Bilirsiniz yeri geldiğinde firmaları yeni bir şey denemedikleri, aynı oyunları makyajlayarak tekrar tekrar karşımıza çıkardıkları için fazlasıyla eleştiriyoruz. Epic Games’i ele alalım örneğin, Gears of War karakterlerini alıp Bulletstorm’un içine koysanız muhtemelen hiç sırıtmazdı. İngilizceden kabaca “Kanka-kardeş” oyunu olarak çevirebileceğimiz, maskülen erkeklerin beraber ilerleyerek herkesi öldürdükleri bu oyunlar resmen bir sektör haline geldi artık. İşin ilginç yanı burada başlıyor: Muhtemelen yapımcıların bu konuda oyuncuları suçladığını bilmiyorsunuzdur. Hem EA, hem de Activision için ana fikir aynı: “Siz aldığınız sürece biz yapmak zorundayız.”
Epic Games’i biraz da bu yüzden seviyorum. En azından Gears of War 3’e kadar seviyordum diyelim. Bu adamlar Uncharted ve Bioshock ile beraber yeni konsol neslinde yeni bir AAA ürettiler. İnanın ki bu hiç ama hiç kolay değil. Sonuçta Gears of War o dönemde kimsenin doğru dürüst adını duymadığı, kendini kanıtlaması gereken bir oyundu ve bunu hakkıyla başardı. Şimdiyse yeni bir oyun ve yeni bir marka geliyor. Epic Games’in böyle büyük adımları ne zaman attığını bilecek kadar bilgiliyseniz, şu an ne beklemeniz gerektiğini biliyorsunuzdur. Bu adıma değecek yeni bir oyuncak… O da gözlerinizi yuvalarından çıkaracak grafik motoru Unreal Engine 4 oluyor.
Fortnite, yepyeni bir grafik motoruyla gelen, henüz adını bile duymadığınız ama muhtemelen ileride kendinden çok söz ettirecek bir oyun. 4-5 yıl geriye gittiğimizde Gears of War için de aynı şeyler söylenebilirdi fakat bu sefer ortaya çıkan oyun daha ilginç. Tencerenin içine biraz Walking Dead, bir tutam Left 4 Dead ve bir yemek kaşığı dolusu Minecraft koyarsanız ortaya bu oyun çıkıyor. Oyunda gece-gündüz döngüsü son derece dönemli. Zira gündüzleri kaynak toplayıp inşaat işleriyle uğraşırken, geceleri gelen zombi ordusuna karşı kalenizi korumanız gerekiyor.
KUMDAN KALELELER YAPTIM, ZOMBİ DALGALARINI KIRSIN DİYE
Oyunun inşaat elementleri bir Minecraft kadar “ucu açık” değil belki ama oldukça basit ve kullanışlı. Hazır modellerden oluşan Lego benzeri yapılar oluşturmanın mümkün olduğunca kolay olmasına özen gösterilmiş. Hayalinizdeki kaleyi yaratırken, saniyeler içinde duvarları çekmek, binanın katlarını hazırlayıp penceleri kapatmak mümkün. Asıl sorun sınırlı kaynaklarla neler yapacağınıza bakıyor. Oyunda çevrede bulunan hemen hemen herşey yağmalanabilir durumda. Süpermarketler, çalılar, posta kutuları. Biraz olsun neyi nerede bulacağınızı biliyorsanız zaten gerisi kolay. Asıl sorun kaynaklarınızı nasıl kullanacağınız... Örneğin, kaynaklarınızı sonuna kadar kullanarak muhteşem bir kale yaptınız ancak gelen zombilere daha fazla dayanamayan zavallı kapınız kırılıp davetsiz misafirleri içeri almaya başladı. Bu durumda 2. katın duvarlarını jiletle kaplamak, önceden olduğu gibi iyi bir fikir olarak kalmayabilir. Zombilerle ilgiliyse şimdilik fazla bir şey bilmiyoruz. Farklı özellikleri ve güçleri olan özel yaratıklar var. Örneğin, duvarların üzerinden daha hızlı atlayan veya barikatları kırabilen zombilerle uğraşmanız gerekebilecek. Tuzaklar işe yaramadığındaysa artık kürek, top veya tüfek ne varsa ele alıp doğrudan zombilere dalmak seçenekler arasında olacak.
Fortnite, dürüst olmak gerekirse bir Gears of War gibi “gümbür gümbür geliyorum” demiyor. Yine de hem Epic Games’in zincirlerini kırması ve yeni canavarı Unreal Engine’in gücünü göstermesi açısından oldukça önemli bir oyun. Minecraft gibi bir fenomene dönüşebilir mi bunu şimdilik tahmin etmek güç ancak 3-4 kişi keyifle oynanacak eğlenceli bir yapım olacağı kesin gibi. Kim bilir belki de ilerleyen yıllarda yeni nesil konsollar için UE4 kullanan seri Fortnite oyunları bile görebiliriz.