Half-Life'ın günümüz grafiklerine ve modern oyun fiziklerine uyarlanmış hali olan Black Mesa hala geliştirilme aşamasında, ancak oyunun tam sürümüne kavuşmamıza artık çok az kaldı!
Aslında Black Mesa'nın bu yaz oyuncularla buluşması bekleniyordu, ancak geliştiricilerden gelen açıklamaya göre oyunun son bölümlerini oluşturan Xen (başka bir gezegen) kısmı hala bitmemiş. Oyunun Xen bölümlerine kadar olan kısmı birkaç yıldır oynanabilir şekilde internette yer alıyor. Ancak Xen'i işgal etmeden, Nihilanth'a salça olmadan oyun tabii ki bitmiş sayılmaz.
Tabii sadece bu bölümleri hazırlamıyor geliştirici ekip. Aynı zamanda yeni bir dinamik ışıklandırma sistemini de oyuna eklemişler ve harika görünüyor. Yeni bir grafik renderlama sistemini Source motoruna dahil eden ekip büyüleyici sonuçlar almış. Dinamik ışıklandırmanın Half-Life'ın dramatik yapısına muhteşem bir katkı yaptığını söylemeliyim. Üstelik Half-Life bölüm tasarımları ışığın efektif kullanımıyla sürpriz düşmanlar barındırabilecek bir yapıya sahip.
Hemen aşağıda da Xen'den alınmış, iki tane 1920x1080 çözünürlüğünde ekran görüntüsü bulunuyor. Üzerlerine tıklayarak büyütebilirsiniz. Aynı zamanda ekibin Xen bölümü için ne kadar büyük çaba harcadığını da görebilirsiniz sevgili Oyungezerler.
Buna ek olarak oyunun renkleriyle ilgili de düzenlemeler yapılmış. Oyunu baştan sona görsel olarak bir kez daha elden geçirdiler ve aşağıdaki GIF'e bakarak aradaki farkı siz de inceleyebilirsiniz.
Aynı zamanda animasyonlardaki hataları da giderdiklerini duyurdular. Artık duvarların içinden geçen kol ve bacaklar olmayacak. Yine ellerimizin silahların içinden geçmesi, düşman askerlerin vücut uzuvlarının silahların içinden geçmesi sıkıntıları giderilmiş.
Bu haberi yazarken bir yandan Half-Life damarım depreşti. Aslında cuma akşamı bir yayın yapsak da birlikte Black Mesa mı oynasak Oyungezerler?