Battle Royale Oyunları Popülerliğini Yitiriyor Mu?

Battle Royale balonu patlayacak..

Uzun süredir hayatımızda olan ve son senelerde popülaritesi tavan yapan battle royale türündeki oyunlar, geriye saymaya başladı. Steam Charts'ın verilerine göre neredeyse tüm battle royale oyunları 2018 yılında oyuncularının büyük bir bölümünü kaybetti.

Veriler incelendiğinde geçtiğimiz senelere oranla oyuncu sayısını yükseltmeyi başaran tek oyunun Tencent'in Ring of Elesium adlı battle royale oyunu olduğu görülebiliyor.

Kalan tüm battle royale oyunları - PlayerUnknown's Battlegrounds'dan SCUM ve Cuisine Royale'e kadar - oyuncu sayısında yüksek düşüşler görmüş durumda. Öyle ki PUBG'nin 2018 yılında sadece Aralık ayında -Vikendi güncellemesi- oyuncu sayısını arttırabildiği görülüyor.

pubg-big

PUBG'nin 2018'deki düşüşü

Türünün ilk örneği olarak bilinen H1Z1, yıla hızlı bir giriş yapıp 1 milyon eşzamanlı oyuncu sayısına ulaşsa da yıl sonunda sadece 500.000'de kaldı. Totally Accurate Battlegrounds ve Realm Royale gibi oyunlar ise yüzde 90'ın üzerinde bir kayıp yaşamış durumda.

Geçtiğimiz günlerde bir daha oyun yapmayacağını iddia eden Cliff Bleszinski'nin Radical Heights adlı oyunu sadece oyuncularını kaybetmemiş, oyunun arkasındaki Boss Key stüdyosunun kapanmasına da yol açmıştı.

rh-big

Radical Heights'ın Korkunç Hikayesi

Resmi verilere göre battle royale pazarı hala Fortnite'ın elinde. Yine de Epic Games'in oyuncu sayısı verilerindeki değişimleri paylaşmadığını hatırlatalım.

Bu kadar battle royale oyununun kendi oyuncu kitlesine sahip olması, oyuncuların hala battle royale türüne ilgi gösterdiği anlamına geliyor. Öte yandan oyunların tekrar eden doğası gereği yavaş yavaş bu oyunlardan uzaklaşmaya başlıyoruz. Bakalım 2019 yılında trend değişecek mi?

YORUMLAR
Parolamı Unuttum