Electronic Arts, Disney ile Star Wars oyunları için anlaştığında eminim ki sonucun bu şekilde olacağını kesinlikle tahmin edememiştir. Star Wars gibi dev bir ismi kullanan oyunlar yapmanın para kapısı olduğunu düşünebilirsiniz, ama en son Battlefront 2 örneğinde de açıkça görüldüğü üzere atılan yanlış adımlar işin seyrini 180 derece değiştirebiliyor.
CNBC'nin yayınladığı rapora göre EA hisseleri Star Wars Battlefront 2'nin piyasaya sürüldüğü günden bugüne kadar yaklaşık olarak 3 milyar dolar değer kaybetmiş durumda ve bu kesinlikle hem EA'in, hem de bundan örnek alacak diğer firmaların bundan sonra atacakları adımları tekrar gözden geçirmelerine neden olacak kadar büyük bir miktar.
EA'in hisse fiyatları Kasım başından beri %8.5 değer kaybetmiş durumda. Bu tüm sektörün etkilendiği bir değer kaybı değil, çünkü aynı süre içerisinde Take-Two hisseleri yüzde 5 değer kazanırken Activision hisseleri de ufak bir artışla binde 7 oranında değerlenmiş. Elbette bu durum Electronic Arts'ın çok kötü durumda olduğunu göstermiyor, bu sadece hisse fiyatları üzerinden hesaplanan değer kaybı. Yoksa EA'in hisse fiyatları yılbaşından beri aslında %39 değer kazanmış, hatta Ekim ayında zirve yapmış. Ama işte o noktada alınan yanlış kararlar sonrası hisse değerlerinde çok büyük düşüş yaşandığını görebiliyoruz.
Ben de merak ederek Electronic Arts'ın hisse fiyatlarının zaman içinde nasıl değiştiğine baktım. 31 Ekim tarihinde hisse fiyatı 119.60 dolarmış. Düşünsenize, Battlefront 2 ile birlikte EA hisselerinin uçuşa geçeceğini düşünerek yatırım yapıyorsunuz, 17 Kasım'da oyun yayınlanıyor ve kısa süre içinde hisseler 107 dolar ile son üç ayın en düşük değerine iniyor. Gitti paracıklar.
Wall Street analizleri de yatırımcılarını bu konularda uyarmayı ihmal etmiyorlar. Bazı analistler işin içine hükümet düzeyinde müdahale olmadan oyun sektörünün kendi kendini sınırlamaya gitmesini önerirken Cowen and Co. yatırım şirketinin analistlerinden Doug Creutz müşterilerine gönderdiği bilgilendirme notunda "Battlefront II buzdağının yalnızca görünen ucu. Oyuncuların konuyla ilgili olumsuz algılarını düzeltmek ve yasal tehlikelerle karşılaşmamak için oyun sektörünün biraraya gelerek mikro alışveriş uygulamalarına dair standartlar belirlemesinin zamanı geldi" diye konuşmuş.