Sıra tabanlı strateji oyunu Civilization 5’in tasarımcısı Jon Shafer, 2013 yılında kendi stüdyosunu kurup Kickstarter’da At The Gates adında yeni bir proje tanıtmıştı. Projenin başlaması için istenilen kaynak oyuncular tarafından sağlansa da, oyunun çıkışı 2015 yılına ertelenmişti. Şu anda da 2017 yılının sonlarında olduğumuzu düşünürseniz, At The Gates projesinin patates olduğunu söyleyebiliriz herhalde.
Shafer bu yılın ilk aylarında, Crusader Kings ve Stellaris gibi “hardcore” strateji oyunları geliştiren Paradox’a geçmiş yapmıştı. Fakat bu transferden sadece birkaç ay sonra Shafer Paradox’tan da ayrıldığını ve Kickstarter projesine geri döndüğünü açıkladı. Ayrılık yazısında konuyla çok fazla detaya giremeyeceğini, Paradox’u hâlâ çok sevdiğini belirten Shafer; stüdyodan bu kadar erken ayrılmasının altında yatan en önemli sebebin “yaratıcı ve kültürel farklar,” olduğunu söyledi.
Shafer’in kültürel farklardan bahsederken tam olarak ne demek istediğini bilemiyoruz. Acaba Stokholm ve İsveç kültüründen mi bahsediyor yoksa Paradox ofislerindeki çalışma kültüründen mi? Ayrılık sebebi ne olursa olsun umarız ki Shafer, At The Gates’in parasını çoktan veren oyunculara bir an önce oyunu teslim etmeye odaklanır.
Sıra tabanlı strateji oyunu Civilization 5’in tasarımcısı Jon Shafer, 2013 yılında kendi stüdyosunu kurup Kickstarter’da At The Gates adındaki yeni projesini tanıtmıştı. Projenin başlaması için istenilen kaynak bulunsa da oyunun çıkışı 2015 yılına ertelenmişti. Şu an da 2017 yılının sonlarında olduğumuzu düşünürseniz, At The Gates projesinin patates olduğunu söyleyebiliriz herhalde.
Shafer bu yılın ilk aylarında, Crusader Kings ve Stellaris gibi “hardcore” strateji oyunları geliştiren Paradox’a geçmiş yapmıştı. Fakat bu transferden sadece birkaç ay sonra Shafer Paradox’dan da ayrıldığını açıkladı. Ayrılık yazısında çok fazla detaya giremeyeceğini, Paradox’u hâlâ çok sevdiğini belirten Shafer, stüdyodan bu kadar erken ayrılmasının altında yatan en önemli sebebin “yaratıcı ve kültürel farklar,” olduğunu söyledi.
Shafer’in kültüren farklardan bahsederken tam olarak ne demek istediğini bilemiyoruz. Acaba Stokholm ve İsveç kültüründen mi bahsediyor yoksa Paradox ofislerindeki çalışma kültüründen mi? Ayrılık sebebi ne olursa olsun umarız ki Shafer, At The Gates’in parasını çoktan veren oyunculara bir an önce oyunu teslim etmeye odaklanır.
















