Oyundan beyaz perdeye
Devamını okuApex Legends çıkışıyla birlikte inanılmaz yankı uyandırmış, oyuncu sayısını çok kısa süre içerisinde katlamayı ve milyonlara ulaşmayı başarmıştı. Bunda EA ve Respawn'ın başarılı çıkış kampanyasının rolü çok büyüktü elbette, dünyanın en ünlü yayıncıları Apex Legends oynamaya başlamış ve bu da takipçilerinin de oyuna sarmasına neden olmuştu.
Oyunun çıkışının üzerinden yaklaşık 3 ay geçti ve ilk dönemdeki o müthiş yükseliş ivmesi, yerini gerileme ivmesine bıraktı. Eurogamer'ın Superdata araştırma firmasından elde ettiği verilere göre oyunun geliri, çıkışından bu yana %75 azalmış durumda.
Oyunun oynaması-ücretsiz oyunlar tarihinin en büyük açılışlarından birini yaptığını düşündüğümüzde bu azalma bile aslında yüksek bir gelire denk geliyor: oyun Nisan ayında 24 milyon dolar elde etmiş. Elbette bu hiç de az bir para değil, ama çıkış dönemindeki 92 milyon dolar aylık gelirle kıyaslandığında aradaki düşüşün ne büyük olduğunu görebiliyoruz. İki ay içerisinde gelirinin dörtte üçünün kaybedilmesi ilerisi için de tehlike sinyalleri veriyor olabilir.
> Respawn, Apex Legends'taki ''Kötü'' Takım Arkadaşlarını Banlayacak
Tüm bunlar elbette ki Apex'in işinin bittiği anlamına gelmiyor, ama oyunun Fortnite'ın tahtını ele geçirme planlarından oldukça uzaklaştığını da görebiliyoruz. Oyun Fortnite kadar sık güncellenmiyor ve şimdiye kadar çıkan içeriği de (Battle Pass başta olmak üzere) pek de olumlu tepkiler almadı. Tanınmış yayıncılardan Dr Disrespect de oyunun içerik eksikliğinden sıkıldığını ve H1Z1'le aynı akıbeti paylaşabileceğini söylemişti zamanında. Artık bu tür oyunların popülaritesini büyük ölçüde yayıncılar belirliyor, dolayısıyla Respawn'ın bir an önce duruma müdahale etmesi şart.
Respawn, önümüzdeki dönem için Apex Legends'a oldukça ilgi çekici içeriklerinin geleceği sözünü vermişti ve sonraki sezonun çok daha başarılı olacağını vaat ediyordu. Battle royale arenasında oyuncular içerik güncellemelerine gerçekten önem veriyor, dolayısıyla Respawn'ın Fortnite kadar olmasa da da daha sık ve kaliteli yeni içerikler üretmesi gerekiyor gibi görünüyor.
"...oyuncu sayısını çok kısa süre içerisinde katlamayı ve milyonlara ulaşmayı başarmıştı." Tam olarak buna güvenerek E3'ü bekliyorlar. Yazın oyunlar açısından kurak geçtiği herkesçe bilinen bir gerçek, sanırım akıllarından geçen bu durumu kendi lehlerine kullanmak. Yayıncılardan en sağlam geri dönüşü almanın en iyi yolu da Fortnite, PUBG gibi oyunların ortalama güncelleme büyüklüklerinin yaklaşık 3-4 katı kadar devasa bir güncelleme vermek. Daha sonrasında oyunculara anket yapacaklardır, ya doğrudan, ya da sosyal medya reaksiyorlarını (retweet-like vb.) takip edip. Gelir %75 azalmış olabilir fakat Apex Legends ile ölçmek istedikleri sanırım şu: İlk hype dalgasının etkisiyle oyundan 6 ayda (E3'e kadar) alacakları toplam gelir ile ikinci hype dalgasıyla (E3'den sonraki 6 aylık dilimde ) alacakları toplam gelir arasındaki fark ne kadar olacak?