Gabe Newell aylar önce Reddit'te bir AMA'da (Soru-cevap başlığı) Steam'in en büyük sıkıntısının destek sistemi olduğunu ve bunu iyileştirmek için çok büyük bir çalışma içerisinde olduklarını söylemişti.
Lord Gaben bir kez daha sözünün eri çıktı. Çünkü Steam'in yeni destek sistemi canavar gibi çalışıyor ve neredeyse her bilete, her mesaja aynı gün içerisinde geri dönüş yapılıyor. Nereden mi biliyoruz? Steam'in pek çok verisi halka açık hale getirildi ve buna günlük destek mesaj sayısı ve yanıtlanan mesaj istatistikleri de dahil. Böylece Valve'ın göz bebeği Steam bir hayli şeffaf hale geldi.
> Youtube'un Yeni Görünümü Böyle Olacak
> Valve'dan Ayrılanlar Ordusu Büyüyor
Destek bölümüne günde ortalama 75 bin mesaj geliyor. Kimi zaman daha az, kimi zamansa çok daha fazla mesaj Steam Destek Hattı'na düşüyor. Eskiden bu mesajların yarısından fazlası yanıtlanamıyormuş bile, hatta son üç aylık süreçte bir günde 58,482 tane yanıtlanmamış destek mesajı bile biriktiği olmuş. Bununla birlikte yeni destek sistemi ile birlikte bu sayı 7,460 yanıtlanamayan mesaj sayısına düşürülmüş. Eh bu mesajların da en geç ertesi gün yanıtlandığını düşünürsek Steam gerçekten de muhteşem yol kat etmiş gibi gözüküyor.
Steam'in bugün içerisinde yayınladığı istatistiklerde 48,268 geri ödeme talebi, 12,246 hesap güvenliği ve 2,144 oyun ve Steam teknik destek ve 1,989 tane de satın alma ve fatura desteği bölümüne mesaj gelmiş.