Abi beş jeton kaç para?
Devamını okuOtomobiller ile içli dışlı biri olarak son yıllardaki gelişimin pek de hayırlı yönde ilerlemediğini söyleyebilirim. İlk adımda otomobillerimizin birer bilgisayara dönüşmesi kulağa oldukça ilgi çekici geliyordu. Fakat ilk olarak BMW'nin başlattığı mikro ödeme sistemi, otomobil sektöründe bir norm olma yolunda ilerliyor.
Hatırlarsanız BMW bunu ısıtmalı koltuk opsiyonu için yapmıştı. Güncel BMW kullanıcıları bu donanımı kullanabilmek için aylık bir ödeme yapmak zorunda. Mercedes-Benz ise işi bir adım yukarıya taşıyarak araçlarının hızlanma sürelerini düşürmeye başladı.
Evet, yanlış duymadınız. Mercedes-Benz'in elektrikli otomobil ailesi EQ, artık hızlanmalarını düşüren bir yazılım ile geliyor. Mercedes-Benz, araçların çok daha süratli şekilde hızlanmalarını sağlayan bu yazılım kilidini açmak için kullanıcılarından tam 1.200 dolar talep edecek. Hem de yıllık.
Son yıllarda otomobil dünyasının sıkça tartıştığı bu duruma kullanıcılar kazan kaldırarak cevap verdi elbette. Fakat bu tepkinin Mercedes'in duruşunu değiştireceğini düşünmüyoruz. Özellikle yeni modellerde, satın aldığınız otomobilin tam performansı için ekstra ödeme yapma alışkanlığı bir norm haline gelmiş durumda.
Yakında otomobil dünyası loot box'ları da keşfederse şaşırmayın...