Call of Duty: Black Ops 6'nın çıkışıyla birlikte analistler de oyunun Game Pass'e eklenmesinin abonelik servisine ve dolayısıyla Microsoft'a nasıl bir artısı olacağını yorumlamaya başladı.
Bazı analistler Call of Duty: Black Ops 6'nın Game Pass'e 4 milyona kadar yeni oyuncu çekebileceğini düşünüyor ama bunun elbette bir de karşılığı var: yaklaşık 6 milyon civarı satış kaybı.
Black Ops 6, ilk günden Game Pass'e gelen ilk Call of Duty oyunu ve bu açıdan da büyük önem taşıyor. Microsoft'un Activision Blizzard'ı satın almasındaki en büyük faktörlerden biri zaten Call of Duty idi, eğer bu oyun Game Pass'e beklenen artışları kazandıramazsa o zaman 69 milyar dolarlık maliyeti çıkarma süreci zora girebilir.
Wedbush Securities'ten Michael Pachter, Black Ops 6'nın Game Pass'te yayınlanmasının ardından sisteme üç ile dört milyon arasında yeni oyuncu gireceğini ama Game Pass abonelerinin oyun satın alma alışkanlıkları düşünüldüğünde bunun yaklaşık 6 milyonluk bir satış kaybına karşılık geldiğini öne sürmüş.
Ampere'den Piers Harding-Rolls ise sayıları daha düşük tutmuş ve bu hamlenin Game Pass Ultimate abonelik sayılarında %10'luk bir artış sağlayacağını iddia etmiş ki bu da yaklaşık 2.5 milyon oyuncuya denk geliyor. Kendisi bunların tümünün yeni abone olmayacağını, bir kısmının daha alt Game Pass kademelerinden Ultimate'e çıkacaklarını söylüyor.
Call of Duty'nin oyun içi parasallaştırma sisteminin ne kadar güçlü olduğunu ve bunun bir canlı servis oyunu olduğunu düşünürsek, Microsoft oyun satışına değil de oyun içinde parasallaştıracağı daha büyük bir kitleye ulaşmayı önemsiyor. Bunu da birlikte düşündüğümüzde Game Pass abone sayısındaki birkaç milyonluk artış oyun içi gelirlerini de iyice yükseltebilir. Tabii burada Black Ops 6'nın serinin önceki oyunlara kıyasla ne seviyede parasallaştırma sunacağının da etkisi büyük olacak.