Steam Yeni Güncellemesiyle Shader'ları Önceden Yüklemeye Başladı

Steam artık daha fazla kontrolcüyü de destekliyor

Valve Steam yazılımını oyun hayatımızı daha da kolaylaştıracak şekilde yenilemeye devam ediyor ve yapılan yeni güncellemenin de hedefi aslında tam olarak bu. Pek dikkat çekmeyen, belki de önemsiz görünen bir yenilik geldi Steam'e. Kasım ayından beri beta sürecinde olan bu yenilik sayesinde OpenGL ve Vulkan tabanlı oyunlarda shader kodları oyunu daha çalıştırmanıza bile gerek olmadan önce bilgisayarınıza önceden indirilecek.

Eğer emülasyon işlerine biraz ilginiz varsa, örneğin WiiU emülatörü Cemu'da bu shader olayının etkilerini ciddi biçimde görmüşsünüzdür. Oyunun, siz oyunu oynadığınız sırada yapıp ön belleğe alacağı shader hesaplamalarını önceden hazır biçimde temin etmek oyunların özellikle de ilk performanslarını gözle görünür biçimde arttırabilen bir özellik olarak karşımıza çıkıyor.

Elbette bu özellik sayesinde GPU'nuza ve sistem konfigürasyonunuza uygun shader dosyaları önceden indirildiği için ufak da olsa bir bant genişliği kullanıyor ama bu gerçekten de cüzi bir miktar diyebilirim. 20-30gb'lık oyunları indirirken bu ekstra verileri hissetmezsiniz bile. Ama bu sayede hem oyununuz daha hızlı yüklenecek, hem de oyun sırasında gördüğünüz fps değeri daha stabil olacak.

Dilerseniz bu ayarı Steam'in Ayarlar menüsündeki "Shader Pre-Caching" başlığı altından kapatabilir, bilgisayarınıza indirilen shader dosyalarının ne kadar yer kapladığını da görebilirsiniz. Bu miktarın ayarı kapatmanıza değmeyecek kadar ufak olduğunu fark edeceksiniz zaten.

Bu yeni güncellemeyle Steam'in kontrolcü desteklerinde de iyileştirmelere gidildi. Ayrıca yeni PS4 kontrolcülerinden bazıları da desteklenenler listesine eklendi. Güncellemenin tüm yama notlarını şuradan okuyabilirsiniz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum