Birkaç gündür Battlefield V'in kapalı alphasını oynuyorum. Bir önceki oyunla çok fazla zaman geçirmesem de büyük bir 3 ve 4 çoklu oyuncu modu hayranı olarak, diyebileceğim tek şey "Özlemişim yahu!" olur herhalde.
Dediğim gibi, alphayı birkaç gündür oynuyorum. Kabul edilebilir performans sorunları dışında oyunda çok büyük bir sıkıntı yok. Alpha'da, Narvik haritası ve bu haritada geçen iki farklı oyun modu Conquest ve Grand Operations yer almakta. Conquest, daha önceki oyunlardan da hatırlayacağınız üzere, iki fraksiyonun devasa bir haritada köşe kapmaca oynamasından ibaret. Amacınız haritanın farklı bölgelerindeki bölgeleri ele geçirerek puan kazanmak. Grand Operarations ise seriye Battlefield V ile gelen yeni bir oyun modu.
Grand Operations'ta maçlar; Airborne, Breaththrough ve Final Stand safhaları olarak üçe bölünüyor. Airborne safhasında, saldırı yapan fraksiyon savaş alanına uçaktan atlayarak savunmacıların toplarını yok etmeye çalışıyor. 2. ve 3. Breakthrough safhasında, saldırı yapanlar savunmacıların elinde olan kontrol noktalarını ele geçirmeye çalışıyor. Eğer 3. safhada maç berabereyse, Final Stand safhasına geçiliyor. Burada karşı tarafın tüm askerlerini öldüren taraf maçı kazanmış oluyor.
Grand Operations modu Battlefield V'in sunmak istediği 'uzun savaş ve et öğütücüsüne giden askerler' konseptlerini çok iyi yansıtmış. Yukarıda bahsettiğim safhalar, oyunda gün olarak temsil edilmekteler. Yani siz saldıran fraksiyon olarak savunmacıların elindeki son kontrol noktasını ele geçirdiğinizde, değişen gün ile birlikte yaptığınız ilerleme sadece mekaniksel olarak değil aynı zamanda atmosfer olarak da oyuna yansıyor.
Oyunda ve alphada dört farklı sınıf var: Assault, Recon, Medic ve Support. Battlefield oyuncuları zaten bu sınıfların ne işe yaradıklarını biliyordur. Assault klasik hücumcu, Recon keskin nişancı, Medic sıhhiye ve Support destek sınıfları. Bunlara ek olarak alphada yer almayan ama esas oyunda kendilerine yer bulacak sınıf arketipleri var. Bu arketipler sınıfları oyun tarzlarınıza ve takımınız ihtiyaçlarına göre kişiselleştirmenizi sağlayacak. Örneğin Recon sınıfındaki Sniper arketipi klasik keskin nişancılık yapmak isteyen oyuncuların tercihi olacakken, susturuculu tabancayla düşman hattının arkasına sızmak isteyen oyuncular Paratrooper arketipini seçebilecek.
Oyunda iki büyük özellik gözüme çarptı. Öncelikle, taşıdığınız mermi sayısı ve genel harita yapısı (en azından Narvik için) nedeniyle Battlefield V, takım oyununa çok daha önem vermenizi talep etmekte. Elbette en tecrübeli FPS oyuncuları kendi başına bir mangayı yok edebiliyor fakat benim gibi ortalama oyuncuların kesinlikle takımla birlikte hareket etmesi gerekmekte. Bu aynı zamanda rakibi öldürmekten ziyade takım arkadaşlarına destek olmak isteyen Medic ve Support sınıflarının da önemini arttırmış durumda.
Battlefield V'teki bir diğer dikkat çekici özellikse, artık kendi tahkimatlarınızı kurabiliyor oluşunuz. Kontrol noktalarının etrafındaki seçilmiş noktalara tank engelleyicisine benzer tahkimatlar inşa edebiliyorsunuz. Narvik'in yapısından mı yoksa bu özelliğin hamlığından mı bilemedim ama oyunda geçirdiğim süre boyunca etrafa bir şey inşa eden pek fazla oyuncu görmedim. Bu kadar hızlı bir oyunda bu da bana biraz gereksiz geldi açıkçası.
Narvik'in harita yapısından dolayı güneyde yer alan uzun tahta köprü her seferinde tam bir ölüm koridoru hâlinde geliyor ve nedense oyuncuların yarısından fazlası sadece oradan saldırı yapıyor. O bölgenin etrafındaki iki kontrol noktası da tüm maç boyunca 20 kez el değiştirmekte. Umarım tam sürümde buna bir çözüm gelir zira şu an Narvik haritası benden geçer not alamadı.
Battlefield V, 16 Ekim'de PC, PS4 ve XB1 için raflardaki yerini alacak. Ben alphada geçirdiğim zamandan memnun kaldım ama dediğim gibi harita pek tatmin edici değil, ayrıca inşa sisteminin oyuncuları biraz daha teşvik edici bir hâle gelmesi gerekiyor. Onun dışında bir sorun yok; V, artık bildiğimiz, tanıdığımız Battlefield serisinin yeni oyunu. Bu durum iyi mi yoksa kötü mü buna siz karar vereceksiniz.