Heavy Rain: 40 Koy, 100 Al

Quantic Dream’den Guillaume de Fondaumiere ile oyun piyasası üzerine…

Fondaumiere Heavy Rain’in geliştirme maliyetinin 16.7 milyon olduğunu, dağıtım ve reklam maliyetleri ile bunun 40 milyona ulaştığını ama buna rağmen Sony’nin oyundan 100 milyondan fazla kazandığını söyledi. Bu tip –ekonomik- başarıların oyun geliştiricilerini oyunlarda yenilik yapma konusunda teşvik etmeli derken sözlerine şöyle devam etti;

“Yeniliğin kazanç sağlamadığı düşüncesini bırakmalıyız çünkü oyun pazarını ancak yeni tecrübeler yaratarak genişletebiliriz. Oyun pazarı olarak yeni şeyler üretmeli ve her sene aynı oyunu tekrar ve tekrar üretmekten vazgeçmeliyiz. Yeni fikirler sunmalıyız ve bu yeni fikirlere açık olacak, riski kabul edecek yayıncılar olmalı. Aynı zamanda oyuncu kitlesinin de desteği gerekli (burada şair belki de Kickstarter’ı ima ediyor).”

Fondaumiere bunun en güzel örneğinin Tomb Raider olduğunun altını çizdi. İnsanların aynı Tomb Raider oyununu her sene oynamaktan bıktığı için oyunun satış rakamlarının düştüğünü, bu yüzden firmanın yeni fikirler üreterek oyunu baştan başlatmak zorunda kaldığını belirtti. Her sene bir oyuna yeni bir seri eklemek yerine, yaratıcı olup risk alarak yeni oyun isimleri yaratılmaya çalışılması gerektiğini savundu.

Quantic Dream an itibari ile Beyond: Two Souls üzerinde çalışıyor ve firma geçenlerde sunduğumuz haberde de belirttiğimiz gibi oyunculara oyunu her oynayışlarında kesinlikle aynı şeyleri tecrübe etmeyeceklerine dair garanti vermişti. 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum