Disney'in olaya el atmasıyla birlikte yayın servisleri savaşları adeta bitmekte olan bir Soğuk Savaş dönemine girdi. Marvel ve Star Wars gibi popüler kültürün en önemli iki markasına sahip olan Disney bu konuda içerik üretme hızını da epey yükseltti. Durum böyle olunca kullanıcılar da Disney+'ya büyük bir ilgi gösterdi ve özellikle son dönemde Disney+'nın izleyici sayısında bir patlama meydana geldi. Sadece Disney+ değil Disney'in elinde bulundurduğu Hulu ve Star'ı da işin içine katınca Disney ilk kez Netflix'in önüne geçmeyi başardı.
Walt Disney'in son toplantısında ortaya çıkan verilere son çeyrek dönemde Disney dünya genelinde 221 milyon aboneye ulaştı. Netflix için ise bu sayı 220.7 milyon civarında. Disney+ hayata geçeli çok uzun bir süre olmasa da bu 221 milyonluk kullanıcı kitlesinin 152 milyondan daha fazlası Disney+ kullanıcısı. Disney cephesi yakın gelecekte Disney+'nın tek başına sektörün zirvesine oturmasını planlıyor gibi gözüküyor. HBO Max'in içine girdiği kriz, Netflix'in hızla kullanıcı kaybetmesi gibi sorunlar Disney'in de izlediği politikayı değiştirdi.
Önümüzdeki Aralık ayından itibaren Disney+'nın iki farklı sürümüyle karşılaşacağız. Bunlardan ilki Disney+ Basic içerisinde reklamlar barındıracak ve aylık 7.99 dolar gibi bir fiyata sahip olacak. Aylık 10.99 dolarlık Disney+ Premium üyeliği ise reklamsız olacak. Basic ve Premium üyelikler arasında ise hiçbir içerik farkı yer almayacak. Hatta bazı Disney+ Basic içerikleri reklam barındırmayacak.
Reklam poliçesini de açıklayan Disney 1 saatlik izleme karşılığında dört dakika civarı reklam olacağını belirtti. 15 ve 10 saniyelik reklam spotları şeklinde karşımıza çıkacak reklamlar Aralık ayında hayata geçecek. Disney+'nın ülkemizdeki fiyat politikasına bu reklam kampanyasının nasıl yansıyacağı ise henüz belli değil.
Fiyat politikasıyla ilgili bir fikir sahibi olmak adına aylık 11 dolarlık Premium üyelik sistemi normal Disney+ sisteminden ayda 3 dolar daha fazla olacak. Yıllık 109,99 dolara üye olunabilen Premium üyeliğin maliyeti ise şu anki standart paketten 40 dolar daha fazla. Reklamlı paket ise güncel sistem ile aynı ücret karşılığında izlenmeye devam edebilecek. Umarım yerel fiyatlandırma bu sefer de yüzümüzü güldürmeyi başarır. Zira Disney+'nın ülkemizde de büyük popülerlik kazanmasında bu politikanın rolü büyüktü.
Disney'in el attığı her alanda böyle büyük bir dominasyon kurması akıllara The Boys dizisinden Vought International'ı getiriyor. Zaten dizideki Vought da tam anlamıyla bir Disney parodisiyken Disney bu çapta bir başarıyı gerçek hayatta sürdürüyor. Bakalım Disney+ tek başına bir yayın servisi olarak ne zaman zirveye oturup oranın da tek hakimi olmayı başaracak?