Heartstone Heroes of Warcraft - İlk Bakış

Warcraft evreninde pişti dönmek.

Bana kalırsa World of Warcraft artık son demlerini yaşıyor. Bu kesinlikle kötü anlamda bir tespit değil, sadece oyun artık vadesini dolduruyor. "Neden böyle düşünüyorsun?" derseniz; dikkat edin artık Blizzard sırtını sadece WoW'a dayamıyor. Diablo III ile konsol piyasasına girdi hatta Starcraft: Ghost'u tekrardan canlandıracakları dedikoduları dönüyor. Öbür taraftan Hearthstone ile ilk ciddi F2P deneyimlerini yaşayacaklar. Kısacası yeni pazarlar peşindeler.

Kısa zaman önce verdikleri ani haber ile hepimizi şaşırttılar çünkü sanırım çoğumuz MOBA olan Blizzard All Stars'tan haber beklerken bir kart oyunu müjdesi hiç beklenmedikti. Akabinde Blizzard gene bir sürpriz yaptı ve Pax East 2013'e katılarak H:HoW hakkında detaylı bilgiler verdi. Bir Magic the Gathering Online oyuncusu olarak bu yeni kart oyununun ne getiriyor, özellikleri neler onlara yakından bakalım.

H:HoW Blizzard'ın çok ufak bir takımla yürüttüğü bir proje. Takım ufak ama takım elemanları öyle kişilerden seçilmiş ki bir çok alanda çalışıp, yaratıcı özelliklerini kullanabiliyorlar. Oyunun çok hızlı şekilde geliştirilmesi (bizi 5 yıl bekletmesin diye) kişi sayısı az tutulmuş. H:HoW izlemesi eğlenceli, başlaması kolay ve çok geniş bir kitleye hitap etmesi beklentileri ile hazırlanıyor. Bunun izlerini oyun kurallarında rahatlıkla görüyorsunuz. Artı tarafları olduğu kadar eksi yönleri de var diyebilirim ama yeri gelince ona değineceğim.

hearthstone-ilkbakis-1

H:HoW ücretsiz bir oyun olacak. Ücretlendirme kısmı League of Legends'a benziyor gibime geldi çünkü oyun oynayarak da kart kazanabileceğiniz gibi para ödeyerek de ufak kart paketleri (Booster Pack) alabileceksiniz. Her bir paketten rastgele 5 kart çıkacak. Ücretlendirme için şimdilik kesin bir şey söylememelerine rağmen bir paketin bir doları biraz geçeceği öngörülüyor. Kartlar kendi aralarında World of Warcraft'ın eşyaları sınıflandırma tarzına göre derecelendirilmiş; Common, Uncommon, Rare, Epic, Legendary gibi. Expert dedikleri kart cinsleri Rare'den itibaren başlıyor ve bunları kazanmak için dereceli (Ranked) oyun çevirmek zorundasınız.

Oyun başladığında toplam 300 kart olacak. Bir düelloda temsil edebileceğiniz sınıf sayısı ise 9 olarak seçilmiş. Her sınıf belirli bir Warcraft kahramanını temsil ediyor. Shaman için Thrall'ı seçerken, büyücü için Jaina Proudmoore ile oynuyorsunuz. 9 sınıf için başlangıçta 300 karta sahip olmak kulağa biraz kısıtlı geliyor. Çünkü belirli komboları tutturduğunuz zaman onlar kart oyunlarında hemen popüler olur ve 300 kart ile çevirebileceğiniz kombolar sınırlıdır. Ama aradan zaman geçtikçe bu sayı artacağından çok dert edilecek bir şey değil. Ayrıca atıyorum büyücü listesine Medivh eklenirse sınıf sayımız mı artacak yoksa bu büyücü klasmanı altında değerlendirilip mi dosyalanacak bu soru şimdilik havada kalıyor.


Oynadığınız her karakterin bir Hero Power'i var; örneğin Jaina belirli aralıklarla Ateştopu fırlatabiliyor ya da Thrall yere totem bırakıyor. Her iki kahraman oyuna 30 can ile başlıyorlar ve amaç tabii ki bunu sıfıra indirmek. Oyuncular ilk sıraya ellerinde dört kart ile giriyorlar, kimin önce başlayacağına klasik yazı tura neticesinde karar veriliyor. Kartlarımızı hangi kaynakları tüketerek kullanacağımıza gelirsek işte o noktada H:HoW ilk bariz farkını ortaya koyuyor. Evet kartları mana kullanarak açıyoruz, hayır mana kaynağımızı kartlardan almıyoruz. Blizzard H:HoW için "Başlaması kolay olacak," derken neyi kastettiğini buradan sezinleyebilirsiniz çünkü mana kaynağınız siz hiçbir şey yapmadan her tur bir mana şeklinde artarak zenginleşiyor. Yani; ilk turda sadece bir manaya çalışan kartları açabilirsiniz, ikide iki, üçte üç... Bu şekilde 10'a kadar gidiyor ve 10'a geldiğinde maksimuma ulaşıyor. Yani üç aşağı beş yukarı hangi sırada hangi kartların yere açılacağını biliyorsunuz (beş mananız varsa onu istediğiniz gibi dağıtabilme özelliğiniz var, üçünü üç manalık bir büyüye, ikisini iki manaya çıkan bir yaratığa gibi...), rakibinizin üçüncü turda bir kombo yaparak aniden 5 manaya çıkmasından korkmuyorsunuz. Bir strateji kart oyunu nasıl çizgisel hale getirilir diye uzun süre düşünsem bile aklıma böyle bir fikir gelmezdi, tebrikler Blizzard diyorum.

Kart açılımının bu şekilde olması ise oyunun temposunu iyice arttırıyor. İlk başta zayıf yaratıklar gelirken her sırada yaratıklar biraz daha güçlenerek saldırıyor. Savaş kısmı ise beklenmedik şekilde hareketli ve ne yazık ki stratejiden uzak. Şöyle ki yere bir yaratık indiğiniz zaman eğer onun üzerinde "Taunt" özelliği yoksa karşıdan gelen bir yaratığı durduramıyorsunuz.

Yani Magic the Gathering'in aksine rakibiniz size saldıran yaratıkları bildirdiği zaman onu hangi yaratıklarla nasıl durduracağınıza karar vermiyorsunuz, strateji kurmuyorsunuz. Bu da oyunu gerçekten hızlı bir tempoya sokmuş ama buna rağmen şampiyonların kullandığı büyüler rakibin indirdiği yaratıkları temizlemek için yeterince etkili fakat bu bile oyundan koparılıp alınan strateji kurma öğesini geri kazandırmıyor. Her maç 10 ila 15 dakika arasında sürüyor bu kadar uzun olmasının nedeni ise şampiyonların can havuzunun 30 olması gösterilebilir.  

Bunun dışında güzel bir yenilik kartları "Disenchant" ederek (yani onları en ufak büyülü parçalarına ayırarak) onlardan daha güçlü yeni kartlar üretebilmek olmuş. Dikkat ederseniz oyun CCG olarak geçiyor TCG olarak değil. CCG koleksiyon amaçlı kart oyunu iken TCG takas edilebilir kart oyunu anlamına gelir. Malesef H:HoW'da kartlarımızı diğer oyuncular ile değiş tokuş edemeyeceğiz. Zaten böyle bir özellik olsa Blizzard F2P'den para kazanamaz hale gelirdi, eğer oyun tutarsa (ki tutar) ve oyundaki kart sayısı çok artarsa örümcek hislerim gelecekte takas özelliği de gelir diyor ama bu sadece bir umut.

hearthstone-ilkbakis-2

H:HoW ilk bakışta temposu yüksek ve oynaması kolay eğlencelik bir oyun gibi görünüyor. Sırf bu yüzden kalabalık bir kesime hitap edeceği gün gibi ortada. Lakin oyun otomatik mana ve saldıran / savunan mekaniklerinin zayıflığı (ya da kolaylığı) nedeniyle akıl strateji kurma oyunu olmaktan çıkıp kimin daha güçlü kartı varsa onun "Bam Bam!" kafa ezeceği bir sisteme bürünmüş gibi görünüyor...

Ama "şimdilik" öyle görünüyor, umarım öyle değildir ve yanılıyorumdur çünkü bu oyunu oynamayı çok istiyorum. Yanılmasam bile daha hızlı tempoda oynadığımız, çerez niyetine kaliteli bir kart oyunumuz olmuş olur.

Unutmadan oyunun betası bu yaz başlayacak ve 2013'ün sonunda H:HoW piyasaya sunulmuş olacak. PC, Mac ve iPad kullanıcıları bayram edebilir. 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum