Epic Mickey ve Deus Ex'in yaratıcısı Warren Spector bütün oyunların entelektüel düzeyde olması gerekmediğini ama bazı oyunların böyle olmak zorunda olduğunu söyledi.
Warren Spector, GamesIndustry'deki köşesinde 3A kalitesindeki oyunların bayıltıcı şekilde dar yapılı olduğunu yazmıştı ve oyun piyasasını hep belirli kalıpta oyunlar yaptığı için eleştirmişti. Çok geçmeden bir çok okuyucu e- posta, Facebook, LinkedIn ve Twitter aracılığı ile Spector'a fikirlerini bildirdi ve bu yüzden ünlü yapımcı yeni köşesini ona gelen tepkilere ayırdı (Sadece GameIndustry'deki köşesine gelen cevaplar 40 sayfayı bulmuştu).
Spector verdiği cevaplarda yeniden açıklama yapmak zorunda hissetmiş gibi görünüyor. Oyunların yapılarını kısıtlamaya çalışmadığını ve bütün oyunların şunu yapması lazım demek istemediğini belirten Spector, "Kimse zorla "entelektüel" oyunlar oynamak zorunda değil, ama bu böyle oyunlar isteyen kişilerin bu oyunları oynamayacağı anlamına gelmez," diyerek konuya daha geniş bir çerçeveden baktı.
Ortalama ihtiyaçlarımız farklı kitlelere farklı oyunları sunmayı gerektiriyor.
Spector her tarz oyunun bir kitlesi olduğunu ve olmaya devam edeceğini ama kaliteli diye adlandırdığımız 3A oyunların bile daha iyisini vermek yerine orta sınıf oyunların akımına kapıldığını söyledi (ki yanlış değil). Sadece zıplamak ve ateş etmekten ibaret olmayan hareketli oyunlar yapılması gerektiğini, önemli olanın hikayenin oyuncuyu yönlendirmediği, oyuncunun hikayeyi yönlendirdiği yapımların sunulması olduğunun altını çizdi.
3A oyunlar monotonlaşırken sektörün yaratıcılık kısmını Indie oyunların çekmeye başladığını ama bu her Indie oyunun sanat eseri her 3A oyunun da vasat olduğu anlamına gelmediğini söylemesi en güzel tespitlerinden biriydi. Warren Spector'un son köşesini okuyucu soru ve eleştirilerine ayırması ise ayrıca takdir edilesi bir durum demeden geçemiyoruz.