Crusader Kings III: Royal Court – İlk Bakış

Yine günlerime ambargo koyacak, anlaşıldı

Geçtiğimiz yıl Eylül ayında çıkan Crusader Kings III, strateji severlere muazzam bir deneyim vadetmekle kalmamış, bu tarz derinlikli strateji oyunlarına mesafeli duranları bile kendisine çekmeyi başarmıştı. Büyük keyif aldığım, çok severek oynadığım oyunlardan birisi olmuştu. Dolayısıyla Royal Court duyurulduğunda birçok oyuncu gibi ben de sevindim ve doğal olarak yakın takibe aldım. Bir de bunun üzerine karşıma bu ek pakete bir ilk bakış atma fırsatı çıkınca hayır demem beklenemezdi, öyle değil mi :)

Hafta sonu boyunca hızlı bir CK3: Royal Court turu yapıp, bol bol not aldım. Şubat ayında gelecek bu ek paket, bizlere ne gibi yenilikler sunacakmış, buyurun hep birlikte hızlıca bir göz atalım:

Saray ahalisinden ne havadisler var bakalım

Paradox, strateji oyunlarını, özellikle de tarihi strateji oyunlarını çok iyi yapıyor dersem herhalde çok da itiraz eden olmaz. Sonuçta, Europa Universalis, Hearts of Iron, Victoria ve Crusader Kings serilerinin her birisi, oyun severleri kendine çekmeyi başaran ve önemli oyuncu toplulukları edinen seriler oldular.

Belki bundan daha iyi yaptıkları bir şeyse, çıkardıkları oyunları yıllar boyunca diri tutabilmeyi başarmaları ki burada da devreye ek paketler giriyor. Yine sonda söyleyeceğimi başta söyleyeyim, bu geleneği CK3 için de devam ettireceklerine işaret eden bir ek paketle karşı karşıyayız.

Royal Court, oyuna yeni medeniyet, birim vs eklemek yerine farklı bir konuya odaklanıyor: Saray. Tarihe baktığımızda sarayların, sadece yönetim için değil, aynı zamanda kültür için de birer merkez olduğunu görüyoruz. Royal Court da bunu göz önünde bulundurarak hazırlanmış bir ek paket diyebiliriz; tabii bunu yine işin yönetim boyutuyla harmanlayıp yapıyor.

Ek paketle gelen yeniliklerden birisi taht odamızın (Throne Room) üstlendiği rol. Burada hem emrimizdeki yöneticileri hem aile üyelerimizi hem misafirlerimizi ağırlıyor, zaman zaman bu isimlerin meselelerine, gündeme getirmek istedikleri olaylara kulak veriyor ve uygun gördüğümüz şekilde karara bağlıyoruz. İşin ‘mahkeme’ (Court) olarak değerlendirilebilecek kısmı da ortaya çıkan bazı anlaşmazlıklarda veya dile getirilen talepler hakkında verdiğimiz kararlar şeklinde gösteriyor kendisini.

Taht odasında bahsedildiğinde zihinlerde canlanan tablonun önemli unsurlarından birisi de ihtişam olsa gerek. İşte ek paketin beraberinde getirdiği özelliklerden birisi de tam olarak bu, ihtişam (Grandeur) düzeyimiz. Odada sunulan hizmetin kalitesi (mesela yemekler) konuklarınızı etkilemenize yardımcı oluyor, bir yandan da daha üst düzey konukları ağırlamanızı sağlıyor. Yeri geldiğinde rakiplerinizi de bu şekilde etkileyebiliyorsunuz hatta.

Hazır ihtişamdan bahsederken taht odamızı nasıl dayayıp döşediğimizden de söz edelim bari :) Taht odamızı renklendirmek için hanedanımızın flamasından tutun önemli silahlara, tarih eserlere, av ganimetlerine, yazma eserlere varıncaya kadar pek çok değerli eşya kullanabiliyoruz. Bunların sayısı ve kıymeti yükseldikçe, etkileri de artıyor.

Taht odanızda dönem dönem maceraperestleri, gezginleri, mucitleri, yazar veya şairleri misafir ediyor, kendilerinin yapmayı planladıkları şeyler için destek taleplerine maruz kalabiliyorsunuz. Bu talepleri kabul eder, çalışmalarını maddi ve manevi olarak desteklerseniz ve çalışma başarılı bir şekilde sonlandırılabilirse, üretilen silah, keşfedilen tarihi eser, yazılan kitap vs taht odanızı süsleyebilecek nesneler arasında yerini alıyor. Kimi zaman da kralımızın tacı, zırhı, silahı oluveriyor bunlar. Hatta zaman zaman hanedan üyeleri arasında bu nesneler yüzünden husumetler baş gösterebiliyor. Tahtın diğer varisi olan kardeşiniz, “Aramızın açılmasını istemiyorsan bizim pederden kalan şu antikayı bana yollayıver bakayım” diyerek aba altından sopa gösterebiliyor mesela :)

Kaliteli yaşamı motto edinmişseniz, sarayımıza biraz daha seviye atlatalım diyorsanız, yeni görevlendirmeleri de bunun için kullanabiliyorsunuz. Sağlığınızı güvenilir ellere teslim etmek için bir hekim, stresinizi atıp rahatlamak, şöyle doya doya kahkaha atmak için bir soytarı, atlarınıza daha iyi bir bakım sunabilmek için seyis, size yönelebilecek saldırılara göğsünü gerecek bir muhafız görevlendirebiliyorsunuz. Bunları, şu veya bu şekilde hem ihtişamınıza katkıda bulunuyor hem de yönetiminizi kolaylaştırıcı bir rol üstleniyorlar.

İşin kültür kısmına geldiğimizde ise; belirtilebilecek birkaç nokta bulunuyor. Bunlardan ilki, topraklarınızda (ve bazı durumlarda komşularınızı da kapsayan bir coğrafyada) hâkim kültürden sıyrılıp yeni bir kültür inşa edebilmeniz (Cultural Divergence). Haliyle bu kültürün lideri de siz oluyorsunuz ve bu kültürün ne kadar kabul göreceği de hükümdarlığınız açısından önemli bir mesele haline gelebiliyor.

Buna benzer bir durum karma kültür (Hybrid Cultures) konusunda da geçerli. Bazı durumlarda, iki kültürün bir karmasını oluşturup, hibrit bir kültür ortaya çıkarmanız da mümkün. Bunu yaparken, farklı başlıklarda hangi kültürün daha baskın olacağını seçebiliyor, dilerseniz her iki kültürün eşit etkide bulunduğu bir orta yol da benimseyebiliyorsunuz. Bu yeni kültürle gelen bazı avantajlardan da yararlanabiliyorsunuz elbette.

Kültürden bahsederken dil meselesine değinmek lazım. Sarayınızda kullanılan dil, doğal olarak hâkim dil. Vassallarınızın, misafirlerinizin, hizmetinizdekilerin de size taleplerle gelirken veya sadakatlerini sunarken bu dili kullanması beklenir. Bu dile hâkim olmayanlar, kendilerini utandırabilecek durumlara düşebiliyorlar. Benzer bir durum sizin için de geçerli olduğundan dil öğrenmek önemli. Dile hâkim kişilerden destek alarak yeni bir dil öğrenmek, komşularınız veya fethettiğiniz topraklar üzerindeki etkinize de tesir edebilecek bir unsur.

Gelelim dili dolanıp utanç içinde kalmak meselesine. Royal Court (Kraliyet Mahkemesi uygun bir çeviri oluyor mu emin değilim, ama şimdilik böyle devam edelim) toplayabilmeniz için belirli şartlar var ve bunların başında da Kral veya Kraliçe (Sultan ya da İmparator da diyebiliriz) statüsünde olmanız geliyor. Yani eğer bir kralın vassallarından ya da bir sultanın sancakbeylerinden birisiyseniz, Royal Court toplamak gibi bir şansınız yok, aksine o kralın/kraliçenin ya da sultanın topladığı heyete katılıyor, kendilerine sadakatinizi sunuyor ve onlardan taleplerden bulunabiliyorsunuz. Sadakatinizi sunarken, sarayın diline hâkim değilseniz rezil rüsva olabiliyor, talebinizi yeterince sağlam temellere dayandırıp hakkıyla dile getiremezseniz kralın sert yanıtıyla saraydan boynunuz bükük bir şekilde ayrılabiliyorsunuz. Ama işinizi bilenlerdenseniz, ağzınız iyi laf yapıyorsa tek bir kurşun sıkmadan veya suikast planlarına bulaşmadan topraklarınıza toprak katmanız bile mümkün olabiliyor.

Daha önce birçok kez olduğu gibi bu sefer de anlatılabilecek pek çok detay var ve ben esasında bunları maddeler halinde sıralamakla yetindim sadece; o detayların oyundan aldığımız keyfi nasıl artırdığını saatlerce anlatabilirim, ama anlatmıyorum:) Sonuçta, Royal Court 2 ay kadar sonra, 8 Şubat 2022’de gelecek ve bizler o zaman bu ek paket hakkında uzun uzun konuşacağız diye umuyorum.

Ancak şunu söyleyerek ilk bakışı noktalamış olayım; 3 günlük süre bana yetmedi, yine dolu dolu ve gayet keyifli bir oyun deneyimi bizleri bekliyor diyebilirim. Crusader Kings 3, zaten çok iyi bir oyundu. Şimdi de Royal Court ile bu deneyimin üzerine koyarak yoluna devam edeceği anlaşılıyor. Sabırsızlıkla bekliyorum, çok yakından takipteyim.

YORUMLAR

Uncharted Filminin Resmi Posteri Yayınlandı

Keşke bir hayrana bıraksaydınız

Uncharted Filminin Resmi Posteri Yayınlandı

System Shock Remake, 2022 İçinde Yayınlanacak

Çıkış tarihine adım adım

System Shock Remake, 2022 İçinde Yayınlanacak

System Shock'un remake versiyonu bundan birkaç gün öncesine kadar geliştiricisi Nightdive Studios tarafından yayınlanacak gibi görünüyordu ama Prime Matter'dan yapılan açıklamayla işin rengi değişti. Koch Media'nın sahibi olduğu yayın markası Prime Matter, Payday 3, Crossfire Legion, Dolmen, yeni Painkiller gibi oyunların da yayıncısı ve artık Nightdive Studios oyunlarını da onlar yayınlayacak.

Prime Matter, Nightdive ile olan işbirlikleri kapsamında System Shock Remake'i 2022 yılı içinde yayınlayacaklarını duyurdu.

Oyunun fiyatı şu anda Steam'de 67 TL, bu yayıncı değişikliği fiyata artış olarak yansır mı orası henüz belli değil ama takip listenizde olan bir oyunsa en azından şimdiden satın almanızda fayda var. Nasılsa oyun çıkana kadar istediğiniz an iade etmeniz mümkün olacak.

Splinter Cell Remake İçin Çalışmalar Başladı

Ubisoft Toronto geliştiriyormuş

Splinter Cell Remake İçin Çalışmalar Başladı

Splinter Cell serisinin devam oyunu yıllardır bekleniyor. Yeni oyun ile ilgili iddialar pek çok kez dile getirildi, ama o beklenen duyuru bir türlü gelmedi. Ama serinin hayranlarını sevindirebilecek güncel bir gelişme söz konusu. Ubisoft, Splinter Cell Remake için çalışmalara başlandığını ilan etti.

Ubisoft tarafından yapılan açıklamaya göre, bu yeniden yapım için Ubisoft Toronto görevlendirilmiş durumda. Oyun, Ubisoft’un Snowdrop oyun motoru kullanılarak geliştirilecek -ki bu motor Avatar: Frontiers of Pandora ve Ubisoft tarafından yapılmakta olan Star Wars oyununda kullanılan motor.

Duyuruyla birlikte, oyunun kreatif direktörü Chris Auty, yapımcısı Matt West ve teknik yapımcısı Peter Handrinos ile yapılan bir röportaj da paylaşıldı. Bu röportajda oyuna dair bazı detaylar da verilmiş.

Matt West; orijinal oyunun 19 yıl önce çıktığını ve o dönemde çok ilgi gören, devrimsel bir oyun olduğunu, bununla birlikte günümüzde artık oyunlar için çok daha farklı bir tablonun söz konusu olduğunu söylüyor. Dolayısıyla bir remaster yerine remake yapmaları gerektiğinin, yani sadece görsel iyileştirmenin yeterli olmayacağının altını çiziyor. Oyunu görsel yönden iyileştirmenin yanında, bazı tasarım ögelerini de güncelleyeceklerini, böylece günümüz oyuncularının beklentilerini karşılayabilecek bir düzeye getirmeyi umduklarını söylerken, orijinal oyundaki gibi çizgisel bir hikaye akışı olacağını, oyunun açık dünya olmayacağını da ekliyor.

Chris Auty, serinin en temel tanımlayıcısı olan “gizlilik” konusuna vurgu yaparak, oyunculara hayalet gibi olma deneyimini yaşatmaya odaklandıklarını ifade ediyor.

Peter Handrinos ise, işin teknoloji boyutuna dikkat çekiyor ve yeni oyun motorunun ve yeni konsolların avantajlarından istifade ettiklerini söylüyor.

Uzun bir röportaj, tamamını aktarmam mümkün değil, dileyenler şuradan göz atabilirler. Ama röportajın belki de en önemli detaylarından birisi Chris Auty’nin son bölümdeki açıklaması. “Bu yeniden yapımla, Splinter Cell’in geleceği için sağlam bir temel inşa ediyoruz” diyor Aunty. Yani o devam oyunu er ya da geç gelecek, başka yolu yok :)

Dilerseniz şimdilik Splinter Cell Remake’e odaklanalım. Henüz bir tarih açıklanmış değil. Bakalım bizleri ne kadar bekletecek. Takipteyiz.

 

Monster Hunter Wilds Açık Betası Steam'de Müthiş İlgi Görüyor

Neredeyse yarım milyon oyuncuya ulaştı

Monster Hunter Wilds Açık Betası Steam'de Müthiş İlgi Görüyor

Monster Hunter Wilds betası tüm platformlarda dün yayına alındı. Beta 4 Kasım tarihine kadar sürecek ama özellikle de Steam tarafına baktığımızda oyunun PC oyuncuları tarafından büyük bir ilgiyle karşılandığını görüyoruz.

Oyun Steam'de indirilmeye açıldığından sonra 463.798 eş zamanlı oyuncu sayısına ulaşarak çok önemli bir başarıya imza attı.

Şu anda da haberi yazdığım sırada 391.238 oyuncunun oyunda olduğunu görüyorum ki akşam saatlerinde muhtemelen önceki rekoru da geride bırakacak gibi duruyor.

Anlık oyuncu sayılarına bakınca Counter-Strike 2, PUBG, Dota 2 ve Banana gibi bu listede görmeye alışık olduğumuz oyunların hemen arkasında 5. sırada Monster Hunter Wilds. Eğer yine 400'binleri geçerse 4. sıraya da kısa sürede yükseleceği belli.

Deltarune'ün 3. ve 4. Bölümleri Gelecek Yıl Kesin Çıkacak

Toby Fox emin konuştu

Deltarune'ün 3. ve 4. Bölümleri Gelecek Yıl Kesin Çıkacak

Undertale'in geliştiricisi Toby Fox, yeni oyunu Deltarune'ün üçüncü ve dördüncü bölümlerinin gelecek yıl yayınlanacağını söyledi. Toby Fox bundan %100 emin olduğunu da söyledi, yani gecikme vs olmayacak söylediği kadarıyla.

Deltarune, Kris ve onun kertenkele arkadaşı Suzie'nin Dark World'deki maceralarını anlatıyor.

Oyunun ilk bölümü 2018 sonunda ücretsiz olarak indirilmeye açılmıştı. İkinci bölüm ise 2021 Eylül ayında yayınlandı ve o zamandan beri çıkacak olan yeni bölümler bekleniyor. Üzerinden bu kadar zaman geçince de haliyle oyuncuların kafasında "acaba Fox Deltarune'e devam etmeyecek mi?" soruları belirmeye başlamıştı.

Dün konuyla ilgili konuşan Fox üçüncü ve dördüncü bölümlerin 2025'te %100 geleceğini söyledi. Yerelleştirme ve konsol portlarından dolayı kesin bir tarih veremediğini söyleyen Fox geçen yıl yaptığı açıklamada da üçüncü bölümü içerik olarak tamamladığını söylemişti halbuki.

Aslında Fox oyunun üçüncü, dördüncü ve beşinci bölümlerini bir arada yayınlamak istiyordu ama 5. bölümün çok uzakta olduğunu düşününce "kimsenin bu kadar beklemek isteyeceğini sanmıyorum" demişti.

Splinter Cell Remake İçin Çalışmalar Başladı

Ubisoft Toronto geliştiriyormuş

Splinter Cell Remake İçin Çalışmalar Başladı

Splinter Cell serisinin devam oyunu yıllardır bekleniyor. Yeni oyun ile ilgili iddialar pek çok kez dile getirildi, ama o beklenen duyuru bir türlü gelmedi. Ama serinin hayranlarını sevindirebilecek güncel bir gelişme söz konusu. Ubisoft, Splinter Cell Remake için çalışmalara başlandığını ilan etti.

Ubisoft tarafından yapılan açıklamaya göre, bu yeniden yapım için Ubisoft Toronto görevlendirilmiş durumda. Oyun, Ubisoft’un Snowdrop oyun motoru kullanılarak geliştirilecek -ki bu motor Avatar: Frontiers of Pandora ve Ubisoft tarafından yapılmakta olan Star Wars oyununda kullanılan motor.

Duyuruyla birlikte, oyunun kreatif direktörü Chris Auty, yapımcısı Matt West ve teknik yapımcısı Peter Handrinos ile yapılan bir röportaj da paylaşıldı. Bu röportajda oyuna dair bazı detaylar da verilmiş.

Matt West; orijinal oyunun 19 yıl önce çıktığını ve o dönemde çok ilgi gören, devrimsel bir oyun olduğunu, bununla birlikte günümüzde artık oyunlar için çok daha farklı bir tablonun söz konusu olduğunu söylüyor. Dolayısıyla bir remaster yerine remake yapmaları gerektiğinin, yani sadece görsel iyileştirmenin yeterli olmayacağının altını çiziyor. Oyunu görsel yönden iyileştirmenin yanında, bazı tasarım ögelerini de güncelleyeceklerini, böylece günümüz oyuncularının beklentilerini karşılayabilecek bir düzeye getirmeyi umduklarını söylerken, orijinal oyundaki gibi çizgisel bir hikaye akışı olacağını, oyunun açık dünya olmayacağını da ekliyor.

Chris Auty, serinin en temel tanımlayıcısı olan “gizlilik” konusuna vurgu yaparak, oyunculara hayalet gibi olma deneyimini yaşatmaya odaklandıklarını ifade ediyor.

Peter Handrinos ise, işin teknoloji boyutuna dikkat çekiyor ve yeni oyun motorunun ve yeni konsolların avantajlarından istifade ettiklerini söylüyor.

Uzun bir röportaj, tamamını aktarmam mümkün değil, dileyenler şuradan göz atabilirler. Ama röportajın belki de en önemli detaylarından birisi Chris Auty’nin son bölümdeki açıklaması. “Bu yeniden yapımla, Splinter Cell’in geleceği için sağlam bir temel inşa ediyoruz” diyor Aunty. Yani o devam oyunu er ya da geç gelecek, başka yolu yok :)

Dilerseniz şimdilik Splinter Cell Remake’e odaklanalım. Henüz bir tarih açıklanmış değil. Bakalım bizleri ne kadar bekletecek. Takipteyiz.

 

Splinter Cell Remake İçin Çalışmalar Başladı

Ubisoft Toronto geliştiriyormuş

Splinter Cell Remake İçin Çalışmalar Başladı

Splinter Cell serisinin devam oyunu yıllardır bekleniyor. Yeni oyun ile ilgili iddialar pek çok kez dile getirildi, ama o beklenen duyuru bir türlü gelmedi. Ama serinin hayranlarını sevindirebilecek güncel bir gelişme söz konusu. Ubisoft, Splinter Cell Remake için çalışmalara başlandığını ilan etti.

Ubisoft tarafından yapılan açıklamaya göre, bu yeniden yapım için Ubisoft Toronto görevlendirilmiş durumda. Oyun, Ubisoft’un Snowdrop oyun motoru kullanılarak geliştirilecek -ki bu motor Avatar: Frontiers of Pandora ve Ubisoft tarafından yapılmakta olan Star Wars oyununda kullanılan motor.

Duyuruyla birlikte, oyunun kreatif direktörü Chris Auty, yapımcısı Matt West ve teknik yapımcısı Peter Handrinos ile yapılan bir röportaj da paylaşıldı. Bu röportajda oyuna dair bazı detaylar da verilmiş.

Matt West; orijinal oyunun 19 yıl önce çıktığını ve o dönemde çok ilgi gören, devrimsel bir oyun olduğunu, bununla birlikte günümüzde artık oyunlar için çok daha farklı bir tablonun söz konusu olduğunu söylüyor. Dolayısıyla bir remaster yerine remake yapmaları gerektiğinin, yani sadece görsel iyileştirmenin yeterli olmayacağının altını çiziyor. Oyunu görsel yönden iyileştirmenin yanında, bazı tasarım ögelerini de güncelleyeceklerini, böylece günümüz oyuncularının beklentilerini karşılayabilecek bir düzeye getirmeyi umduklarını söylerken, orijinal oyundaki gibi çizgisel bir hikaye akışı olacağını, oyunun açık dünya olmayacağını da ekliyor.

Chris Auty, serinin en temel tanımlayıcısı olan “gizlilik” konusuna vurgu yaparak, oyunculara hayalet gibi olma deneyimini yaşatmaya odaklandıklarını ifade ediyor.

Peter Handrinos ise, işin teknoloji boyutuna dikkat çekiyor ve yeni oyun motorunun ve yeni konsolların avantajlarından istifade ettiklerini söylüyor.

Uzun bir röportaj, tamamını aktarmam mümkün değil, dileyenler şuradan göz atabilirler. Ama röportajın belki de en önemli detaylarından birisi Chris Auty’nin son bölümdeki açıklaması. “Bu yeniden yapımla, Splinter Cell’in geleceği için sağlam bir temel inşa ediyoruz” diyor Aunty. Yani o devam oyunu er ya da geç gelecek, başka yolu yok :)

Dilerseniz şimdilik Splinter Cell Remake’e odaklanalım. Henüz bir tarih açıklanmış değil. Bakalım bizleri ne kadar bekletecek. Takipteyiz.

 

Monster Hunter Wilds Açık Betası Steam'de Müthiş İlgi Görüyor

Neredeyse yarım milyon oyuncuya ulaştı

Monster Hunter Wilds Açık Betası Steam'de Müthiş İlgi Görüyor

Monster Hunter Wilds betası tüm platformlarda dün yayına alındı. Beta 4 Kasım tarihine kadar sürecek ama özellikle de Steam tarafına baktığımızda oyunun PC oyuncuları tarafından büyük bir ilgiyle karşılandığını görüyoruz.

Oyun Steam'de indirilmeye açıldığından sonra 463.798 eş zamanlı oyuncu sayısına ulaşarak çok önemli bir başarıya imza attı.

Şu anda da haberi yazdığım sırada 391.238 oyuncunun oyunda olduğunu görüyorum ki akşam saatlerinde muhtemelen önceki rekoru da geride bırakacak gibi duruyor.

Anlık oyuncu sayılarına bakınca Counter-Strike 2, PUBG, Dota 2 ve Banana gibi bu listede görmeye alışık olduğumuz oyunların hemen arkasında 5. sırada Monster Hunter Wilds. Eğer yine 400'binleri geçerse 4. sıraya da kısa sürede yükseleceği belli.

Deltarune'ün 3. ve 4. Bölümleri Gelecek Yıl Kesin Çıkacak

Toby Fox emin konuştu

Deltarune'ün 3. ve 4. Bölümleri Gelecek Yıl Kesin Çıkacak

Undertale'in geliştiricisi Toby Fox, yeni oyunu Deltarune'ün üçüncü ve dördüncü bölümlerinin gelecek yıl yayınlanacağını söyledi. Toby Fox bundan %100 emin olduğunu da söyledi, yani gecikme vs olmayacak söylediği kadarıyla.

Deltarune, Kris ve onun kertenkele arkadaşı Suzie'nin Dark World'deki maceralarını anlatıyor.

Oyunun ilk bölümü 2018 sonunda ücretsiz olarak indirilmeye açılmıştı. İkinci bölüm ise 2021 Eylül ayında yayınlandı ve o zamandan beri çıkacak olan yeni bölümler bekleniyor. Üzerinden bu kadar zaman geçince de haliyle oyuncuların kafasında "acaba Fox Deltarune'e devam etmeyecek mi?" soruları belirmeye başlamıştı.

Dün konuyla ilgili konuşan Fox üçüncü ve dördüncü bölümlerin 2025'te %100 geleceğini söyledi. Yerelleştirme ve konsol portlarından dolayı kesin bir tarih veremediğini söyleyen Fox geçen yıl yaptığı açıklamada da üçüncü bölümü içerik olarak tamamladığını söylemişti halbuki.

Aslında Fox oyunun üçüncü, dördüncü ve beşinci bölümlerini bir arada yayınlamak istiyordu ama 5. bölümün çok uzakta olduğunu düşününce "kimsenin bu kadar beklemek isteyeceğini sanmıyorum" demişti.

Splinter Cell Remake İçin Çalışmalar Başladı

Ubisoft Toronto geliştiriyormuş

Splinter Cell Remake İçin Çalışmalar Başladı

Splinter Cell serisinin devam oyunu yıllardır bekleniyor. Yeni oyun ile ilgili iddialar pek çok kez dile getirildi, ama o beklenen duyuru bir türlü gelmedi. Ama serinin hayranlarını sevindirebilecek güncel bir gelişme söz konusu. Ubisoft, Splinter Cell Remake için çalışmalara başlandığını ilan etti.

Ubisoft tarafından yapılan açıklamaya göre, bu yeniden yapım için Ubisoft Toronto görevlendirilmiş durumda. Oyun, Ubisoft’un Snowdrop oyun motoru kullanılarak geliştirilecek -ki bu motor Avatar: Frontiers of Pandora ve Ubisoft tarafından yapılmakta olan Star Wars oyununda kullanılan motor.

Duyuruyla birlikte, oyunun kreatif direktörü Chris Auty, yapımcısı Matt West ve teknik yapımcısı Peter Handrinos ile yapılan bir röportaj da paylaşıldı. Bu röportajda oyuna dair bazı detaylar da verilmiş.

Matt West; orijinal oyunun 19 yıl önce çıktığını ve o dönemde çok ilgi gören, devrimsel bir oyun olduğunu, bununla birlikte günümüzde artık oyunlar için çok daha farklı bir tablonun söz konusu olduğunu söylüyor. Dolayısıyla bir remaster yerine remake yapmaları gerektiğinin, yani sadece görsel iyileştirmenin yeterli olmayacağının altını çiziyor. Oyunu görsel yönden iyileştirmenin yanında, bazı tasarım ögelerini de güncelleyeceklerini, böylece günümüz oyuncularının beklentilerini karşılayabilecek bir düzeye getirmeyi umduklarını söylerken, orijinal oyundaki gibi çizgisel bir hikaye akışı olacağını, oyunun açık dünya olmayacağını da ekliyor.

Chris Auty, serinin en temel tanımlayıcısı olan “gizlilik” konusuna vurgu yaparak, oyunculara hayalet gibi olma deneyimini yaşatmaya odaklandıklarını ifade ediyor.

Peter Handrinos ise, işin teknoloji boyutuna dikkat çekiyor ve yeni oyun motorunun ve yeni konsolların avantajlarından istifade ettiklerini söylüyor.

Uzun bir röportaj, tamamını aktarmam mümkün değil, dileyenler şuradan göz atabilirler. Ama röportajın belki de en önemli detaylarından birisi Chris Auty’nin son bölümdeki açıklaması. “Bu yeniden yapımla, Splinter Cell’in geleceği için sağlam bir temel inşa ediyoruz” diyor Aunty. Yani o devam oyunu er ya da geç gelecek, başka yolu yok :)

Dilerseniz şimdilik Splinter Cell Remake’e odaklanalım. Henüz bir tarih açıklanmış değil. Bakalım bizleri ne kadar bekletecek. Takipteyiz.

 

Monster Hunter Wilds Açık Betası Steam'de Müthiş İlgi Görüyor

Neredeyse yarım milyon oyuncuya ulaştı

Monster Hunter Wilds Açık Betası Steam'de Müthiş İlgi Görüyor

Monster Hunter Wilds betası tüm platformlarda dün yayına alındı. Beta 4 Kasım tarihine kadar sürecek ama özellikle de Steam tarafına baktığımızda oyunun PC oyuncuları tarafından büyük bir ilgiyle karşılandığını görüyoruz.

Oyun Steam'de indirilmeye açıldığından sonra 463.798 eş zamanlı oyuncu sayısına ulaşarak çok önemli bir başarıya imza attı.

Şu anda da haberi yazdığım sırada 391.238 oyuncunun oyunda olduğunu görüyorum ki akşam saatlerinde muhtemelen önceki rekoru da geride bırakacak gibi duruyor.

Anlık oyuncu sayılarına bakınca Counter-Strike 2, PUBG, Dota 2 ve Banana gibi bu listede görmeye alışık olduğumuz oyunların hemen arkasında 5. sırada Monster Hunter Wilds. Eğer yine 400'binleri geçerse 4. sıraya da kısa sürede yükseleceği belli.

Deltarune'ün 3. ve 4. Bölümleri Gelecek Yıl Kesin Çıkacak

Toby Fox emin konuştu

Deltarune'ün 3. ve 4. Bölümleri Gelecek Yıl Kesin Çıkacak

Undertale'in geliştiricisi Toby Fox, yeni oyunu Deltarune'ün üçüncü ve dördüncü bölümlerinin gelecek yıl yayınlanacağını söyledi. Toby Fox bundan %100 emin olduğunu da söyledi, yani gecikme vs olmayacak söylediği kadarıyla.

Deltarune, Kris ve onun kertenkele arkadaşı Suzie'nin Dark World'deki maceralarını anlatıyor.

Oyunun ilk bölümü 2018 sonunda ücretsiz olarak indirilmeye açılmıştı. İkinci bölüm ise 2021 Eylül ayında yayınlandı ve o zamandan beri çıkacak olan yeni bölümler bekleniyor. Üzerinden bu kadar zaman geçince de haliyle oyuncuların kafasında "acaba Fox Deltarune'e devam etmeyecek mi?" soruları belirmeye başlamıştı.

Dün konuyla ilgili konuşan Fox üçüncü ve dördüncü bölümlerin 2025'te %100 geleceğini söyledi. Yerelleştirme ve konsol portlarından dolayı kesin bir tarih veremediğini söyleyen Fox geçen yıl yaptığı açıklamada da üçüncü bölümü içerik olarak tamamladığını söylemişti halbuki.

Aslında Fox oyunun üçüncü, dördüncü ve beşinci bölümlerini bir arada yayınlamak istiyordu ama 5. bölümün çok uzakta olduğunu düşününce "kimsenin bu kadar beklemek isteyeceğini sanmıyorum" demişti.

Deltarune'ün 3. ve 4. Bölümleri Gelecek Yıl Kesin Çıkacak

Toby Fox emin konuştu

Deltarune'ün 3. ve 4. Bölümleri Gelecek Yıl Kesin Çıkacak

Undertale'in geliştiricisi Toby Fox, yeni oyunu Deltarune'ün üçüncü ve dördüncü bölümlerinin gelecek yıl yayınlanacağını söyledi. Toby Fox bundan %100 emin olduğunu da söyledi, yani gecikme vs olmayacak söylediği kadarıyla.

Deltarune, Kris ve onun kertenkele arkadaşı Suzie'nin Dark World'deki maceralarını anlatıyor.

Oyunun ilk bölümü 2018 sonunda ücretsiz olarak indirilmeye açılmıştı. İkinci bölüm ise 2021 Eylül ayında yayınlandı ve o zamandan beri çıkacak olan yeni bölümler bekleniyor. Üzerinden bu kadar zaman geçince de haliyle oyuncuların kafasında "acaba Fox Deltarune'e devam etmeyecek mi?" soruları belirmeye başlamıştı.

Dün konuyla ilgili konuşan Fox üçüncü ve dördüncü bölümlerin 2025'te %100 geleceğini söyledi. Yerelleştirme ve konsol portlarından dolayı kesin bir tarih veremediğini söyleyen Fox geçen yıl yaptığı açıklamada da üçüncü bölümü içerik olarak tamamladığını söylemişti halbuki.

Aslında Fox oyunun üçüncü, dördüncü ve beşinci bölümlerini bir arada yayınlamak istiyordu ama 5. bölümün çok uzakta olduğunu düşününce "kimsenin bu kadar beklemek isteyeceğini sanmıyorum" demişti.

Splinter Cell Remake İçin Çalışmalar Başladı

Ubisoft Toronto geliştiriyormuş

Splinter Cell Remake İçin Çalışmalar Başladı

Splinter Cell serisinin devam oyunu yıllardır bekleniyor. Yeni oyun ile ilgili iddialar pek çok kez dile getirildi, ama o beklenen duyuru bir türlü gelmedi. Ama serinin hayranlarını sevindirebilecek güncel bir gelişme söz konusu. Ubisoft, Splinter Cell Remake için çalışmalara başlandığını ilan etti.

Ubisoft tarafından yapılan açıklamaya göre, bu yeniden yapım için Ubisoft Toronto görevlendirilmiş durumda. Oyun, Ubisoft’un Snowdrop oyun motoru kullanılarak geliştirilecek -ki bu motor Avatar: Frontiers of Pandora ve Ubisoft tarafından yapılmakta olan Star Wars oyununda kullanılan motor.

Duyuruyla birlikte, oyunun kreatif direktörü Chris Auty, yapımcısı Matt West ve teknik yapımcısı Peter Handrinos ile yapılan bir röportaj da paylaşıldı. Bu röportajda oyuna dair bazı detaylar da verilmiş.

Matt West; orijinal oyunun 19 yıl önce çıktığını ve o dönemde çok ilgi gören, devrimsel bir oyun olduğunu, bununla birlikte günümüzde artık oyunlar için çok daha farklı bir tablonun söz konusu olduğunu söylüyor. Dolayısıyla bir remaster yerine remake yapmaları gerektiğinin, yani sadece görsel iyileştirmenin yeterli olmayacağının altını çiziyor. Oyunu görsel yönden iyileştirmenin yanında, bazı tasarım ögelerini de güncelleyeceklerini, böylece günümüz oyuncularının beklentilerini karşılayabilecek bir düzeye getirmeyi umduklarını söylerken, orijinal oyundaki gibi çizgisel bir hikaye akışı olacağını, oyunun açık dünya olmayacağını da ekliyor.

Chris Auty, serinin en temel tanımlayıcısı olan “gizlilik” konusuna vurgu yaparak, oyunculara hayalet gibi olma deneyimini yaşatmaya odaklandıklarını ifade ediyor.

Peter Handrinos ise, işin teknoloji boyutuna dikkat çekiyor ve yeni oyun motorunun ve yeni konsolların avantajlarından istifade ettiklerini söylüyor.

Uzun bir röportaj, tamamını aktarmam mümkün değil, dileyenler şuradan göz atabilirler. Ama röportajın belki de en önemli detaylarından birisi Chris Auty’nin son bölümdeki açıklaması. “Bu yeniden yapımla, Splinter Cell’in geleceği için sağlam bir temel inşa ediyoruz” diyor Aunty. Yani o devam oyunu er ya da geç gelecek, başka yolu yok :)

Dilerseniz şimdilik Splinter Cell Remake’e odaklanalım. Henüz bir tarih açıklanmış değil. Bakalım bizleri ne kadar bekletecek. Takipteyiz.

 

Parolamı Unuttum