Atari CEO'su Wade Rosen VGC'ye verdiği röportajda retro oyunları remaster etme konusunda konuştu ve "iyi satması beklenen oyunlar" ile "çok iyi satmayabilen ancak o oyunu seven bir kült hayran kitlesine sahip olan tutku projeleri" arasında bir denge olması gerektiğini söyledi ve hayallerindeki üç remasterı paylaştı.
"Hayat çok kısa, anlıyor musunuz? Benim de kendi isteklerim var, değil mi? Eğer bir gün Panzer Dragoon Saga, Ogre Battle, Snatcher veya benzeri bir oyun üzerinde çalışma şansımız olursa... Yani, iyi satar mı bilmiyorum ama bu oyunlardan biri üzerinde çalışmayı çok isterim." demiş Rosen.
"Ancak her şey bir denge içinde olmalı. Eğer bu şirket sadece 'Wade hangi oyunlar üzerinde çalışmak istiyor?' sorusuna cevap verseydi çok uzun süre ayakta kalamazdık."
Panzer Dragoon Saga, Sega'nın Panzer Dragoon serisinin üçüncü ana oyunuydu ve önceki oyunların rail shooter oyun mekaniğini, sıra tabanlı savaşlar, serbest dolaşım ve diğer RYO ögeleriyle değiştirmişti.
Eleştirmenlerce beğenilen Ogre Battle serisi, SNES'te hayatına başladı ve beş taktiksel RPG ve gerçek zamanlı strateji oyununa yayıldı. Oyunun hakları halihazırda Square Enix'e ait, bu da bir remaster'ın Atari'nin stüdyolarına verilme ihtimalini zayıflatıyor.

Snatcher ise, Hideo Kojima'nın 20'li yaşlarındayken yazıp tasarladığı bir cyberpunk grafik macera oyunuydu. 1988'de piyasaya sürülen oyun, tüm zamanların en iyi cyberpunk oyunlarından biri olarak kabul ediliyor ve daha sonra Metal Gear Solid serisinde gördüğümüz bazı temaların başlangıç noktası olarak gösteriliyor.
Rosen, geliştirilmekte olan Mortal Kombat: Legacy Kollection'ı her iki kutuyu da işaretleyen (hem ticari hem tutkulu) bir örnek olarak gösterirken, Nightdive'ın yeni Outlaws remaster'ını ise çok fazla satmasını beklemedikleri ama geliştirme ekibinin gerçekten yapmak istediği bir oyun örneği olarak veriyor.
Rosen, "Mümkün olduğunda nihai hedef her zaman hem gerçekten çok tutkulu olduğumuz hem de ticari olarak çok uygun olan bir şey yapmaya çalışmaktır." diyor bu konuda.
















