DirectX 11.2, Sadece Windows 8.1 ile Xbox One'a Özel Olacak

Microsoft, yeni DirectX 11.2'yi tanıttı. En göze çarpan özelliklerden biri "Tiled Resources".

Microsoft, BUILD konferasında yeni DirectX 11.2'yi de tanıttı. Performans artırıcı bir iki yenilikle gelen ve sadece Windows 8.1 ve Xbox One'a özel olacak yeni DirectX versiyonunun, oyuncuları en çok ilgilendiren yanlarından biri "Tiled Resources" özelliği.

DirectX 11.2'ye özel bu özellik, dokuları saklamak için oyunların grafik belleğinin haricinde sistem belleğini de kullanmasını sağlayacak. Peki bu biz oyuncular ve oyun yapımcıları için ne ifade ediyor? Çok daha yüksek çözünürlüklü dokular ve dolayısıyla çok daha keskin grafikler.

Bu özelliğin, oyun grafik kalitelerinde kayda değer bir sıçrama yapıp yapmayacağı konusunda bir şey söylemek için çok erken. Ancak kullanılmayan belleklerin, böyle bir duruma ayrılacak olması son derece zekice bir adım (zaten bileşenler birbirinin işini yapa yapa iyice yardımsever oldular).

Tabi burada tek can sıkıcı kısım, DirectX 11.2 ve getirdiği tüm özelliklerinWindows 8'de bile kullanılamayacak olması... Eğer Tiled Resources başta olmak üzere getirdiği yenilik ve iyileştirmelerle oyunların kalite ve performanslarında yeterli artışı sağlarsa, oyuncular olarak sırf DirectX 11.2 için bile Windows 8.1'e geçebiliriz sanıyorum. Bakalım.

(Kısa bir Windows 8.1 ilk bakışımız için de şu sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.)

YORUMLAR
Parolamı Unuttum