2025’te beklediğimiz oyunları sıralamaya bu sefer de “Açık Dünya Oyunlar” ile devam ediyoruz. Listeye geçmeden bir konuyu paylaşmış olayım. Elbette buraya girebilecek başka oyunlar da bulunuyor. Hatta bu listede yer vermediğimiz epey iddialı oyunlar var. Ama onları başka listelerde andığımız için buraya dahil etmiyoruz. Sizin özellikle belirtmek istedikleriniz varsa, yorumlarınızı bekleriz.
Grand Theft Auto VI
Lafı fazla uzatmaya gerek yok, listenin açık ara en çok beklenen oyunu. TGA töreninde de zaten bunu tescil etmiş oldu. Doğal olarak listeye ilk yazılacak oyundu, biz de onunla başlayalım dedik.
Açık dünya oyunlar GTA öncesinde de vardı elbette, ama oyun dünyasının en popüler türlerinden birisi haline gelmesinde aslan payı GTA serisine ait dersek herhalde yanlış olmaz. GTA 3 – GTA Vice City – GTA San Andreas üçlüsüyle olay bambaşka bir boyuta taşındı. Sonrasında 4. oyunla bir adım daha öteye taşıdılar, GTA V ile de zirveye yerleştiler.
Minecraft’tan sonra tüm zamanların en çok satan oyunu. Çıkışının üzerinden 11 yılı aşkın zaman geçmesine rağmen halen en çok oynanan, en çok satan oyunlar vs. listelerine girmeye devam ediyor. GTA Online ile Rockstar’ın altın yumurtlayan tavuğu haline gelmiş durumda. Rockstar da haliyle “Bundan daha iyisi yapılacaksa, onu da biz yaparız” modunda takılıyor yıllardır. GTA VI’dan beklediğimiz de tam olarak bu zaten.
Sadece 1,5 dakikalık bir videoyla bile yine nasıl çılgın bir oyun geliştirdiklerini göstermeyi başardılar. Yine Amerikan toplumunun aşırılıklarını tiye aldıkları bir oyun olacağı görülüyor fragmanda.
Rockstar’ın bu işi ne kadar iyi yaptığı üzerine kitaplar yazılır. RDR 2 ile de bunu bir kez daha göstermişlerdi zaten. GTA VI ile yine aklımızı başımızdan almamaları için hiçbir neden yok. Doğal olarak bu yılın en çok beklenen oyunu. Söyledikleri gibi bu yıl içerisinde çıkarabilecekler mi yoksa 2026’nın başlarına mı ertelenecek bakalım. Ne zaman çıkarsa çıksın, herkesin konuştuğu oyun olacağını tahmin etmek zor değil.
Assassin's Creed Shadows
Son zamanlarda Ubisoft’ta işler pek yolunda gitmiyor, biliyorum. Assassin's Creed Shadows ile ilgili tartışmaların da farkındayım. Ama bu yine de beklediğim oyunlar arasında yer almasına engel değil. Ne yapayım, bütün sorunlarına rağmen Ubisoft oyunlarını oynayıp duruyorum işte. Neredeyse takip etmediğim hiçbir serisi yok. Haliyle yeni oyunları da takip listemde yer alıyor.
Son üçlemeyi (Origin, Odyssey ve Valhalla) AC serisinin bir parçası olarak değil de bağımsız birer oyun olarak değerlendirmeyi tercih ettim ve keyifle oynadım. AC Shadows için de benzer bir planım var.
Yıllardır serinin Japonya’ya yol alması bekleniyordu ve sonunda bu beklentiye cevap veriyor Ubisoft. Karakter seçimleri konusunda tartışmalar alıp yürümüş olsa da ben karakterlere değil de ortama odaklanmayı tercih edenlerdenim. Tartışmanın temel nedeni Yasuke’nin tarihi bir figür olarak öne çıkarılması. Onun da kurgusal bir karakter olduğunu kabul edip oyuna öyle yaklaşınca, benim adıma sorun ortadan kalkıyor.
16. Yüzyıl Japonyasında, Sengoku döneminde geçen bir macera bizleri bekliyor. Bu da bana yeterince cazip geliyor. Yöneteceğimiz karakterlerden birisinin samuray, diğerinin ninja olması da güzel. Böylece 2 farklı tarzı da tecrübe edebilecek, samurayımız Yasuke ile kaba kuvvetin hakkını verirken ninjamız Naoe ile işimizi gizlilikle görebileceğiz. AC serisinin farklı dönemlerinden hoşlanan oyunculara hitap eden bir oyun olması hedeflenmiş belli ki. Son üçlemeyi sevenler Yasuke’de aradıklarını bulurken, klasik suikastçı tarzını benimseyenler de Naoe ile yollarına devam edebilecekler.
> İlk Bakış – Assassin's Creed Shadows
Gündüz-gece döngüsü gibi mevsim döngüsünün de oynanışa etki edeceği, çevreyi ve etrafımızdaki nesneleri avantajımıza kullanabileceğimiz, göze de kulağa da hitap edecek ve daha birçok detayıyla keyif alacağımız bir oyun vadediyorlar. Bu vaatler ne ölçüde karşılık bulacak, 14 Şubat’ta hep beraber göreceğiz.
Where Winds Meet
Where Winds Meet Çin’den peş peşe gelen duyurulardan birisiydi. Fragmanları güzel gözüküyordu gözükmesine, ama Çin’den pek de büyük ölçekli bir oyun görmemiştik, dolayısıyla nasıl bir oyun çıkacağı belirsizdi. Fragmanları parlatıp ortaya bununla alakalı olmayan bir oyun da çıkarabilirlerdi. En azından Black Myth: Wukong’a kadar durum böyleydi. Wukong ile Çin’den de sağlam oyunlar gelebileceğini net bir şekilde görmüş olduk. Haliyle Where Winds Meet’in de bu başarıyı devam ettirip ettirmeyeceği merak ediliyor.
Aslında Where Winds Meet’in tam anlamıyla nasıl bir oyun olacağını kestiremiyorum. Fragmanların bazı bölümlerinde Souls oyunlarından esinlendiklerini düşündüren yerler var. Tanıtım metninde “Aksiyon-macera oynanışı ve derin RPG ilerleyişi içeren nefes kesici bir açık dünyayı keşfedin” deniliyor. Bir yandan “açık dünya wuxia rol yapma oyunu” olarak tanımlıyorlar. Bir yandan 4K oynanış videoları paylaşıyorlar, PC ve PS5 için çıkacağını söylüyorlar, ama bir yandan da mobil oyun olacağını öğreniyoruz. Bunları göz önünde bulundurunca da “Bütün tuşlara basmışlar” diye düşünmeden edemiyorum.
Bununla birlikte, “Antik Çin'in en çalkantılı döneminde geçen destansı bir yolculuk” vaadiyle de akıl çelmiyor değil. Antik Çin’deki dövüş sanatları ve kahramanlık hikayelerinden beslenen Wuxia’dan esinlenmesi, bununla örtüşen bir karakter geliştirme sistemi, abartılı çatışma sahneleri, oyunun geçtiği dönem, yolumuzun düşeceği birbirinden farklı ortamlar, o geniş dünyada yapılabilecekler derken takip listemizde tutmak için yeterince sebep sunuyor bizlere.
Çıkış tarihi henüz belli değil. Çin’de PC versiyonun 27 Aralık’ta çıkacağı, 2025’in ilk aylarında da mobil versiyonlarının geleceği açıklanmıştı. Dünyanın geri kalanıyla buluşmak için de fazla beklemez herhalde.
Crimson Desert
G. Kore merkezli oyun stüdyosu Pearl Abyss, Black Desert Online ile popülerlik kazanmıştı. Sonrasında dikkatimizi çekmeyi başaran 2 oyun duyurusuyla çıktılar karşımıza. Bunlardan birisi şirin mi şirin görünen DokeV, diğeri de Crimson Desert idi. Her iki oyun da duyurulduklarında “acaba yine bir DVO mu yapıyorlar?” diye düşündürmüş, sonrasında ikisinin de tek kişilik açık dünya oyunlar olacağını öğrenmiştik.
Crimson Desert ilk duyurulduğunda 2021’de çıkacağı söylenmişti, olmadı. Tutup onu bir de 2022’de Beklediklerimiz listesine eklemiştik :) TGA 2024’te gösterilen fragmanlaysa 2025’in son aylarında çıkacağı açıklandı. Bu sefer şeytanın bacağını kıracak, hedefe varacak mı, bekleyip göreceğiz.
Son aylarda peş peşe boss savaşı videoları paylaştılar. Yetmedi oyunun başlangıç kısmından 50 dakikalık bir oynanış videosu da yayımladılar. Bu da oyunun büyük oranda hazır olduğunu düşündürüyor.
Fragmanlarda gördüğümüz kadarıyla sadece görsel yönden değil oynanış kısmıyla da iddialı bir oyun olacak gibi. Belli ki Pearly Abyss “Biz de kendi Witcher’ımızı veya Skyrim’imizi yapalım” demiş, ortaya da Crimson Desert çıkmış. Umarım en sonunda biz de bunu bizzat tecrübe etme şansı buluruz.
Last Sentinel
TGA 2023’te paylaşılan duyurular arasında LightSpeed Studios’un çıkış oyunu olacak Last Sentinel de yer almış ve fragmanıyla dikkatimizi çekmeyi başarmıştı.
GTA ve Red Dead Redemption serilerinde görev alan Steve C. Martin, yeni stüdyosuyla yine bir açık dünya oyun geliştiriyor, daha net tanımıyla bir “hikaye odaklı, açık dünya aksiyon oyunu”. Martin’in ekibinde The Last of Us, Jedi: Fallen Order, Uncharted, Grand Theft Auto ve God of War gibi oyunlarda görev alan isimler de bulunuyor.
Last Sentinel, geleceğin Tokyo’suna götürecek bizleri. Fragmanda gördüklerimizden de anlaşılabileceği üzere distopik bir hikâye bizleri bekliyor. Fragmanda bir grup asker ve yanlarındaki bir droid, bir depoda saklanan bir gruba baskın düzenlerken kahramanımız Hiromi Shoda sahneye sağlam bir giriş yapıyor, etrafı temizleyip depodakileri kurtarıyor ve sonrasında da kurtulanları peşine takıp götürüyor.
İlgi çekebilecek bir hikâye ve tatmin edici aksiyon sahneleriyle kendisinden söz ettirecek oyunlar arasına adını yazdırabilir. Bununla birlikte oyuna dair tereddüt ettiğim bir nokta da bulunuyor, duyurusundan bugüne kendisinden hemen hemen hiç haber almadık. Dolayısıyla ne aşamadadır, 2025’te gelir mi gelmez mi bilemiyorum.
Ghost of Yotei
Listenin finalini de Ghost of Yotei ile yapıyoruz. Genele bakıldığında GTA 6 kadar çok beklenmiyor olabilir, ama kişisel listemde onun hemen yanında yer alıyor Ghost of Yotei. Bunun birçok sebebi var elbette.
Ghost of Tsushima, beklediğimi fazlasıyla bulduğum bir oyun olmuştu. Hem ele aldığı tarihi dönem hem yaşattığı görsel ziyafet hem hikayesi hem keyifli oynanışıyla çok sevdiğim oyunlar arasında yerini almıştı. Şimdi de bu macerayı başka bir dönemde, başka bir karakterle, ama aynı keyifle devam ettirmeye hazırlanıyoruz.
Ghost of Yotei, Ghost of Tsushima’daki olaylardan 3 asır sonrasına, 1603 yılına ve Japonya'nın günümüzde Hokkaido olarak bilinen bir bölgesine, Ezo'nun kalbinde yükselen Yotei Dağı'nı çevreleyen topraklara götürecek bizleri, tabii yeni kahramanımız Atsu ile birlikte. Bu tekinsiz topraklarda, tehlikelerle dolu coğrafyada yepyeni bir macera bizleri bekliyor.
Açık dünya oyunların yaşattığı tekrara düşme hissini aşmak için adımlar attıklarını söylüyor geliştirici ekip. Söylediği gibi bir değişiklik yapabilirlerse, bu gerçekten önemli bir hamle olur. Ama böyle olmasa bile yine çok keyif alacağımız bir oyun olacağını düşünüyorum. Çünkü yine kendi ifadeleriyle “bir Ghost oyunu DNA’sı” üzerine inşa edilen, yani en temel özellikleri “Feodal Japonya'da gezgin bir savaşçı olarak oynamak, etrafı dilediğinizce keşfetme özgürlüğü sunmak ve ne kadar güzel bir coğrafyada bulunduğunuzu gözler önüne sermek” olan bir oyun bu. İşte böyle bir temel üzerine inşa edilmiş bir oyunun bizleri üzmesi çok düşük bir ihtimal bence.
Henüz net bir çıkış tarihi açıklanmadı. Fakat 2025 içerisinde geleceğini söylüyorlar. Biz de dört gözle bekliyoruz, yakından takipteyiz.