Geçen ayın başlarında bir belgesel izlemiştik hatırlıyor musunuz? The Witcher'ın kitaplardan oyunlara uzanan yolculuğunu anlatan bu belgeselde haliyle daha çok CD Projekt'e yoğunlaşılmış olsa da videonun başlarında Metropolis isminde bir firma tarafından geliştirilmiş olan ve yine Witcher'ı konu alan bir oyundan bahsediliyordu. Bu kısmı videonun 4. dakikasından itibaren izleyebilirsiniz.
O belgeselde 90'ların ortasında ortaya çıkan bu oyuna dair çeşitli eskiz çizimler ve ekran görüntüleri görmüştük ama hepsi bu kadardı. Çünkü şimdiye kadar oyunla ilgili verilerin ve haliyle oyunun çalışır bir versiyonun kayıp olduğu sanılıyordu.
Bu belgeseli çeken arnh.eu kanalı bu sefer de orijinal Metropolis ekibinin iki üyesiyle röportaj yapmış ve çok önemli bir bilgiye ulaşmış. Metropolis'ten Kacper Reutt ve Jarek Sobierski yalnızca oyunun teknoloji demosunun kaynak kodunu saklamakla kalmamışlar, kodu derleyip çalıştırmayı da başlamışlar. Aşağıda bu röportajı ve üzerinden neredeyse 20 yıldan fazla zaman geçmiş olmasına rağmen ilk Witcher oyununun görüntülerini görebilirsiniz. Ne dersiniz, mor renk Geralt'ı açmamış mı?
Bu mor zırhın da sebebi çok ilginç aslında. Oyunun grafiklerini hazırlayan Ireneusz Konior o dönemler mora sardırmış, çalışma arkadaşları 'hayatında öyle bir dönemdi işte' diyor ama o dönemde çizdiği eskizlere ve resimlere bakınca adam resmen herşeyi mor tonlarıyla boyamaya başlamış. Dolayısıyla da Geralt'ın mor zırhı bu saplantının bir sonucu olarak ortaya çıkmış diyebiliriz.
O belgeselde Metropolis'in patronu Adrian Chmielarz kaynak kodun varlığından tamamen habersiz görünüyordu. Reutt ve Sobierski firmadan ayrıldıklarında proje zorunlu olarak sonlanmış ama ikili çoğunlukla evden çalıştıkları için kaynak kodu silmemişler bile. Zaten ikisi de başarısızlıkla sonuçlanan bu Witcher oyununun ardından başka bir oyunda çalışmamışlar, oyun kariyerleri de bununla birlikte sonuçlanmış. arnh.eu'nun The Witcher ile ilgili bu kadar ince detaylara bile ulaşmak için gösterdiği çaba gerçekten de takdir edilesi.