor, ayrıca ekranın sağ tarafında bir bar çıkıyor. Düşman öldürdükçe bu bar ufak ufak doluyor. Tamamen dolduğunda da gidip Stone of Penance’ı iade ederek verdiğiniz eşyayı seviyesi yükselmiş olarak geri alabiliyor veya zorluğu daha da artırabiliyorsunuz. Zorluğu daha da artırdığınız zaman barı baştan doldurmanız gerekiyor ama ödülünüz daha da güçlü bir eşya oluyor elbette. Ayrıca Stone of Penance üzerinizdeyken düşmanların düşürdükleri eşyalar da daha kaliteli oluyor.
Ek paketlerin kendi içeriklerine gelirsek, ilk oyunun DLC’lerinde daha fazla görev vardı diye hatırlıyorum ben. Yine üç paket çıkarmıştı Team Ninja ve her birinde 3’er ana görev vardı diye hatırlıyorum. Burada sayı 2’ye düşmüş maalesef. Yan görevlerimiz elbette var ama bunlar genelde ilk oyundaki Boss’ları tekrardan önümüze koymak için yapılmışlar. İlk oyunun bela isimlerinden Nue ile karşılaşıyoruz DLC yön görevlerinden bir tanesinde mesela.
Bu arada bekleyeceğiniz üzere silah sayımızda artış var. Hatırlarsanız ilk oyunun başta 5 silahı vardı, ek paketler ile sayı 7’ye çıkıyordu, Nioh 2 ise Dual Hatchets ve Switchglaive’i ekleyerek rakamı 9 yapmıştı. The Complete Edition’da 2 silah daha geliyor: Splitstaff ve Fists.
Fists bir yerde Team Ninja’nın diğer klasik yapımı Ninja Gaiden’dan gelme. Zaten ikinci paketteki yan görevlerden birinde, NG’nin ana karakteri Ryu Hayabusa dedelerinden Ren Hayabusa ile dövüşüyoruz ve kendisi de bunları kullanıyor. İlk Nioh’daki Jin Hayabusa dövüşünden daha bile zor derdim ama onun gibi Fists kullanmaya başlarsanız çok rahat alıyorsunuz. Splitstaff ise yepyeni, çok daha yaratıcı ve çok daha alengirli bir silah. Daredevil’in Billy Club’ı gibi, tek parça da kullanılabilen, zincirleri sağ olsun uzatıp savurmaya da başlayabildiğiniz bir alet. Ben oyuna PC’de direkt bununla başladım ve hiç pişman etmedi. Totalde 11 silah olmasına rağmen her biri birbirinden epey farklı hareketlere ve inceliklere sahip, hiçbiri sıkıcı değil. Silah çeşitliliği konusunda Team Ninja’yı tebrik ediyorum buradan.
Port Port Diye Ağladım
İçerik genişlemeleri dışında bir de oyunun PC portuna göz atmak gerekiyor elbette. Orada manzara pek iç açıcı değil maalesef… Bakın arkadaşlar Nioh 2, tıpkı ilk oyun gibi PS4’te 60 FPS çalışıyor. Oyun motoru aynı, oyunun ölçeği aynı, grafikler, efektler, animasyonlar neredeyse birebir aynı… İlk oyun PC’de PS4 ile karşılaştırılabilir bir performans verip cayır cayır çalışırken, ikinci oyunun PC portu 1080p’de en düşük ayarlarda saçma sapan kare oranı düşüşleri ile sınıyor insanı.
Gerçekten akıl alır gibi değil işin bu kısmı. Yağmur mu yağıyor? FPS yerlerde. Her yerde kar mı var? FPS de sizinle beraber bata çıka geliyor. Burst Counter yaptınız da ekrandaki efektler mi coştu? Akıcılık bıçak gibi yarılıyor. Ben bu işi anlamlandırabilmiş değilim. İlk Nioh ölçeklenebilir olmasa bile gayet stabil bir oyundu. Mütevazı grafiklere sahipti ve hiç teklemiyordu. İkinci oyun hiçbir cephede ciddi değişikliğe gitmediği halde teklemeyen bir kare oranı vermek için gayet yüksek sistem istiyor. Team Ninja’dan açıklama gelmiş bir de “performans sorunu yaşayanlar için oyuna DLSS ekleyeceğiz” diye… Yahu kardeşim DLSS oyunun optimizasyonu kötü olunca sahaya sürülecek Joker kartı mı? Herkes RTX mi kullanıyor hem? Birçok insan parasını verip alamadı 3000 serisi kartları, 2000 serisine gereksiz pahalı oldukları için el sürmeyen, 3000 serisi stoklara girsin diye bekleyen hatırı sayılır bir kitle var, çoğunluk hala GTX 1060 kullanıyor, ne yapalım DLSS’i? İlk oyunu nasıl optimize ettiyseniz ikinciyi de edin DLSS ekleyeceğinize! Zaten ayar bile koymamışsınız doğru dürüst! Shadow, Effect ve Texture Quality, Dynamic Reflections ve Ambient Occlusion ayarları var. Gerisi çözünürlük ayarları, V-Sync bile açıp kapayamıyoruz oyunda yahu.
Bir de oyunun menülerde falan klavye fare tuşlarını değil, Xbox Controller tuşları göstermesi problemi var ama ilk oyunun çıktığı aylarda fare desteği bile barındırmadığını hatırladıkça şükrediyorum. Ben bu sebeple aylarca el sürmemiştim mesela, sonra epey kallavi bir tuş özelleştirme fonksiyonu eklemişlerdi. O aynen duruyor, konsolda 2-3 tuşla yapıp ne neydi karıştırabildiğiniz bir çok özelliği ister oradaki gibi tuş kombinasyonlarına, ister tek birer tuşa atayıp oynayabilirsiniz. Sizi bilmem ama ben klavye fare ikilisi ile oynadım oyunu, tek tuşla Burst Counter çakabilmenin, fare sağ olsun dövüş ortasında okumu yayımı çekip düşmanı kafadan vurabilmenin faydasını çok gördüm.
Durum bu şekilde. Performansı bir kenara Nioh 2, son sürümüyle turnayı gözünden vurmuş bence. Tıpkı Monster Hunter: World gibi, parasını sonuna kadar hak eden, mikro ödeme saçmalıklarını işin içine karıştırmadan oyuncusuna ganimet avını en saf haliyle tattıran, muazzam bir paket olmuş. İşin Meta kısmında ilk oyun ile karşılaştırmasını yapmak şöyle bir 200 saat gömmeden zor ama zaten ilk bitirişinizde bunlara kasmayarak bile yaptığınız yatırıma pişman olmayacağınız dolulukta bir oyun tecrübesi sunacağını garanti ederim. Elmayla armut karşılaştırmak gibi olmasın ama PC sürümü 250 TL olan bir başka oyundan daha bile iyi bir harcama bence...
Başlıklar
İşin Meta kısmında ilk oyun ile karşılaştırmasını yapmak şöyle bir 200 saat gömmeden zor ama zaten ilk bitirişinizde bunlara kasmayarak bile yaptığınız yatırıma pişman olmayacağınız dolulukta bir oyun tecrübesi sunacağını garanti ederim.
- Japon Mapon, ganimet avının has oyunlarından
- Paket içeriği şu dönemde rakipsiz
- Oyun sonu modları ilk oyundan daha rafine ve gelişkin
- Oyun döngüsü bağımlılık yapacak kadar iyi
- Performans pek stabil değil
- Grafik ayarı namına da pek bir şey yok
- Sözde yeni nesil sürümü ancak grafiklerde ciddi bir gelişim söz konusu değil
- Menülerde kontrolcü tuşları gözüküyor
- Bağımlılık yapabilir