Film tadında oyun keyfi yapmaya az kaldı sanki?
Devamını okuNetflix epey bir zamandır yayın servisleri arasında en tepede yer alıyordu. Ancak pasta büyümeye başlayınca devasa şirketler de pay almak için bu sektöre girmeye başladı ve bir anda kendimizi yayın servisi bolluğu içerisinde bulduk. Disney+, açıldığı ilk 24 saat içerisinde 10 milyonun üzerinde üyelik talebi aldı. HBO Max ve Peacock gibi yeni yayın servisleri de yolda. Bu durum Netflix'i zor duruma sokabilir.
Disney+'nın üyelik fiyatı Netflix'in temel üyelik fiyatının yarısı kadar ve yine de reklam içermiyor. NBCU'nun yayın servisi Peacock'ın ücretsiz olacağı konuşuluyor. HBO Max, Netflix'ten daha pahalı olacak ama bünyesinde tüm HBO yapımlarını ve yenilerini barındıracak olması oldukça cezbedici duruyor. Tüm bunları göz önüne alınca Netflix'in hayatta kalmak için farklı yollara gitmesi gerekiyor.
Market Watch'tan analistlerin yaptığı araştırmaya göre Netflix önümüzdeki yıl sadece Amerika'da yaklaşık dört milyon kullanıcısını kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya!
Netflix bu yeni rekabet döneminden minimum zararla sıyrılabilmek için bazı değişikliklere gitmek zorunda. Ortaya çıkan en mantıklı çözümlerden birisi, daha ucuz fakat reklam içeren Netflix üyelik sistemleri olabilir. Bu durum ayrıca Netflix için ekstra reklam geliri elde edilmesi anlamına da geliyor. Uzunca bir zamandır çok sayıda özgün içerikle karşımıza çıkan Netflix için yeni döneme adapte olmak biraz sancılı geçeceğe benziyor, bakalım bu yeni dönemde yaşanan zorluklar içerik kalitesini de etkileyecek mi?