Activision Blizzard, Major League Gaming’i Satın Aldı

Blizzard'ın yeni yatırımı ne anlama geliyor?

Geçtiğimiz hafta okyanusun öte yakasından tüm eSpor camiasını derinden etkileyecek bir haber geldi. 6 Ocak tarihli yayınlanan resmi bülten ile Activision Blizzard, Amerika’nın en büyük eSpor platformlarından biri olan Major League Gaming’i satın aldığını açıkladı. 48 milyon dolar karşılığı gerçekleşen alım, King Games’den sonra gelen ikinci büyük Activision Blizzard yatırımı oldu. Peki, bu hamle eSpor, eSporcular ve Blizzard için ne anlam ifade ediyor?

Major League Gaming (MLS) Nedir?

Major League Gaming, PS3 Xbox, Nintendo, Mobil ve PC oyunları için  video içerik üretim ve yayın platformu olmasının yanı sıra, turnuvada düzenlenebilen yapıda. Şirket bünyesindeki MLGtv’nin online olarak ayda 20 milyondan fazla aktif kullanıcısı bulunuyor.

Blizzard niçin böyle bir hamle yaptı?

Birçok sebebi var. Blizzard CEO’su Bobby Kotick ilk açıklamasında “ MLG’yi eSporun ESPN’i (Amerika’nın en büyük spor yayıncı kuruluşu) yapmak istiyoruz” şeklinde bir ifade kullandı. Bu girişimi doğrudan Riot Games’e karşı yapılmış bir hamle gibi okuyabiliriz. Dünya’da eSpor oyunları içerisinde Riot Games hariç, turnuva ve yayınları kendi öz kaynakları ile yapabilen ve belli bir kalite standardı tutturabilen başka bir yapımcı yok. Blizzard, muhtemelen CoD, SC2, HotS, HS ve Overwatch için gerekli kadro ve yayın altyapısı ihtiyacını bu birleşme ile sağlayacak. Eğer atılan taş, kuşları vurur ise hem kendi oyunları için turnuva düzenleyebilecekler, hem de eSpor kitlesine daha fazla oyun ile hitap edebilecekler.

Diğer oyunlar ne olacak?

Tahminimiz diğer oyunlara dokunulmayacağı yönünde. Blizzard’ın, MLG’yi “exclusive” dediğimiz sadece kendi oyunlarına özel bir platform haline çevirmesi, platformun var olan trafiğini dinamitleme ihtimalini doğuracak. Böylesi bir yaklaşımın bu nedenle benimsenmeyeceğini düşünüyoruz.

Neden ESL ya da Starladder değil de MLG?

Çok bariz bir şekilde coğrafi nedenlerden ötürü diyebiliriz. 20 milyon aktif kullanıcı tabii ki Blizzard dahi olsa bir firmanın iştahını kabartır ancak Kuzey Amerika’da güçlü olması ve her platformda yer alması MLG’nin tercih nedeni olduğunu gösteriyor.

Peki, şimdi ne olacak?

Ekim 2015’de Blizzard, eSpor departmanını yeniden yapılandırarak MLG’nin iki kurucusundan birini ve eski ESPN direktörünü bünyesine katmıştı. Yeni anlaşma ile MLG’nin diğer kurucusu da Blizzard’a katıldı. Bir kaç yıl önce Riot Games’in büyüme trendinde olduğu dönemde bünyesine kattığı profesyoneller ile paralel bir profil çıkıyor. Riot Games gibi kendi etkinliklerine tamamen hâkim firmaların eSpor sektörünü yönlendirdiği gerçeğini Blizzard’da görmüş durumda. Riot Games ile sadece oyun bazında değil, kitle ve sektör olarak espor’u sahiplenme alanlarında da rekabet etmek niyetindeler. Bu strateji tutar mı? Cevaplaması güç. Nitekim EA’in de FIFA ve Battlefield çevresine benzer bir oluşum kurma girişimleri içerisinde olduğunu biliyoruz. Ancak görünen o ki oyun sektörünün devleri, Riot Games’in bağımsız bir yapımcı olarak açtığı yolda rekabetçi olmak için daha oyuncu odaklı projeleri ironik bir şekilde yüksek paralara dökerek hayata geçirmeye çalışıyorlar.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum