Çoğu kişi gibi ben de Blizzcon 2019'da belki bir sürpriz olur, Diablo 2 Remaster duyurulur diye bekliyordum ama beklediğimiz olmadı. Sonra "belki de bu sene Diablo 4'ün gölgesinde kalmasını istemediler, seneye Blizzcon'da duyurulacaktır" diye avuttum kendimi ama Blizzard'dan gelen haberler bunun ihtimalinin de pek yüksek olmadığı yönünde.
Diablo'nun yaratıcıları Max Schaefer, Erich Schaefer ve David Brevik GameSpot'a konuşmuş ve Diablo ile ilgili anlattıkları şeyler arasında oyunun tüm kaynak kodunu nasıl kaybettikleri de var. Hem de bu oyun tam geliştirilirken meydana gelmiş.
"Sadece kaynak kodu değil, tüm dosyalarımız da kaybolmuştu. Geri alınamaz biçimde, kalıcı olarak bozulmuşlardı" diyor Max Schaefer. Tüm kodların ve dosyaların normalde yedeklerini almaları gerekiyormuş ama bunu ihmal etmişler. Dosyaları kaybedince de bir iki günleri panik içerisinde geçmiş. Neyse ki Blizzard North'taki ekip, geliştiricilerin oynamak için eve götürdükleri kopyadan kodun büyük kısmını ve görselleri yeniden hazırlamayı başarmış.
Schaefer buna rağmen Blizzard'ın bir Diablo 2 Remaster yapmasının çok zor olduğunu, çünkü kullandıkları dosyaların çoğunun yok olduğunu, Blizzard'ın bunları sıfırdan hazırlamak zorunda olduğunu söylüyor. Haliyle de Blizzard'ın elinde onca iş varken Diablo 2 Remaster'ı sıfırdan yaratmak için ekip ve kaynak ayırmasının pek de olası olmadığı düşünülüyor.
Ancak şöyle de bir durum var. Blizzard, zaten Diablo 4 ile Diablo'nun köklerine dönüş sinyali verdi. Haliyle elde sağlam bir oyun motoru ve sağlam mekanikler olacak, aynı motor üzerine Diablo 2 inşa etmek o noktadan sonra çok da zor olmayabilir ve Diablo 2, bir Diablo 4 eklentisi olarak karşımıza çıkabilir. Sadece bir düşünce, ama neden olmasın?