Destiny - İlk Bakış

World of Halocraft

Call of Duty’nin yayıncısı ve Halo’nun yapımcısından… Diyerek etkileyici bir şekilde girmek istediğim bir oyun Destiny. Bungie’nin Halo’yu Microsoft’a bırakıp, “O oyundan daha iyisini nasıl yaparız?” sorusuna getirdiği cevap olan Destiny, yapımcıları tarafından “Oynayabileceğiniz en iyi shooter” olarak tanımlanıyor. Verilen detaylarıyla beni delicesine heyecanlandırsa da, Destiny’nin şimdilik sadece konsollara gelecek bir FPS olması fazlasıyla üzücü. Bungie’nin Activision’la yaptığı 10 senelik anlaşmanın varlığı olan bu oyun, doğru adımları atabilirse mevcut neslin MMO anlayışını yıkıp kendine yeni bir kulvar açabilir.

Bunu neden mi diyorum sevgili okur? Çünkü Destiny, belki de yıllardır ortada dönen ancak hâlâ başarılı bir oyuna dönüştürülemeyen MMOFPS türünün ilk doğru uygulanmış hali olabilir. Bungie, oyununu açıklamaya çalışırken Skyrim'den örnek veriyor; gizem ve aidiyet hissiyle yoğrulmuş bu tarz bir oyun evreninin, doğru uyarlandığı zaman bir online oyuna çok yakışacağından bahsediyor. Sırf bu bile, Elder Scrolls Online ile hayal kırıklığına uğramış bendenizi mest etmekle kalmıyor, hayal gücümü de ateşliyor.

Destiny, bundan yüzyıllar sonra Güneş Sistemi'ne yayılmış ve altın çağını yaşayan insan uygarlığının bir güç tarafından yok edilmenin eşiğine gelmesinin ardından gelişen olaylara odaklanıyor. İnsanlık dünyaya geri çekildikten sonra son bir darbeyle insanlığı sonsuza kadar yok etmeye çalışan bu güç, gizemli beyaz bir küre yani “The Traveler” tarafından durduruluyor. İnsanlık daha sonra kendisini kurtaran bu dev beyaz kürenin altına ayakta kalan son şehrini kuruyor. Destiny’ye bu şehri koruyan bir muhafız olarak başlıyorsunuz ve The Traveler’ın size bahşettiği güçleri kullanarak şehri tehlikelerden savunurken, işgal edilen gezegenlerimizi ve kolonilerini geri kazanmaya çalışıyoruz. Ancak bu o kadar da kolay olmayacak gibi: Vahşi uzaylılar, zamanda yolculuk yapabilen robotlar gibi onlarca düşman sizi bu kolonilerde bekliyor. Destiny’de her oyuncu kendi hikâyesini yaratacak ve Güneş Sistemi'nde istediğimiz yere istediğimiz an gidebileceğiz.

destiny-ilk-bakis-1

BORDERLANDS VE HALO BİRLEŞİMİ Mİ?

Bungie oyun içinde oyuncuların ilgisini çekecek birçok eşyanın bulunacağını söylüyor. Burada bir Borderlands örneği verilmese de, oyunun her aşamasında oyuncunun ödüllendirileceğinden ve bu sistemle kendimizi geliştirebileceğimiz daha iyi silahlar, daha iyi zırhlar yapabileceğimizden bahsederek doğal olarak Borderlands'i hatırlamamızı sağlıyorlar. World of Halocraft esprisi de buradan geliyor. Destiny, World of Warcraft’ın DVO mantığını yarı online bir oyunla buluşturarak daha derin ve aynı zamanda casual oyuncuları da etkileyecek bir oyun yaratma niyetinde.

Sosyal bir FPS dünyası olarak açıklanabilecek Destiny, her türlü oyuncuya cevap verebilecek bir yapıya sahip. İster bütün oyunu solo oynayın, isterseniz ufak isterseniz de devasa gruplarla, ya da klasik deathmatch tarzında... Oyun her seferinde size farklı bir yüzünü göstererek farklı bir tecrübe yaşatmayı hedefliyor. Arayüzde neredeyse hiç menü olmadığından dünyayla ilişkiniz neredeyse hiç kesilmiyor ve oyunu açtığınız andan itibaren ikinci kez bir yükleme ekranıyla karşılaşmıyorsunuz. Tek başınıza oynarken bir devasa online gibi değil Halo veya Call of Duty gibi kendi halinde bir FPS deneyimi yaşayacaksınız ama oyundaki tek şehrinize ya da herkesin girebileceği serbest bölgelerde bir DVO gibi davranmaya başlayacak oyun. Bunu sağlamak için Destiny çok gelişmiş bir eşleştirme sistemiyle beraber gelecek. Siz bir yandan oynarken sürekli olarak oyun size başka oyuncuları da görebilme şansı tanıyacak ve tıpkı Journey'deki gibi etkileşime geçebileceğiniz oyuncuları yakaladıkça yanınıza ekleyecek. Kötümserler için hemen ekleyeyim; bu sistemin arkada çalıştığını hissetmemeniz için Bungie ciddi bir çalışma içerisinde.

Aynı şekilde oyunda başka oyuncularla kozlarınızı paylaşabileceğiniz sistemler de olacak, üstelik bunu yapmak için bir menüyle boğuşmak zorunda kalmayacaksınız. Bungie’nin amacı, yarattığı evreni parçalamadan pek çok şeyi yapabilmenizi sağlamak.

Destiny’de yarattığımız karakterlerin sınıfları olacak ve bu sınıfların özellikleri yeteneklerimizi etkilemekle kalmayacak aynı zamanda karakterlerimizin görünüşünü de değiştirecek. Bungie Warlock, Titan ve Hunter sınıflarını tanıtsa da bunların birbirinden nasıl ayrılacağı konusunda çok bilgi vermedi, ancak değişik sınıfları barındıran co-op gruplarının farklı tecrübeler yaşayacağını açıkladı.

destiny-ilk-bakis-2

Destiny'nin duyurulduğu tarihte Sony henüz PS4'ün adını anmaktan kaçındığı için oyunun Xbox 360 ve PS3'e geleceği açıklandıysa da, birkaç gün sonra PS4’ün duyurulmasıyla beraber bu listeye o da eklendi. Aynı şekilde yeni nesil Xbox’ın ortaya çıkmasıyla beraber Destiny’nin bu konsola da duyurulacağına kesin gözüyle bakıyoruz. Ayrıca oyunun PC'ye de çıkacağına dair hiçbir şey söylenmediyse de, Activision’un platformlara özel oyun çıkarmak gibi bir huyu olmadığından şimdi olmasa da bir süre sonra PC versiyonunun duyurulması kuvvetle muhtemel.

Activision daha en başından Destiny’nin sürekli online olmanızı gerektiren bir oyun olacağını ancak World of Warcraft tarzı bir aylık ücretin söz konusu olmayacağını açıkladı. Tabii ki böyle aylık ücret olmayınca Destiny’nin ekmek kapısı olarak DLC’leri ya da eşya satışı gibi bir sistemi seçtiğini tahmin edebiliyoruz. Bu konuda Activision kesin bir şey söylemese de yakında bu konuda daha detaylı bilgiler düşmeye başlayacaktır.

PAUL MCCARTNEY NE ALAKA?

Destiny’nin müziklerini Halo’da muhteşem bir iş çıkararak yeteneğini kanıtlayan Marty O’Donnell yapıyor ve ismini oyun dünyasında duymaya hiç de alışık olmadığımız Paul McCartney de ona destek veriyor. İkilinin nasıl bir kimya tutturacağını doğrusu merak ediyoruz.

AAA+ oyunların benzer paketlerle sunulmasını eleştirebilir, belli açılardan kendilerini fazla ciddiye almalarıyla dalga geçebiliriz ancak bir gerçek var ki, Destiny de dahil olmak üzere bu oyunların yapımı için harcanan finansal güç, çaba ve emek geçekten çok büyük seviyelere ulaşmış durumda. Kısacası Bungie, Destiny’yle önümüzdeki 10 sene boyunca sürecek yepyeni bir maceraya atılıyor. Pek çok açıdan çeşitli oyunların karması gibi duran Destiny, Bungie’nin sihirli dokunuşuyla World of Warcraft fenomenini tekrar Activision’a yaşatabilir. Activision’ın 2013 için duyurduğu finansal performans tahminlerinde adı geçmese de Destiny'nin PS4’ün çıkışına yetiştirileceği tahmin ediliyor. Biz de sabırsızlıkla bekliyoruz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum