Cevat Yerli: 'Grafikler bir oyunun %60'ıdır.'

Crytek’in patronlarından Cevat Yerli’den oyun piyasasına farklı bir bakış.

Crytek piyasaya girdiğinden beri yaptığı oyunlarda özellikle görsel anlamda oyuncuları etkileyen ve her yeni yapımda bunun sınırlarını bir adım öteye götürerek mevcut teknolojiyi zorlayan bir firma.

Firmanın patronlarından Cevat Yerli’yi ise sempatik tavırlarının yanı sıra samimi açıklamaları ile de tanıyoruz. Birçok firmanın politikacılara taş çıkartan üstü kapalı açıklamaları yerine Cevat Yerli üzerinde durup düşünmemize ve oyuncular arasında sıkı tartışmalar çıkmasına neden olacak kadar açık fikirli konuşuyor. Her zaman ki gibi birileri bu açıklamalara katılıyor bir başka kesim ise katılmıyor.

Daha iyi grafiklerin daha iyi oyun tecrübesi anlamına gelip gelmediği kendisine sorulduğunda Yerli’nin cevabı şu oldu:

İnsanlar grafikler önemli değil diyor. Ama hadi Crysis oynayın ve bana bunun halen önemli olmadığını söyleyin. Grafikler her zaman oyun tecrübesini ileri götürmekte.

Crysis 3’te bunu bitki örtüsü üzerinde görürsünüz, kullanılan fizik bitki örtüsünün rüzgarla temas ederek hareket etmesini sağlar. Görmeseniz bile üzerinize gelen bir düşmanı bitki örtüsünü hareketlendirmesinden anlayabilirsiniz. Grafikler, gölgeler veya ışıklandırma olsun, sizi farklı bir duygusal hale sokar ve derinlere sürükler. Bu derinlik de bizim sizi o dünyayı sevmenize yardım edecek etkenlerin en önemlisidir. Daha iyi grafikler, daha iyi fizik motoru, daha iyi ses tasarımı, daha iyi teknik olanaklar ve yapım değerleri, sanat yönetimi ile aynı kulvarda eşleşir, bu elemanların görünümünü olağan üstü hale getirmek ve stil kazandırmak bir oyunun %60’ını kapsar. 

Yorum her zamanki gibi siz oyuncuların.


 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum