Yayıncılık kültürünün oluşmasına ve eSpor'un gelişmesine büyük katkı sağlayan, bir anda devleşen ve Amazon tarafından satın alınan Twitch, bu bahar mevsiminden itibaren oyun satmaya da başlayacak.
Firmanın blogunda duyurulan habere göre, bu bahar mevsiminden itibaren başlayacak hizmette, kullanıcılar izledikleri yayıncının oynadığı oyunu direkt olarak Twitch sayfasından satın alabilecek. Twitch ile partner olan (subscribe butonuna sahip olan) yayıncılar, kendi butonları üzerinden satılan her kopyadan %5 kazanç elde edecek. Kazancın %70'i geliştiriciye giderken, %25'i de Twitch'in; yani Amazon'un kasasına gidecek. Partner olmayan yayıncıların kanalında yine oyunlar satılacak olsa da, yayıncılar kazanç elde edemeyecek.
Minimum 4.99$ tutarında oyun satın alan kullanıcılar, ayrıca ikon ve Twitch bitleri gibi birçok içeriğin yer aldığı Twitch Kutuları'nın da sahibi olacak. Şimdilik sadece Amerikan Doları ile satış yapılacak olan hizmet için, ileride ülkelere göre yeni para birimleri de eklenecek. Tabii TL bu hizmete eklenenince, Steam'deki gibi düşük kur ile karşılaşır mıyız orası belli değil.
Ayrıca yine paylaşılan bilgilere göre, sadece indie yapımlar değil; aynı zamanda AAA türündeki büyük oyunlar da Twitch'te satılacak. Firma tarafından açıklanan ve ilk aşamada oyunları satılacak olan geliştiriciler şunlar: Ubisoft, Telltale Games, Digital Extremes, Hi Rez Studios, Double Fine Games, Fred Wood, 11Bit, Jackbox Games, tinyBuild, Raw Fury, Devolver Digital, Gambitious, Trion Worlds, Blue Mammoth Games, iNK Stories, Versus Evil, Proletariat, Paradox Interactive, Vlambeer ve Campo Santo.
İyi, hoş, güzel de, bu sistemin bize bir zararı olmaz mı?
Aslında bu güzel gelişmenin bir de beni düşündüren tarafı var. Tabii ki rekabet bizim için her zaman güzel, ne kadar başarılı firma olursa fiyatlar da o kadar düşer. Ancak Steam'in Twitch'ten farkı, kullanıcılar ile direkt olarak ürünleri karşı karşıya getirmesi. Twitch'te bu durum böyle değil; ortada yayıncılar var.
YouTube'da popüler birçok oyun kanalının reklamlı içerik ürettiğini biliyorsunuzdur. Yani milyonlarca takipçisi olan birçok kanal, oyun firmaları ile yaptıkları anlaşmalarla yeni oyunları oynuyor, az çok övüyor ve reklamını yapıyor. Böylelikle sevilen yüzler, reklam kampanyasının bir aracı oluyor. Bu etik olarak tartışalabilecek bir konu olsa da, durum Twitch'te daha fazla tehlikeli.
Özellikle oyunların popülerliği Twitch yayınlarının sayısına bağlı olarak değerlendirildiği bu günlerde (ki hiç de mantıklı bir çıkarım değil), Twitch üzerinden oyun satılması pek de hoş olmayabilir. Yeni çıkacak oyunların hype'ının (beklentisinin) büyük bir kısmı Twitch'te gazlanıyor ve yüz binlerce insan bu yayınları izliyor. E doğal olarak bu yayınlar, geliştiriciler tarafından desteklenen ve reklam amaçlı yapılan yayınlar olduğu zaman, Twitch'in "saflığı" da ortadan kaybolabilir. On binlerce kişinin izlediği bir yayıncı, belirli bir oyunu herkesten hızlı sattırabilir.
Sizin bu gelişme hakkında fikirleriniz neler, şahsen merak ediyorum doğrusu. Bana göre iki arada bir derede bir durum; tamam rekabet iyi de, reklam olayını nasıl çözeceğiz?
















