Çıkışından Önce Oynadık - XCOM: Enemy Within

Uzaylı istilası yeniden ve daha kabus bir şekilde!

Hani bazı aylar vardır oynayacak oyun bulamazsınız sıkıntıdan Kendi Kıraş Saga'ya falan sararsınız, evdeki televizyonun üzerine dantel örmek için nakış dikmek bile daha eğlenceli görünür gözünüze ya işte bu ve önümüzdeki ay benim için hiç de öyle değil. Ayın 11'inde bitecek olan League of Legends üçüncü sezonu, Battlefield 4 ve XCOM: Enemy Within hedefimdeki ilk oyunlar ve hepsine nasıl zaman ayıracağımı bilmiyorum. Keşke gezegen biraz daha büyük olsa da günler uzasa desem yeridir.

Ayın 14.'ünde çıkacak olan Enemy Within'in önincelemesi için basın sürümünü Sinan'ın yollaması ile evde kişisel çapta bayram havası yaşandıktan sonra oyunu hemen kurdum. Kısacası: Kumandan tekrar göreve çağırılıyorsunuz! XCOM: Enemy Within bir hayli geliştirilmiş bir ek paket. Yani oyunu aldığınızda kendisini XCOM: Enemy Unknown'un üzerine kuruyor. Konsollarda ise oyun bağımsız bir ek paket, EW'yi aldığınızda eski oyuna sahip değilseniz bile onlar bedava geliyor, ne yazık ki PC'de böyle bir durum mevcut değil.

Enemy Within oyuna resmen sanki oyunun ikincisiymiş gibi yenilikler katan ama tamamen ek paket olan bir oyun olduğu için EU ardılı gibi düşünmeyin. Asıl oyunun ana hikayesi gene aynı, oyuna gene en baştan uzaylı istilasından başlıyorsunuz fakat EW'nin öyküye kattığı bir hayli değişiklik ile tamamen farklı bir oyun tecrübesi tadıyorsunuz (buna hikâye de dahil). Askerlere yapılan gen ve robotik geliştirmeler, Mech kullanabilmek, yeni araştırmalar, yeni silahlar ve teçhizatlar, yeni iç ve dış düşmanlar, yeni kaynaklar ve yeni çoklu oyuncu deneyimi. Bunların hepsine incelemede detaylıca değineceğim o yüzden şimdilik ağzınıza bal çalarak kaçıyorum.

Oyunda gözüme çarpan ilk önemli değişiklik Enemy Unknown'da uzaylıların anlamsızca isabetli atışlar yapıyor olmaları ve bizim askerlerinde bir o kadar kabızlıkla ıskalamalarının düzeltilmiş olması. Artık hiç siper almadan durmadığınız sürece uzaylılar sizi ördek gibi vurmuyor onlar da gayet güzel ıskalayabiliyorlar. Bu oyunu kolaylaştırmamış ama Enemy Unknown oynayan varsa bahsettiğim konuda çok acı çekmiş olduğundan ne dediğimi çok iyi anlayacaktır. Bunun dışında haritalarda gözle görülür bir büyüme ve detay mevcut. Artık bir şehre indiğinizde hepsi birbirine benzemiyor, şurada bir kafe orada bir inşaat sahası derken görsellik geliştirilmiş. Bir ufoyu düşürdüğünüzde ise artık her zaman dağa, bayıra, tarlaya inmiyor, vurulan ufolar şehre düşebiliyor ya da bir gökdelenin tepesine dahi çakılabiliyor. Görev de bizi orada bekliyor.

Ellerium ve Alloy artık tek teknoloji ve üretim kaynağımız değil, yeni bir madde olan MED listemize ekleniyor. MED yapacağınız görevlerde toplayacağınız hücre küçüklüğünde ama organik olmak yerine robotik yapıda parçacıklar. Bunlar askerlerin gen ya da robotik parça gelişimlerinde kullanılabiliyor. Kuracağınız gen ve robotik labratuvarlarla askerlere yeni özellikler katmak ise tamamen yeni bir boyut. Gen modifikasyonları ile askerlerinizin daha iyi görmesini ya da ciğerlerinin zehirden etkilenmemesi gibi geliştirmeler hazırlamak mümkün. Gen modifikasyonu yapılmış bir askerin görevi değişmiyor, yani keskin nişancı ise öyle kalmaya devam ediyor. Ama robotik geliştirme tamamen ayrı bir boyut. Asker kendinden çok şey feda ederek Robocop gibin bir hale bürünüyor ve artık Mech sürücüsü oluyor.

EW'de iki yeni düşman uzaylı türü var evet kulağa biraz az geldiğinin farkındayım ve  ben biraz daha yaratıcı ve fazla sayıda mahlukat bekliyordum. Fakat EW'deki tek derdiniz artık uzaylılar olmayacağı için bu eksiklik çok göze batmıyor. Exalt adında uzaylılara destek veren tamamen insanlardan kurulu bir örgüt ciddi şekilde elinizle sırtınızda ulaşamadığınız kaşıntı oluyor (en kibar bu şekilde tanımlayabildim). Sisteminizi kırıp paranızı çalıyorlar, araştırmalarınızı ya da üretiminizi sabote ediyorlar ya da daha da beteri üssünüze saldırabiliyorlar. Onların hangi ülkede yuvalandığını bulmak için ise gizli görevlere asker yolluyorsunuz, bilgi çalıyorsunuz, koruyorsunuz ve organizasyonu çökertmek için uğraşıyorsunuz. Hem Exalt hem de uzaylı istilası derken başınız hem ağrıyacak hem de meşgul olacaksınız. Görev sayısı ise bariz şekilde arttırılmış, ülkeler artık bir terör olayını bastırdığınız için hemen sakinleşmiyor ya da uydu attınız diye rahatlamıyorlar. Exalt operasyonlarını da durdurmanız gerekiyor.

Sling Shot adlı sözüm ona ek paket çıktığında Fraxis oyunculardan iyi küfür yemişti. Hepi topu oyuna 3 yeni görev ekliyordu ve onları oynamak için oyuna komple baştan başlamanız gerekiyordu (9$ verdiğimi hatırlarım). Fakat Enemy Within ile firma ek paket olayını resmen farklı bir boyuta taşıyıp XCOM: Enemy Unknown'u baştan yaratmışlar demeliyim. Piyasadaki en kaliteli sıra tabanlı oyunlardan biri olan XCOM: Enemy Within kesinlikle oyuna baştan başlamanıza değecek ve oynarken "Oha bunu da yapmışlar, oha çok güzel!" demenize sebep olacak nadide bir yapım. Ben şimdiden XCOM: Enemy Unknown 2 çıktığında ne gibi değişiklikler yapabilirler onu hayal etmeye başladım. Bir de karar verdim, sizi ekran görüntüsü içinde bırakacağım diye. Onları da aşağıdaki galeride topladım.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum