Özellikle de Souls serisi ve Bloodborne ile tanıyıp hastası olduğumuz FromSoftware E3'te iki yeni oyun tanıttı bildiğiniz üzere. Bunlardan birisi Sekiro: Shadows Die Twice, diğeri ise Deracine'di. Her ne kadar Sekiro'nun fragmanını izlediğimizde Souls serisine çok benzediği düşünmüş olsak da From Software'in sonradan yaptığı açıklamalar oyunun mekanik olarak Souls benzerlerinden son derece uzak olduğunu ortaya koymuştu. Deracine ise tamamen formül dışı bir oyundu, çünkü VR için geliştiriliyordu. Her iki oyunun da başında Miyazaki'nin bulunması elbette önemli bir detay ama sanırım hepimiz içten içten "acaba Bloodborne 2 duyar mıyız" diye bekliyorduk ve bu yüzden içimiz biraz buruk kaldı.
Ancak Miyazaki'nin yeni oyunlarla ilgili röportajlarında söylediği bazı cümleler umutları tekrar yeşillendireceğe benziyor. Özellikle de Deracine ile tamamen farklı bir türe geçmiş olmalarıyla ilgili sorulan soruya "Souls serisinden kopmadık, sadece ara verdik" şeklinde yanıt veren Miyazaki, bu oyun sayesinde hem VR teknolojisini, hem de Unreal oyun motorunu öğrendiklerini söylüyor. FromSoftware Unreal motoruna geçecek olursa yeni oyunların görsel açıdan çok daha üstün olacağı garanti. Bakın aşağıda bir hayran videosu koyuyorum, Ornstein ve Smough ile dövüştüğümüz odanın Unreal Engine 4 kullanılarak yaratılmış hali bu. Remastered böyle görünüyor olsa kim bilir nasıl olurdu?
Miyazaki, Sekiro'yla ilgili bir soruya da yine Souls serisine değinerek cevap vermiş: "Hiçbir suretle bize ün kazandıran oyunlarımızdan uzaklaşıyor değiliz. Bu yeni oyunlar sayesinde yeni şeyler öğreneceğiz ve bunların ileride üzerinde çalışacağımız diğer oyunlarımıza da olumlu etkisi olacağına inanıyorum".
Buradan da anlaşılıyor ki Miyazaki er ya da geç Soulsborne türüne dönüş yapacak. Bu Demon's Souls Remaster ile de olabilir, yeni bir devam oyunuyla da, Bloodborne 2'yle de, tamamen yeni bir macerayla da. Hangisi olursa olsun, o günü sabırsızlıkla bekleyeceğimi buradan ilan ediyorum.