Yaklaşık 15 dakikadır boş sayfa karşımda, bu yazıyı spoiler vermeden nasıl yazabilirim diye düşünüyorum. Ancak ne yaparsam yapayım bu pek mümkün görünmüyor. Hoş, Castlevania: Lords of Shadow 2’nin tanıtım videosunun da alabildiğine spoiler içerdiği düşünülürse sanırım yapımcıların düşünmediğini benim düşünmem de yersiz bir hareket olur. Ben yine de görevimi yapayım ve eğer ilk oyunu oynamadıysanız ve bitirmek istiyorsanız bu yazıdan uzak durmanızı tavsiye edeyim.
Evet, geri kalanlarla devam ediyoruz. Hatırlarsanız ilk oyunda Gabriel Belmont’un Satan’la olan mücadelesini ele almıştık. Güzeller güzeli karısının intikamı bir tarafta, Belmont Klanı’nın daimi görevleri bir tarafta, bu mücadele için pek çok nedenimiz vardı. Ancak oyun öyle bir sonla bitti ki, normal olarak yeni oyuna kafa karışıklığı ve beklenti biriktirdi bolca. Çünkü ilk oyun bittiğinde biz artık Gabriel Belmont değil, Castlevania serisinin kadrolu kötüsü Dracula haline gelmiştik! “Nasıl?”, “Neden?” gibi pek çok sorunun cevap bulacağı yeni oyunda Dracula’nın kafasındakileri daha net olarak anlayabileceğiz. Yapımcılar ilk oyunu “Dracula’nın başlangıcı”, bu oyunu ise “Dracula’nın yükselişi” olarak nitelendiriyorlar. İşin ironik tarafı ise, daha önce üyesi olduğu vampir avcısı Belmont Klanı’nın bu kez onun peşine düşecek olması. Avcı iken av haline gelmek yeni oyunun temelini oluşturan unsur olacak.
Tam bu noktada tanıtım videosunun sonunda gördüğümüz karakter büyük önem taşıyor. Şu an için bu karakterin kim olduğu bilinmese de çok yüksek ihtimalle Alucard olduğunu söyleyebiliriz. Alucard’ın önemi ise şu: Kendisi Dracula’nın oğlu ve Dracula’dan intikam almak gibi vazgeçemediği bir amacı var. Yapımcılara yöneltilen “Oyunda birden fazla oynanabilir karakter olacak mı?” sorusuna “Cevap yok” şeklinde bir karşılık gelmesi bu yönde bir beklentiye girebileceğimizi gösteriyor. Belki de hem Dracula’yı hem de Alucard’ı yönettiğimiz çift taraflı bir senaryo ile karşımıza çıkacak LoS2, kim bilir?
DAHA SERBEST
Şu an için yeni oyunla ilgili çok net bilgiler belirmemiş olsa da, ilk oyuna göre sahip olduğu farklar ve benzerlikler noktasında bazı bilgilere sahibiz. Örneğin yapımcılar, ilk oyun üzerine gelen eleştiriler sonrası LoS2’ye daha fazla “keşif” unsuru eklediklerini belirtiyor. Lineer yapının kırılmasıyla birlikte haritayı keşfe çıkabileceğimiz gibi bu keşifler sayesinde yeni birincil ve ikincil silahlar bulabileceğiz. Lineer yapının kırılması deyince aklınıza açık dünya konseptli bir yapım gelmesin, sadece araştırabileceğimiz daha çok alan yer alacak LoS2’de. Ana karakterimizin artık bir vampir olması sebebiyle sağlığının yenilenmesi için iksirlerin yanında düşmanların kanını emebiliyor olması da oyuna eklenen yeni unsurlardan bir diğeri. Bunun dışında ilk oyunda yer alan tüm özelliklerin korunduğunun altını çiziyor Mercury Steam. “Kötü ne var diye zaman harcamak yerine, iyi olanı daha iyi yapmak için çabalıyoruz” diyen yapımcılar, zaten başarılı olmuş ürünlerini daha iyiye taşıma amacındalar.
Ancak bu kez çok ciddi bir handikapları var: İlk oyunun sanat yönetimi olsun, karakter tasarımları olsun ve en önemlisi hikâye aktarımı olsun pek çok noktasında varlığı hissedilen Hideo Kojima, bu oyunda yer almayacak. Lords of Shadow’u beğenen pek çok kişi, bu başarının temel sebebinin Kojima olduğu fikrinde birleşmişti. Hâl böyle olunca, Kojimasız bir LoS ne kadar başarılı olur büyük bir soru işareti açıkçası. Oynanış dinamikleri, aksiyon, eğlence vb. unsurlarda bir sıkıntı yaşanmayacağını öngörsem de özellikle senaryo noktasında çuvallamalarından endişe duyuyorum. Umalım da Kojima ile geçirdikleri zaman boyunca pek çok şey öğrenmiş olsunlar.
İlk oyunda olduğu gibi Lords of Shadow 2’de de ana platform olarak PlayStation 3’ü seçen yapımcıların neyse ki bu kez güzel bir sürprizleri var ve oyunu PC için de hazırlıyorlar. Birinci oyundan mahrum kalan PC kullanıcıları konuya ortadan dalmak zorunda kalacak olsalar da yapımcılara göre oyundan zevk almak için ilk oyunu oynamış olmaya ihtiyaç duyulmayacak. Ancak maalesef şu an için Wii U planlar dahilinde görünmüyor. Lords of Shadow hikâyesine noktayı koyacak olan LoS2, önümüzdeki sene bizlerle olacak. Ancak elbette ki Castlevania ismi yeni oyunlarla birlikte sonsuza dek yaşamaya devam edecek (bunlar bizi de gömer demenin kibarcası).