Başarım Rehberi - Syberia 3

Başarımsız ev kalmasın

Sizi bilmem ama ben oyunlarda başarımların peşinden koşmayı seviyorum. Kütüphanemdeki oyunlarda "Başarımların hepsini kazandınız. Tebrikler!" yazısını görmek ayrı bir hoşuma gidiyor. İşte bu yüzden oyunları %100 ile tamamlamadan içi rahat etmeyenlere hitap edecek bir seri hazırlamayı düşündük ve açılışı da son derece uygun başarımlarıyla Syberia 3 ile yapmaya karar verdik. Eğer olumlu geri dönüş alırsak içinde hikaye sırasında normal yolla elde edilenler dışında düşünmeyi ve bazen de bulmaca çözmeyi gerektiren başarımlar bulunan oyunlarda bu tür rehberlerle karşınıza çıkabiliriz.

Syberia 3'de 15'i hikaye başarımı olmak üzere 40 adet başarım bulunuyor. Zaten oyunu bitirdiğinizde tüm hikaye başarımlarına sahip olacaksınız, kalanlar için ise sizi aşağıya alalım:

 

 "Time to collect your thoughts" Konuşmadan önce iki kez düşünün

Diyaloglar sırasında, hemen bir seçenek seçip karşınızdakine cevap vermek yerine imleci seçeneğin üzerine götürürseniz Kate'in o cevap hakkındaki düşüncelerini duyabiliyorsunuz.

 "One flew over the nut-job's nest" Tıbbi kontrolü atlatın

Oyunun başında tıbbi durumunuzla ilgili bir teste tabi tutulacaksınız. Burada sakın yalan söylemeyin, ama tüm gerçeği de anlatmayın. Seçenekler arasında yarı-gerçeği anlatabileceğiniz bir şık bulunacak, onu seçin.

 "You call that cheating...?" Envanterinizdeki eşyalarda 15 ilgi noktası bulun

Envanterdeki eşyaları seçtiğinizde ekranın ortasına geliyorlar ve bunların sağını solunu inceleyebiliyoruz. Genelde eşyalarda pek fazla ilgi noktası bulunmuyor ama her birinde en az bir noktada o eşya ile ilgili ufak bir bilgi alabiliyoruz. Yani detay aramanıza gerek yok, 15 eşyaya bakın yeterli.

 "Friends for life" Klinikteki iki eski hasta ile arkadaş olun

Asansör anahtarının işe yaramadığını gördükten sonra koğuşta satranç oynamakta olan iki hastanın yanına gidin ve size yardımcı olmalarını sağlayın.

 "A little tenderness, maybe...?" Birlikte seyahat ettiğiniz arkadaşlarınızdan birine üç kez ondan ne kadar hoşlandığınızı söyleyin

Açıklamasıyla içeriği uyuşmayan bir başarım. Söz konusu 'arkadaş' devekuşlarından biri. Ayrıca hoşlantımızı söylemiyor, gösteriyoruz. Devekuşlarından birini üç kez sevmemiz gerekiyor bu başarım için. İlk olarak pazar yerine girdiğinizde okşayabileceğiniz bir devekuşu göreceksiniz. Youkol'lar eşyalarını toplayıp gitmeye hazırlandıklarında bu pazar yerine tekrar dönüyoruz, devekuşunu burada ikinci kez sevin. Sonuncusu için ise oyunun sonlarına yaklaştığınızda kurulan Youkol kampını beklemeniz gerek.

 "The scriptwriter's nightmare" Etrafta dolaşırken ilerlemenizi etkileyecek 5 opsiyonel eylemde bulunun

Burada kast edilen şu; oyundaki bazı konuşmalar veya bulmacalardan önce, aslında sonradan öğrenmeniz gereken ipuçlarını çoktan toplamış olun. Bunun için bir çok fırsatınız olacak, ama bazı örnekleri şu şekilde:

  • Steiner'a gitmeden önce belediye başkanının evinin yakınındaki otomaton heykelini inceleyin.
  • Steiner ile konuşmadan önce kaptanın günlüğünü okumuş olun.
  • Dedektif ile konuşmadan önce Olga'nın bilgisayarındaki postaları okumuş olun.
  • Kaptanı ikna etmeye çalışmadan önce kaptanın günlüğünü okumuş olun.
  • Parkın elektriğini daha size söylenmeden geri getirin.
  • Sizden daha istenmeden rayları boşaltın.
  • Metrodaki Katerina ile konuşmadan önce fotoğraf albümünden Olimpik gülle atma şampiyonu olduğunu öğrenin.
  • Gözcü ile konuşmadan önce su değirmenini nehire indirin.
 "The Valsembor horror" Size yerel bir efsane hakkında hikaye anlatan iki kişiyi dinleyin

Bu kişilerden biri Youkol kampındaki mürekkep balığı heykelinin yanında, diğeri ise Valsembor'dak deniz fenerinin orada

 "Valsemborgate" Bölgenin karanlık geçmişini öğrenin

Bunun için Steiner'a gitmeden önce Obo'nun günlüğünü okumanız gerekiyor. Obo'nun günlüğünü geminin üst katındaki masanın üzerinde bulabilirsiniz.

 "Grumpy old..." Aynı karakter tarafından üç kez terslenin

Bu başarımın açıklaması sanki "herhangi bir karakter terslese olur" diye düşündürüyor ama cümle bize ipucu vermemek için böyle seçilmiş. Kızdırmamız gereken kişi Steiner.

  • İlaçlarını ararken dışarı çıkmayı deneyin.
  • İlaçlarını ararken masadaki kuşu kullanın.
  • Sara ile ilgili ara videonun ardından protez üzerinde çalışmaya gittiğinde terslenene kadar Krystal modelindeki ışık düğmesiyle oynayın.
 "Crime and punishment" İlk denemede kayıp bir ruhu size yardım ederek günahlarından arınmaya ikna edin

Bunun için Obo ile konuşurken onu tek seferde yardıma ikna etmeniz gerekiyor. İlk olarak Obo'nun günlüğünü okuduğunuzdan emin olun, bu günlük geminin üst katında bulunuyor. Obo ayıldıktan sonra ise onunla konuşurken şu seçenekleri seçin: [Coax] - Valsembor needs you - I offer redemption

 "Martingale" Bir tartışma sırasında etrafı araştırarak bulduğunuz karşı çıkılamaz bir argüman sunun

Bir önceki başarımla neredeyse aynı. Obo ile konuşurken I offer redemption seçeneğinin çıkması için öncesinde günlüğü okumuş olmanız gerekiyor.

 "A word to the wise…" Bir bulmacayı çözerken, ne yapmanız gerektiğini ilk seferde bulun

Krystal'e kömür yükleme görevini aldığınızda kömür arabasını kullanmadan önce kutunun yanında bulacağınız boruyu elinize alın ve tüm kömür borularına bir kez vurun. Borulardan biri farklı bir ses çıkaracak, kömür transferi için kullanmanız gereken de o boru.

 "Master locksmith" Bir bulmacayı çözerken, daha ilk seferinde kusursuz bir kopya yaratın

Geminin kontak anahtarını yaratmak için makineyi kullanırken ayarı %200'e getirin. Elinizdeki minyatür anahtar %50 olduğu için bu sayede ilk seferde %100'lük bir kopya yaratacaksınız.

 "Lobbyist" Seçilmiş bir görevliyi ikna etmek için eski deneyimlerinizi kullanın

Belediye başkanı ile konuşurken şu diyalog sırasını kullanın: I'm sorry to bother you - Leave with youkols - Think of the elections

 "Brave… in good time!" Seçilmiş bir görevlinin moral desteğini alın

Kliniğine dönmek için teleferiğe doğru giderken belediye başkanının evinin oradan geçin. Böylece teleferiğe gelmeden önce karşınıza çıkacak ve size başarımı verecektir.

 "Cassandra" Klinik personeline herşeye rağmen haklı olduğunuzu kanıtlayın

Olga'yı ofisinde ilk kez gördüğünüzde Albay ile birlikte size karşı bir komplonun içinde olduğunu öğrenmiştiniz. Bunu klinikteyken Dr. Zamiatine'e söylüyorduk ama nedense bize inanmıyordu. Kliniğe ikinci kez döndüğümüzde (askerlerin olduğu zaman) ilk iş olarak Zamiatine'in ofisine gidin ve onunla tekrar konuşun.

 "Turning the tables" Kabul edin ki hoşunuza gitti

Bu başarımın ismi daha önceden Tables Turned idi ve anlaşılması zor da olsa bir açıklaması vardı. Gelen yama ile hem isim değişti, hem açıklama kalktı. Neyse... Youkol kampına geri dönmek için barikatın önündeki görevliye kağıtlarınızı gösterdikten sonra pencereden kabinin içine bakın. Orada bizim dedektifi göreceksiniz.

 "Ice breaker" Bir bulmacayı çözerken, sizden istenen mekanizmayı stop ettirmeden ilk seferde çalıştırın

Buz kırıcıyı çalıştırdığınızda motoru stop ettirmemeniz lazım ve bu pek de kolay değil. Öncelikle vitesi 1'e alın ve kolu çekin. Buz kırıcı çalışmaya başlayacak. Şimdi yapmanız gereken şey elinizi vitesten hiç çekmeden önce 3. vitese geçmeniz, bız kırıcının hızı yeşil kısmı geçtiği anda da hemen 2. vitese geri dönmeniz. Böylece ibre yeşil kımında duracak ve başarımı alacaksınız.

 "I am legend" Hayatta kalan birini yardıma ikna etmek için altta yatan gerçeği görün

Metrodaki Katerina ile konuşmadan önce fotoğraf albümünü inceleyin. Katerina ile konuşurken sırayla şu seçenekleri seçin: Pardon - Introduce yourself - Talk about photo album

 "Available brainwidth" Dostlarınızdan birinin kültürel bütünlüğünün bozulmasını önleyin

Giysi aramak için tekrar metroya dönüp de giysileri aldıktan sonra hemen dışarı çıkmayın. Bir üst katta sizi dışarı çıkaracak olan kapıya değil de merdivenlerin soluna doğru giderseniz burada başka basamaklar da göreceksiniz. Orada daha önceden bir yığıntı vardı ama Youkol'lar bu yığını temizlemeye başlamışlar ve Kurk de burada. Onunla konuşun ki çocukçağız yozlaşmasın.

 "Tripping" Sizden daha istemeden ona yardım ederek eski bir dostun tebriklerini kazanın

Bunun için sizden istenmeden önce lunaparka elektrik vermeniz gerekiyor. Krystal'i çekecek olan araçta oturan Oscar ile konuşmadan önce elektrik kablolarını gemiye takın (daha doğrusu bunu sizin için bir Youkol yapacak) ve gemiye girip motorları çalıştırın.

 "Ironic, ain't it?" Kabul edin, Valadilène'den ayrıldığınızdan beri bunu yapmak istiyordunuz…

Kontrol Oscar'a geçtiğinde kapının yanındaki kırmızı düğmeye basarak geri kaçmaya çalışın. Başarım için bunu üç kez tekrarlamanız gerekli.

 "Raiders of the lost temple" Bir bulmacayı çözerken, harabenin kapılarını 20'den az denemeyle açmayı başarın

Bunun için Ayna bulmacasını 20 hamleden kısa sürede tamamlamalısınız. Işınları yansıtmanız gereken aynaları aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi ayarlamalısınız. Ok ile gösterdiğim kırmızı aynayı en sona bırakmanızı öneririm.

 "Anything goes" Sizden daha istenmeden göç için gerekli olan mekanizmayı çalıştırmış olun

Karşıya geçmek için kullanmanız gereken köprünün görevlisi ile konuşmadan önce binanın arka tarafına geçin ve iki kez merdivenlerden aşağı inin. Burada göreceğiniz kolu çekince su değirmeni nehre inecek. Şimdi görevli ile konuşunca bu başarımı alacaksınız.

 "Mobile communication" Bir bulmacayı çözerken, makineyi yaktığınız ateş sönmeden kullanmayı başarın

Oyunun sonundaki ateş bulmacasını, ateş sönmeden tamamlamanız gerekiyor. Bunun için tüm ayarlamaları ateşi yakmadan önce halledebilir ve ateşi en sona bırakabilirsiniz. Eğer yanlışlıkla dumanının çıkışını engellerseniz ateş sönecektir. Bu başarıma başlamadan önce kaydınızın bir yedeğini alsanız iyi olur, böylece hata yaparsanız tekrar deneyebilirsiniz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum