Ganryu 2: Hakuma Kojiro - İnceleme

Yenilen Samuray düelloya doymazmış

Japonya tarihinin en büyük samurayları arasında gösterilen Miyamoto Musashi ve Sasaki Kojiro arasındaki rekabeti duymuşsunuzdur. Bu iki kılıç ustası Ganryu Adası’nda kozlarını paylaşmış. Musashi’nin galibiyetiyle biten maç pek çok kitap, film ve oyuna da uyarlanmıştı. İşte 1999 yılında NeoGeo’ya çıkan ilk Ganryu da Kojiro’nun intikam için cehennemden dönüşünü konu alıyordu.

İşin ilginç yanı ilk Ganryu öyle adı sanı pek duyulmamış, gayet gariban bir oyundu. Oyunun ikincisi duyurulduğunda bu yüzden çok şaşırmıştım, tıpkı Windjammers’ta da olduğu gibi. Orijinal oyunun yapımcısı Visco firması 2001 yılında battıktan sonra ortada kalan isim haklarını Storybird Studio satın almış ve koskoca bir 23 yıl sonra devam oyunu yapmaya karar vermişler.

Doğrusu iyi de yapmışlar.

Ganryu 2, Kojiro’nun ilk oyundaki başarısız denemesinin ardından ikinci intikam turunu konu alıyor ve Japonya’yı gene şeytanlar basıyor. Biz de Musashi olarak bu duruma son vermek için tekrar yola çıkıyoruz. Oyun temelinde tipik bir side scroller / hack’n slash kırması. Her biri iki kısımdan (Act) oluşan 5 bölüm boyunca savaşarak ilerliyor, her kısmın sonunda da bir boss ile kapışıyoruz.

Musashi düşmanlarını yenebilmek için pek çok farklı tekniğe sahip. Ufak çaplı kılıç komboları yapabilir, kunai’ler fırlatabilir, duvarlardan sekerek zıplayabilir (fakat bu mekanik biraz sıkıntılı maalesef), Iaido tekniğine benzer bir kesme hareketi yapabilir ya da çeşitli ninpo güçleri kullanabilirsiniz. Oyundaki zorluk seviyesi göz önüne alındığında da tüm teknikleri doğru yerde doğru şekilde kullanmanız büyük önem taşıyor, zira bulunduğunuz bölüm bitmeden tüm canlarınızı bitirirseniz tüm bölümü en baştan oynamak zorunda kalıyorsunuz.

Şahsen oyunun akıcılığını, aksiyonunu ve temposunu ben çok beğendim. Arcade kafasında yapıldığından bazı düşman pattern’lerini öğrenmek için illaki bir kez dayak yemek zorunda kalabiliyorsunuz fakat bu alınmış dersler duygusu sizi oyunun içinde tutuyor ve “Bu sefer ne yapacağımı biliyorum” diye tekrar tekrar denemeye itiyor; bilhassa da sabır gerektiren fakat gayet keyifli boss savaşları. Oyunun bazı bölümlerde farklı türlere kayarak platform, Run & Gun, hatta Shooter’a bile dönüştüğünü de ekleyeyim unutmadan. Fakat bu bölümlerin kalitesi standart hack & slash kısımların kalitesinden biraz uzak.

Storybird Studio modern bir sistem üzerinde Arcade havası yaratmayı başarmış. Grafikler hem Arcade dönemini çok iyi yansıtıyor hem de tarzıyla göz okşuyor. Feodal Japonya dönemi de hem tarz hem de koto ve shamisen gibi dönemin enstrümanlarını içeren kaliteli müziklerle gayet iyi aktarılmış. Fakat ne hikmetse teknolojik araçlar içeren bölümler de eklenmiş ve bu turlar oyunun bütünlüğünü biraz bozuyor.

Ganryu 2 tabi ki de AAA oyun kalitesinde bir şaheser değil. Fakat buram buram Arcade dönemi kokan, gayet eğlenceli bir macera. Oyun süresinin biraz kısa olması ve duvardan sekme mekaniklerindeki problemler gibi ufak tefek sıkıntıları var fakat ben oynarken gerçekten keyif aldım. En azından uygun fiyatta yakaladığınız zaman kaçırmamanızı öneririm.

SON KARAR

İyi bir macera arayan samuray kafalar kaçırmasın!

Ganryu 2: Hakuma Kojiro
İyi
7.0
Artılar
  • Hem oynanış hem de grafik olarak arcade havası yakalanmış
  • İnsanı tekrar tekrar denemeye itiyor
  • Müzikler ve grafikler kaliteli
  • Keşif duygusunu ödüllendiriyor
Eksiler
  • Duvardan zıplama mekanikleri sıkıntılı
  • Oyun süresi kısa
  • Teknolojik bölümler alakasız olmuş
YORUMLAR
Parolamı Unuttum