Artık senaryo merkezli oyunların bile farklı şekillerde online'ı zorunlu tutması veya oyunun bir kısmını online bölümüne taşımasıyla safi senaryo oyunları büyük bir sıkıntıya girdi. Bu durum karşısında son darbeyi de EA Games'e ait olan ve sürpriz bir kararla kapatılan Visceral Games aldı. EA'in Star Wars projesini yürütmekte olan stüdyo, tek kişilik bir oyun üzerinde çalışıyordu.
Visceral Games'in en büyük yapımlarından biri olan ve oyuncular tarafından oldukça beğenilen Dead Space 2, dört milyon kopyadan fazla satmayı başarmış. Bununla birlikte oyun maddi anlamda başarısız olmuş. Platform partnerlerine verilen paralar, dağıtıma ve pazarlamaya harcanan miktardan sonra oyunun dört milyon satması yeterli olmamış. Bunu da bir dönem Visceral'de çalışmış olan Zach Wilson'ın ta kendisi söylüyor. Herhangi bir duyum ya da varsayım değil yani.
Sonuç olarak Dead Space serisi aklımızda her ne kadar büyük başarılara imza atmış gibi gözükse de EA Games için zaman ve para kaybı olmuş diyebiliriz. Bu yapımlardan bir tecrübe elde etmiş olsalar diyeceğim, ama EA Games'in kaçıncı kurbanı oldu bu artık sayamadım. Gerçi sağolsun İhsan, EA Games'in satın alıp daha sonra kapattığı tüm firmalarıbir başlık altında toparlamış.
Dead Space 2 cost 60 Million dollars to make and they were merciless with their budget. they only sold 4 mil and that wasn't enough
— Zach Wilson (@covernode) October 17, 2017