Microsoft’un 1.900 kişiyi işten çıkarttığı ve bunun büyük oranda Activision Blizzard’ı etkileyeceği açıklanırken buna bir de iptal haberi eşlik etti. Blizzard’ın hayatta kalma oyunu iptal edildiğini öğrendik.
Adının Odyssey olduğu söylenen bu oyun, her ne kadar 2022’de duyurulmuşsa da oyunun yönetmeni Craig Amai’nin Linkedin sayfasına göre Temmuz 2017’de başlanmış geliştirme sürecine. Dolayısıyla 6,5 yıllık bir süredir şirketin gündeminde olan bir oyun olduğu anlaşılıyor. Bunun önemli bir bölümü projenin geliştirilip şekillendirilmesi ve hazırlık aşaması olmakla birlikte 2021-2023 döneminde oyuna odaklanılmış ve geliştirme süreci hız kazanmış. Ancak artık yolun sonuna gelinmiş bulunuyor.
Bu iptalin temel nedenlerinden birisi olarak kullanılan oyun motoru gösteriliyor. Oyun, ilk olarak Unreal Engine ile geliştirilmeye başlanmış, sonrasındaysa Blizzard’ın oyun motoru Synapse ile yola devam edilmesine karar verilmiş. Bundan sonra da işler yolunda gitmemiş zaten. Geliştirici ekip, Microsoft’un Blizzard’ı satın almasının ardından oyun için tekrar Unreal Engine'e geçilmesini ummuşlar ve oyunu 2026’da çıkarmak gibi bir hedefleri varmış. Ancak ne yazık ki bu mümkün olamadı.
Sonuç olarak, bir proje daha tamamlanamamış oyunlar listesinde yerini aldı. Bu tarz haberlerle karşılaştığımda harcanan emek ve kaynak için üzülüyor, bunlar verimli bir şekilde kullanılsaydı ve hatalı kararlar alınmasaydı neler olurdu diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Umarım önümüzdeki dönemde benzer haberlerin sayısı azalır.
6 yıl! Dile kolay. Hidoş 6 yıla bir Sekiro, bir de Elden Ring sığdırdı be! Siz ne diyorsunuz?!