Beyond: Two Souls’un Oynanışına Yapımcıların Gözünden Bakıyoruz

David Cage’in hayalini oyuncuyla bir araya getirme süreci.

Yıl sonunun gelmesini iple çekme sebebimiz oyunlardan birisi olan Beyond: Two Souls, bu sefer de oynanışının tasarımına dair bir video ile karşımızda. Quantic Dream ekibinin, süreci anlattıkları bu videoyu aşağıda bulabilirsiniz. 

Yalnız size not; eğer ki Fransız aksanıyla harmanlanmış İngilizce konusunda sıkıntınız yoksa, yazıyı komple geçebilirsiniz. Aksi takdirde, anlamak adına yardımcı olacaktır.

Quantic Dream, David Cage in senaryosunu oyunlaştırırken, aslında yine Cage’in aklındaki oynanış rotasını düşünüyormuş. Eğer bu konuda problem varsa, proje yazım aşamasına geri dönüyormuş.

Beyond: Two Souls, ekibin önceki oyunları gibi duygu merkezli olduğu için, oyuncunun müdahale ettiği sahnelerde, arayüzde değişikliğe gidilme kararı alınmış. Öncekine göre çok daha minimalistik, sadece tek bir noktadan oluşan bu arayüz ile amaçları neredeyse görünmez olmakmış.

Ellen Page’in canlandırdığı Jodi Holmes, hareket yakalama tekniğinin yüksek miktarda kullanımı sayesinde farklı durum ve duygu hallerinde farklı hareket edebiliyormuş. Aynı şey, yaş aralıkları için de geçerli. Karakterin 15 yıllık yaşamı oyuna yansıtıldığı için çocukluğu, genç kızlığı ya da olgun hali farklı imkanlar sunabiliyormuş hedefledikleri üzere. 

Aiden’in oynanış mekaniğinde ise, yola su içindeki balıklardan çıkmışlar. Ardından iki analog çubuğun, hareketi düzgün bir şekilde ekrana geçirmesine odaklanmışlar. Böylece, ekibe göre doğal bir oynanış yakalanmış.

Nihayetinde, amaçları üstünde düşünülmeyen, ideal bir arayüz yaratmakmış. Öyle bir hale gelmeli ki bu arayüz ekibin göznde, oyuncu üstünde çaba harcamadan, doğal olarak istediğini yapacak ve bunu ekrana geçirebileceklermiş. Bu yolda iyi durumda olduklarına inançları ise, yüksek görünüyor.

Sadece bir DualShock 3 ile oynanan Beyond: Two Souls, PS3 için Ekim 2013‘te raflarda olacak. O zaman bu sözleri teste tabi tutacağız hep birlikte.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum