Untamed Tactics – İnceleme

Hayvanlar aleminde taktik strateji zamanı...

Taktik strateji-RYO türünde irili ufaklı birçok oyun geldi geçti bugüne kadar. Bunlar arasına şimdi bir de Untamed Tactics katılıyor. Kendisi, Untamed Feral Factions adlı masaüstü oyununu geliştiren isimlerin ellerinden çıkmış bir oyun. Masaüstü oyunu hakkında detaylı bir bilgim olmadığından ikisi arasında benzerlikler ya da farklılıklar hakkında çok da yorumda bulunamayacağım. Fakat ikisinin de sevimli hayvan karakterleriyle renkli bir macera vadettiğini söyleyebilirim. Şimdi masaüstü kısmını bir kenara bırakalım, Untamed Tactics’e dönelim bakalım nasıl bir oyun olmuş.

Bir tavşan, bir tilki, bir de bukalemun yola çıkmışlar...

Untamed Tactics’te kahramanlarımız ve rakipleri; tavşan, tilki, bukalemun, kaplan, panda, kaplumbağa gibi hayvanlar. Oyuna dair hoşuma giden şeylerden birisi de tam olarak bu, renkli karakterler. Gerek kahramanlarımız gerekse oyunda karşımıza çıkan dost ve düşman karakterler, yüzünüze tebessüm konduracak cinsten karakterler. Kimi zaman harita üzerinde karakterlerin ilginç hareketlerini izlerken buldum kendimi :)

Her bölümde 3 karakterle ilerliyoruz. Ekibimizde başlangıçta hikayemizin başkarakteri Greycoat (tavşan) ve yol arkadaşları Mortimer (bukalemun) ile Lynn (tilki) bulunurken oyunda ilerledikçe yönetilebilir karakterler arasına 2 karakter daha dahil oluyor.

Burada oyunun hikayesinden kısaca bahsetmiş olalım. Greycoat ve yol arkadaşları bir kaza sonucunda yabancı oldukları bir coğrafyada buluyorlar kendilerini. Buranın yerlileri tarafından pek de hoş karşılanmayan ekibimiz, karşılarına çıkan engelleri aşıp hayatta kalmaya çalışıyor, bir yandan da ittifaklar kurup yardıma ihtiyaç duyanlara destek oluyorlar. Ekibimizin nihai amacı ise; kendilerine yeni bir ev, yeni bir yurt bulabilmek. Hikâyeye dair söylenebilecek çok da fazla şey yok aslında. Dolayısıyla biz oynanış kısmına geçelim en iyisi.

Karakterlerimiz için alternatif sınıflardan birisini seçerek başlıyoruz bölümlere. Örneğin Lynn, hırsız veya suikastçı olabilirken Mortimer, biyolog veya doktor olabiliyor. Bu da bizlere hem alternatif ekipler oluşturma hem de oyun içerisinde farklı taktikler izleme imkânı veriyor.

Görevler tahmin edilebilecek tarzda; birisini kurtar/koru veya haritadaki tüm düşmanları alt et tarzı görevler bizleri bekliyor. Bu yönüyle tekrara çabuk düşmek gibi bir riskle karşı karşıya oyun. Yapımcılar da bunu aşmak için haritaların her seferinde rastgele oluşturulması gibi bir formül izlemeyi uygun görmüşler. Buna bir de tabii haritadaki düşman sayısı ve düşman türlerinin farklılaşması ekleniyor, böylece mücadeleler de daha zorlu bir hale gelebiliyor.

Benzer oyunlarda olduğu gibi Untamed Tactics’te de dengeli bir ekip oluşturmak ve ekip üyelerinin yeteneklerinden azami ölçüde istifade edebileceğiniz bir taktik takip etmek mücadelelerden zaferle ayrılabilmeniz için önemli. Karakter geliştirmelerini de buna uygun yapmakta fayda var tabii.

Karakter geliştirme demişken kısaca bundan da bahsedelim. Karakterleriniz çatışmalarda tecrübe edindikçe saldırı ve savunma hareketlerine yenilerini ekleyebiliyor veya belirli özelliklerini yükseltebiliyorsunuz. Yükseltme seçenekleri, yeterli tecrübe puanı edinildiğinde karşınıza çıkıyor. Bir de belirli nesneler elde ettiğinizde bunları kullanarak geliştirmeler yapabiliyorsunuz.

Savaşlardan ganimet toplayabiliyor, altınları çeşitli rünler veya yetenek geliştirici kitaplar almak için kullanabiliyor, diğer ganimetleri ise geliştirmelerde kullanabiliyorsunuz. Elmaslar silahlara (veya saldırılılara) işlenip ek özellikler getirirken rünler de karakter özelliklerini geliştiriyor veya çeşitlendiriyor. Kimi zaman da iksirler veya patlayıcı maddeler ele geçirebiliyor ve bunu istediğiniz karaktere vererek kullanmalarını sağlayabiliyorsunuz.

Bölüm aralarında uğrayabileceğimiz bir kamp alanımız da bulunuyor. Burada “Arcane Forge”u kullanarak elmas veya rün yapabiliyoruz. Bunun için daha önce bulduğumuz elmas ve rün tariflerinden istifade ediyor ve maceralarımız esnasında elde ettiğimiz eserleri (artefacts) kullanıyoruz. Bunu yanında bir de görevler esnasında kurtardığınız bir tüccar bu kamp alanında size ihtiyaç duyabileceğiniz bazı malzemeler satabiliyor.

Bütün bunlar, oyunun taktik çeşitlilik hanesine yazılabilecek detaylar. Bunlara ek olarak; masaüstü oyunla bir benzerlik olarak değerlendirebileceğimiz bir özellik de bulunuyor. Karakterlerimiz çatışmalarda yeterli puana biriktirdiklerinde çatışma bölgesindeki herhangi bir düşman karakterle sohbet kartını (parley) oynayabiliyorlar. Her seferinde 3 adet sohbet kartı çıkıyor karşımıza ve bunlardan birisini oynayarak düşmana fiziksel veya zihinsel zarar vermek, düşmanın saldırı gücünü azaltmak, düşmanı çatışma bölgesinden uzaklaştırmak veya kendi safımıza çekmek vs. imkânı doğuyor bizler için. Bazı görevlerde, özellikle de sayıca epey dezavantajlı olduğumuz görevlerde, hayati bir rol üstlenebiliyor bu sohbet aksiyonu.

Burada devreye şans faktörü de giriyor. Sonuçta karşınıza çıkacak 3 kartın hangileri olacağına dair en ufak bir fikriniz yok; işinize yarayacak kartlardan gelmesi için dua edip karşınıza çıkanlar içinden en iyisini oynamaya çalışıyorsunuz. Bu da oyuna renk katan detaylardan birisi olarak değerlendirilebilir.

Her şey toz pembe değil tabii…

Gelelim oyunla ilgili eleştiriler faslına. Bir kere hikâyesi öyle çok da orijinal, sizleri şaşırtacak cinsten bir hikâye değil. Dolayısıyla hikayesiyle sizi farklı noktalara taşıyacak bir oyun bekliyorsanız, aradığınızı bulmanız biraz zor. Daha çok rastgele oluşturulan mini savaş alanları üzerinde belirli sayıda düşmanı alt etmeye çalıştığınız bir “sandbox” oyun tecrübesi sunuyor denilebilir. Elbette bir hikâye akışı var; ancak oyun üzerinde o kadar da baskın bir etkisi bulunmuyor bence.

Teknik açıdan da ufak tefek sıkıntılar söz konusu. Zaman zaman karakterlere talimat verebilmek için tekrar tekrar tuşlara tıklayıp dururken buldum kendimi. Animasyonlar da biraz ağır ilerliyor gibi hissettirdi. Bir de bazı hareketler/özellikler için tanımlarda yer verilen değerlerle onları kullandığımızda gerçekleşen değerler arasında ciddi bir fark söz konusu. Örneğin Mortimer ile Transfusion yaptığımızda, özelliği kullandığımız ekip üyesine 3 Power vereceği ve 17-19 birim iyileştireceği söyleniyor. Ama elbette gerçekten de bu kadar az bir iyileştirme verecek olsa bir işe yaramazdı bu özellik, yeri geliyor bunun 5-6 katı kadar iyileştiriyor karakterlerimizi. Tahmin ediyorum masaüstü kart oyunundaki değerlerle buradaki değerler arasında bir karışıklık olmuş.

Bitirmeden bir noktayı daha belirtmiş olayım; oyunda ilk bölüm (Chapter) bittikten sonra diyelim ki benim de yaptığım gibi oyundan çıktınız ve sonra tekrar girip devam etmek istediniz. Bir bakıyorsunuz, menüdeki “Continue” sekmesi uçup gitmiş! Neyse ki, “New Game” ekranına girdiğinizde Chapter 2 seçilebilir oluyor; 2-3 saatlik emeğinizin çöpe gitmediğini görüp derin bir “oh” çekiyorsunuz. Yine de bana göre; çok da yerinde bir tercih olmamış bu. Buna bir de önceki bölümde yaptığınız karakter geliştirmelerinin sıfırlanmasını eklediğinizde, neden böyle düşündüğümü daha iyi anlayabilirsiniz. Belli ki, bölümler arasında doğrudan bir bağlantı düşünülmemiş, her bölümün sıfırdan oynandığı bir yapıda tasarlanmış Untamed Tactics.

Bu sıkıntıları bir kenara bıraktığımızda; çok karmaşık bir yapıda olmayan, arada açıp birkaç görev yapabileceğiniz (-ki senaryo modunu bitirdikten sonra aktif hale gelen macera modu da buna uygun), eğlenceli bir oyun sizleri bekliyor. Grumpy Owl Games, ilk oyunlarıyla fena bir iş çıkarmamış bence; siz de bir şans verebilirsiniz.

SON KARAR

Taktik strateji-RYO türünü seviyorsanız veya bir yerden başlamak lazım diyerek bu türden bir oyun arayışına girdiyseniz; sevimli karakterleri ve eğlenceli yapısıyla Untamed Tactics şans verilebilecek alternatiflerden birisi.

Untamed Tactics
İyi
7.0
Artılar
  • Rengarenk, eğlenceli görseller
  • Sevimli karakterler
  • Özel yetenekler, geliştirmeler ve sohbet mekaniğiyle sağlanan taktik çeşitlilik
Eksiler
  • Hikayesi çok da ön plana çıkmıyor, büyük ölçüde bir sandbox gibi ilerliyor
  • Karakter geliştirmelerimizi sonraki bölümlere taşıyabilseydik keşke
  • Bazı teknik sorunlar mevcut
YORUMLAR
Parolamı Unuttum