The Legend of Zelda Akıllı Telefonlara Geliyor

Güzel olursa ben oynarım, açıkça söylüyorum

Nintendo'nun bir süredir mobil alanına da odaklanmaya çalıştığını biliyoruz. Yani bunun için sadece Pokemon Go desem bile yeterli, yayınlandığı anda resmen mobil platformları kasıp kavurmuş, milyonlarca kişinin elinde telefonlarla park, bahçe, dağ, tepe dolaşmasına neden olmuştu. Tamam belki sonradan da özellikle de ülkemizde havası biraz söndü ama hala daha çok fazla sayıda aktif oyuncusu olduğunu unutmamak lazım.

Elbette Pokemon Go, Nintendo'nun mobil alandaki tek oyunu değil. Firma Miitomo, Fire Emblem Heroes gibi oyunlarla karşımıza çıkmış, hatta bir süre önce Super Mario Run ile Mario'yu mobil platformlara taşımış ve Animal Crossing'in de mobil versiyonu üzerinde çalıştığını açıklamıştı (ki bu oyunu da muhtemelen yılın ikinci yarısında oynama şansına sahip olacağız).

İşte The Legend of Zelda da büyük ihtimalle Animal Crossing yayınlandıktan bir süre sonra akıllı telefonlarımızdaki yerini alacak. "The Legend of Zelda" her ne kadar 1986 yılında seriyi başlatan ve çoğu eleştirmence NES'in en iyi ilk 3 oyunu arasında gösterilen bir oyun olsa da aynı zamanda Breath of the Wild dahil tüm Zelda oyunlarının da ön ismi olarak kullanılıyor. Dolayısıyla burada bahsedilen de bu ilk oyun değil, "yeni bir Zelda oyunu".

Nintendo'nun Super Mario Run'ı her ne kadar Google Play Store ve Apple App Store üzerinde ücretsiz görünüyor olsa da aslında tam oyunu açmak için 10$ ödemeniz gerekiyordu. Diğer Nintendo oyunları da genellikle ücretsiz olarak indiriliyor ama oyun içinde bir çok mikro-alışveriş ile paranızı tırtıklamaya çalışıyor. Dolayısıyla henüz Zelda'nın nasıl bir sistem kullanacağını öngörmek pek mümkün değil ama Zelda oyunlarının doğasını düşündüğüm zaman Mario'da olduğu gibi "tam oyunu oynamak istiyorsanız fiyatı şu kadar" şeklinde bir yaklaşım kullanacaklarını sanıyorum. Yoksa zannetmiyorum ki içinde "buyurun size Zelda için enfes bir kırmızı tunik, sadece 1 dolar" gibi mikro-alışverişler olsun.

Zaten Nintendo'nun da asıl amacı bu oyunlardan gelecek para değil. Nintendo geçtiğimiz mali yılda mobil oyunlardan 175 milyon dolar kazanmış ki bu gelirleri arasındaki en düşük kalem. Burada hedeflenen şey Nintendo markasını ön plana çıkarmak ve bu oyunları oynayanların Nintendo donanımlarını satın almalarını sağlamak. Gayet akıllıca bir yaklaşım.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum