Özellikle yurtdışında ünlü bir internet fenomeni olan "Charlie the Unicorn”un yaratıcısı Jason Steele, Warner Bros’u MultiVersus’un bir reklamında kendisine ait ses dosyalarını izinsiz kullanmakla suçladı.
Steele, Twitter'da yaptığı paylaşımda, MultiVersus hesabından atılan bir reklam tweetini paylaştı ve “Warner Bros., yıllık geliri yaklaşık 40 milyar dolar olan bir şirket. Burada iznim olmadan eserimi oyunlarını tanıtmak için kullanıyorlar” dedi. Kısa süre içinde söz konusu tweete orijinal kaynağı gösteren topluluk notu eklendi, Warner Bros'u intihalle suçlayan çok sayıda mesaj atıldı ve MultiVersus hesabındaki reklam tweeti kısa bir süre sonra tamamen silindi.
Söz konusu teaser videoyu içeren tweet MultiVersus’un Reindog karakteri için tasarlanan Unicorndog kostümünü tanıtıyordu. Bu reklamı “Charlie! Yeni Unicorndog varyantını almak için Şeker Krallığı’na gidiyoruz!” açıklamasıyla paylaşmışlardı ve videoda “Charlie the Unicorn” kısa animasyonundaki üç unicorn’u andıran üç Unicorndog karakteri, Steele'in ses dosyasını bire bir kullanıyordu.
Orijinal Charlie the Unicorn videosu şu:
Tweet silindiği ve video da pek çok yerden kaldırıldığı için bulmanız zor olabilir diyerek henüz silinmemiş bir halini paylaşıyorum, ama bu da telif yerse kaldırılabilir:
Official Unicorn Reindog Showcase/Charlie The Unicorn reference
byu/Nate_923 inMultiVersus
Steele, Reddit’teki bir takipçisiyle yaptığı konuşmada ise eserinin bireyler tarafından ticari olmayan projelerde kullanılmasına itirazı olmadığını belirtti: “Bu tür projelere daha önce açıkça izin verdim ve vermeye de devam edeceğim. Ancak büyük bir şirketin, ticari bir reklam için izinsiz şekilde eserimi kullanması kabul edilemez.”
Steele, geçmişte eserine yapılan göndermelerden rahatsızlık duymadığını da söylemiş ve buna World of Warcraft oyunundaki “Charlie” adlı unicorn’u örnek vermiş.
Steele son olarak şunları söylemiş: “Bunun Warner Bros CEO’su David Zaslav’ın doğrudan kararı olmadığını biliyorum. Muhtemelen düşük ücret alan ve yeterince takdir edilmeyen bir sosyal medya ekibi üyesinin hatasıydı. Ancak bu durumdan kâr eden yine Warner Bros.”