Fallout: New Vegas'ın yaratıcısı olarak zihinlere kazınan ama birbirinden değerli oyunların altında imzası bulunan Obsidian ekibi, bir aralar bir Aliens rol yapma oyunu üzerinde çalışıyordu. Aliens: Crusibles ismindeki oyun Alpha Protocol'un beklenen satışa ulaşamaması nedeniyle SEGA tarafından iptal edilmişti. Obsidian'ın geliştirmiş olduğu Alpha Protocol'ün de yayıncısı olan Sega, Obsidian'la işbirliğini sürdürmek istemeyerek projenin fişini çekmişti o zamanlar.
SEGA sonrasında hangi Alien oyununun başarılı olacağını düşünerek yayınlamıştı, hatırlıyor musunuz? Aliens: Colonial Marines :)
Chris Avellone, VG247'ye verdiği röportajda oyunun iptal olmasından dolayı üzgün olduğunu ama bunun için SEGA'yı suçlamadığını söylüyor. "Yayıncı/yönetim ilişkileri öyle bir noktaya gelmişti ki artık onlar da Obsidian'la iş yapmaya çalışmaktan yorulmuştu" diyor Avellone. Kendisinin Obsidian yönetimiyle arasının limoni olduğunu düşünürsek bu açıklama hiç şaşırtıcı değil. "Gerçekten de harika bir oyun olma yolunda ilerliyordu" demiş Avellone ve oyunda Ridley Scott'un Alien'ın öncesini anlatan Prometheus'ta da kullanılan bazı fikirlerin bulunduğunu belirtmiş.
"İlginç olan şey, Prometheus vizyona girdiğinde bazı benzerlikler gördüm ve 'bizim de böyle bir karakterimiz vardı' diye düşündüm. Ama bizim dünyamız çok daha vahşiydi ve etrafta koşuşturan çok daha fazla Alien vardı. Tamamen bir hayatta kalma mücadelesiydi"
Crucible, BioWare'in Mass Effect'ini de andırıyormuş çünkü savaşlarda emir vererek kontrol edebileceğimiz, yapay zeka yönetiminde iki de yardımcımız olacakmış. Ancak oyunun bir korku oyunu olmaya odaklandığını söylüyor Avellone. "Karşılaştığımız en büyük zorluk korku hissini diyaloğa girdiğinizde bile nasıl canlı tutabileceğimizi bulmaktı. Konuşmaları stresli ve korkutucu hale getirmek... Konuşurken de her an bir Alien'ın saldırısına uğrayabilirdiniz."
Yani şunları okuyunca insanın "ah be SEGA" diyesi geliyor. Bir iptal ettikleri projeye bakıyorum, bir de Colonial Marines'e...