Avea, League of Legends'ın Türkiye Resmi Ortağı Oldu

Önemli Bir İşbirliği

Avea, gençlik markası Woops ile League of Legends'ın ve Riot Games'in Türkiye resmi ortağı oldu.

Avea geçtiğimiz yıl LoL'ün Mevsim Finalleri'ne ve Türkiye Şampiyonası'na sponsor olmuştu. Böylece bu yıl işbirliğini daha da genişletmiş oldu.

Avea Pazarlama İletişimi Direktörü Gelincik Onan konu hakkında şunları söyledi: "Karşılıklı etkileşimi yüksek, takım olmayı gerektiren, mücadele keyfini yaşatan LoL ve bu kapsamda düzenlenen turnuvalar; ülkemizdeki gençlerin bu tür oyunlara gösterdiği ilgi ve ayırdığı zamanı da göz önünde bulundurduğumuzda, Woops özelinde bizler için çok önemli. İnanıyorum ki; bu yeni işbirliğimiz, ilerleyen dönemlerde hem Türkiye'de eSpor'un daha da gelişmesi hem de bu alanda başarılı olan oyuncularımız için yeni fırsatlar yaratılması yönünde yeni adımlar atılmasına da ön ayak olacak."

Onan ayrıca TÜİK'in yaptığı araştırmaya göre, Türkiye'de 14-24 yaş aralığında 15 mliyon civarında genç nüfus bulunduğunu; Türkiye'de gençliğin ihtiyaçlarını en iyi karşılayan markaların başında gelme iddiasıyla 2013 sonunda pazara sundukları Woops'un hedef kitlesi ve sahiplendiği değerler itibariyle League of Legends ile pek çok ortak noktada buluştuğunu da sözlerine ekledi.

Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Hasan Çolakoğulu ise şunları belirtti: "Riot Games olarak amaçlarımızdan biri Türkiye'de elektronik sporlarla uğraşanların da resmi sporcu sayılması."

"LoL dünyada yaklaşık 30 milyon kişi tarafından oynanıyor. Riot Games ofisi olarak 2014 yılında da eSporu ana akım haline getirmek, farklı alanlara ilgi duyan insanları bu spor dalına çekebilmek gibi hedeflerimiz var. Bu noktada önemli işbirliklerimiz oluyor. Türkiye'de en önemli destekçimiz ise Avea Woops. eSpor'a yaptıkları katkıdan dolayı Avea Woops ailesine teşekkür ediyoruz."

Lisanslı sporcuların da katılacağı League of Legends 2014 Sezonu Büyük Finali, Woops ana sponsorluğunda 12 Temmuz'da Ülker Sport Arena'da gerçekleştirilecek.

İşbirliği duyurusunun yanı sıra eSpor ve LoL'e ilişkin bazı sayısal veriler de paylaşıldı:

  • Araştırmalara göre dünyada 1 milyarın üzerinde kişi dijital oyun oynuyor.
  • Sektörün büyüklüğü yaklaşık 75 milyar dolar.
  • Dünyada 70 milyondan fazla kişi eSporları izliyor.
  • Online oyun oynayan her 3 kişiden 1'i kadın.
  • Ortalama bir izleyici ayda ortalama 42 saat harcıyor.
  • LoL her gün yaklaşık 30 milyon kişi tarafından oynanıyor.
  • Genç nüfusun yoğun olduğu Türkiye, 22,8 milyon kişi ile PC oyunlarına harcanan zamanda dünya 3.'sü.
YORUMLAR
Parolamı Unuttum