Bağımsız oyunlarda ne arıyoruz?
Devamını okuBethesda'nın üzerinde kara bulutlar bir türlü dağılmak bilmiyor desek yeridir. Fallout 76'yla doğrudan veya dolaylı olarak ilgili o kadar çok sorun yaşadılar ve yaşıyorlar ki eminim Todd Howard da içinden 'keşke şu oyuna hiç bulaşmamış olsaydık' diye geçiriyordur.
Bethesda bu sefer de Bethesda Destek sayfasında ciddi bir sorun yaşadı. Fallout 76 Power Armor versiyonundaki çantaları yenileyeceğini açıklayan Bethesda'nın yönlendirmesi üzerine Bethesda Destek sayfasından başvuru yapan oyuncular bir anda kendilerini Bethesda destek sisteminin diğer kısımlarına erişmiş halde buldular. Başvuru açıp kapayabilme, müşterilerin kişisel bilgilerini görebilme de oyuncuların yapabildikleri şeyler arasındaydı. Hatta bazı kullanıcıların sayfalarına, diğer kullanıcıların başvuruları otomatik olarak düşmüş ve bu başvurularda isim, adres, telefon numarası, kullanılan kart cinsi gibi detaylar da bulunuyormuş.
@BethesdaSupport I am receiving other people's support tickets on my @bethesda account. I have numerous people receipts for power armor set that includes their email & home address and the type of card used. This is not good, right? #Fallout76pic.twitter.com/KUpGCNfIF0
— Jessie Tracy (@JesscaTracy9) December 5, 2018
Bu açık, kullanıcılar tarafından dile getirildikten bir süre sonra kapatıldı. Şimdi böyle bir durumda Bethesda'nın yaşanan olaydan ötürü detaylı bir açıklama yapmasını beklersiniz değil mi? Bethesda forumlarında sorunun dile getirildiği başlığa cevap yazan topluluk yöneticisi LadyDevann'ın açıklaması şu şekildeydi: "selamlar, bu sorunu çözdük". Bu kadar :) Bunun üzerine gelen tepkiler, dava söylemleri, kişisel hakların ihlal edildiği iddiaları falan derken Bethesda'dan bir açıklama daha geldi ve "müşterilerimizin mahremiyetine son derece önem veriyor ve bu durumdam ötürü özür diliyoruz" dendi.
Sanırım o başlıktaki bir mesaj durumu çok güzel özetliyor: "Bethesda'yı çingeneler lanetlemiş olmalı"