Dragon Blaze İnceleme

Toplanın! Ejderhaların Suyunu Kurutuyoruz!

Özellikle 1-2 senedir sürekli gündemde kalmış, son olarak Silent Hills'in iptal edilişiyle, Konami tarafından gelen "Artık mobil oyunlara ağırlık vereceğiz." açıklamasıyla yeniden alevlenen bir tartışma var: "Oyunculuğun geleceği mobil platformlarda mı?" şeklinde... Açıkçası bu tartışmayı çok avam buluyorum. Şöyle ki; her ne kadar herkesin cebinde televizyon büyüklüğünde  telefonlar olursa olsun, her ne kadar çoğunluğun -büyük oranda hiçbir işe yaramamasına karşın- evinde bir tablet bulunuyor olursa olsun; bazı oyun türleri sadece belirli konsollarda oynanıyor. Örneğin FPS'ler PC'de güzel, dövüş oyunları ve spor oyunları konsolda... Takip ettiyseniz, Mortal Kombat X, PC'de bir faciaya dönüştü. Net kodu düzgün çalışmıyor, keza salt klavye ile oynamak ayrı dert... Oyunun mobile özel tasarlanmış hali güzel olmasına güzel de, o da Mortal Kombat değil...

Bunun dışında, bir takım oyunların kendi hikâyesi, geçmişi ve özü de bazen mobil platformlarda oynanamayacak kadar derin... Mesela MGS 3'ü atalım ortaya; diyelim ki MGS 3 bir vakit mobile çıktı... Son bölüme geldiğinizde, sıkış tepiş bir tramvaydasınız ve  o "kişiyi" öldürüp öldürmeme kararını -ki karar veremeyeceğiz bir karar bu- vermeniz gerekiyor. Bu kararı verirken sağdan soldan ergen dedikodusu duyamazsınız, 'o bunla çıkıyormuş, o bunla sevgili olmuş' lafzına kulak misafiri olamazsınız.  O an, yalnız bir andır. Hep de öyle kalmalıdır.

VAGAR MORGHULİS

Kısacası mobil platformlar oyunculuğun geleceği filan değil... Ancak ve ancak dokunarak hükmettiğimiz bir takım oyunları daha oynanabilir hale getirebilir, dokunmatik olarak da kontrol edilebilecek oyun türlerini ise daha 'hızlı' hale getirebilirler. Veya öyle oyunlar yaparsınız ki, mobilde oynuyor oluşunuz, küçük bir ekranda oynuyor olmanız gibi bir takım dezavantajları görmezden gelebileceğiniz kadar iyi tasarlanmış olur... Şimdi size böyle iyi tasarlanmış bir oyun anlatacağım. Adı Dragon Blaze...

dragon-blaze-1

"Bir of çeksem karşıki dağlar yıkılır."

Klişe de olsa, oyunun yapısına zemin hazırlayan bir hikâye açılışı mevcut... Ejderhaların dünyaya saldırmasının ardından, insanlar ile ejderhaların var olma savaşını konu alıyor Dragon Blaze... Savaşçı, okçu, rahip, hırsız ve büyücü sınıfından birini seçiyoruz ve insan ırkının hayatta kalma savaşı başlıyor.

Dragon Blaze'in hissedilebilir en net özelliği 'herkes tarafından oynanabilir' bir yapıda olması... Keza, geçtiğimiz yıl sadece Kore'ye özel çıkmış olmasına karşın, 5 milyonu aşkın insan tarafından oynanmış bir oyundan bahsediyoruz. Minimalite üzerine kurgulanışını karakter seçme ekranı geldiği andan itibaren göze çarpıyor. Karakterleri birbirinden ayıran yegane birimler Atak, Defans ve Zorluk... Bunun yanında oyunun işleyişi de gerçekten çok basit: ekibimizi topluyoruz, yeteneklerimizi seçiyoruz (üç yeteneğin de açılması 10. seviyede  oluyor)  ve sıra tabanlı savaşlara giriyoruz. Sıra tabanlı derken, aslında savaşlar hem PvP'de hem tek kişilik oyunda ilerlerken gerçek zamanlı gerçekleşiyor, lakin yeteneklerimizin dolmasını (yoğurtlu yetenek dolması) beklerken belli bir süre geçmesi gerekiyor ve bu da sıra tabanlı hissiyatı uyandırıyor.

dragon-blaze-2

Karakter seçim ekranı...

Savaş sistemi demişken, Loncalara girmeden evvel pek tabi diğer parti elemanlarını geliştirebiliyoruz ancak savaş içerisinde partideki diğer karakterleri AI yönetiyor. Bunun yanında oyunun Mobil RYO'lardan alışık olduğumuz bir özelliği daha var; 'Otomatik Oynanış' adı verilen bu özellik için ekranın sol altında yer alan bir Auto butonu mevcut... Bu tuşa bastığınız anda yönettiğimiz karakterle birlikte bütün oyun AI yönetimine geçiyor. Basit ataklar, yetenekler ve potların kullanımını oyun kendi yapıyor. Oyun içi sohbete geçtiğinizde veya başka bir şeyle ilgilenmeniz gerektiğinde kullanabilirsiniz. Yalnız yapay zekaya karakterinizi çok da uzun süre emanet etmenizi tavsiye etmem; kısa sürede ölmenize sebep oluyor bazen...

EJDERHA DENİNCE AKLIMA YADİGAR EJDER GELİR

Mobil oyunların grafiksel olarak günümüzde geldiği nokta malumunuz... Konsollarda ve PC'de olduğu gibi, 'kaliteli grafik' ön koşulu mobil platformda da standart haline gelmek üzere... Sağlam oynanış mekanikleri, iyi oynanış artık yeterli olmuyor. Dragon Blaze'in bu grafik standardını yakaladığını hatta bir adım da öteye taşıdığını söyleyebilirim. Oyun hakikaten güzel duruyor. Cel-Shade bu türün mobilde genel geçerleri olduğundan beri, oyunların görsel olarak fark yaratması da akıcı animasyonlara, arka planlardaki detaylara bakıyor. Gamevil bu konuda da oyununun hakkını vermiş...

dragon-blaze-3

Goyun'a uzanan eller kırılsın!

Bu arada oyunun görsel olarak Bastion'dan çok fazla etkilendiği açık... Renk paleti, arka planlar, dokular, pastel tonlar, karakterler tasarımları... Dragon Blaze buram buram Bastion kokuyor. Bu esinleme oyunu görsel olarak çok güzel bir noktaya koymasının yanı sıra -oyunun yapısı gereği lineer olduğu da düşünülürse- daha oynanabilir kılıyor. Keza arka planların çeşitliliği de oyundan sıkılmamak adına önemli...

Bazen bir türe yenilik getirmemek, var olan mekanikleri bozmadan derli toplu bir oyun yapabilmek daha doğru bir karar olabiliyor. Dragon Blaze bu hedefinin altını dolduruyor. Side-scrolling savaşlar, tek kişilik hikâye modu, 5 kişilik partiler, PvP ve otomatik savaş sistemi... Bunları bir arada bulabileceğiniz, hem App Store'da, hem GooglePlay'de sürüsüne bereket RYO var. Buna karşın hem oyuncuyu yalnız bırakmayarak adım adım ilerlemesi, hem görsel başarısı hem de çok oyunculu sisteminin sorunsuzluğuyla Dragon Blaze çok iyi bir başlangıç oyunu olmasının yanı sıra, türün takipçilerinin de ilgisini çekebilecek bir oyun.

dragon-blaze-4

Bize karada ölüm yok.

Dragon Blaze Android versiyonunu indirmek için:

//smarturl.it/DragonBlaze_AD

Dragon Blaze iOS versiyonunu indirmek için:

//smarturl.it/DragonBlaze_iOS

REHBER

* Mobil RYO'lara soğuksanız, Dragon Blaze çok iyi bir başlangıç oyunu... Her şeye hakim olasıya dek oyun sizi hiç yalnız bırakmıyor.

* Oyun başladığında sizden 'Hive' hesabı açmanız istenecek. Pas geçmemenizi tavsiye ederim, kayıt dosyalarınızı bulutta saklayabiliyorsunuz böylece.

* Gün aşırı çevrimiçi olursanız bonus envanterler ve eşyalar ve para kazanıyorsunuz.

* 30. seviyeye geldiğinizde S dereceli bir karakter düşecektir. Ayrıca 30. seviyeden sonra oyun ivmeleniyor. Birimleri daha kolay geliştirebilirsiniz.

* Cash Page'de (oyunun market sistemi) paranızı silahlardan daha çok kostümlere harcamanızı salık veririm. Nitekim mikro ödeme oyunun dengesini çok da etkilemiyor. Ayrıca loncalardan zaten epik eşyalar düşürebiliyorsunuz.

* Oyun içi para kazanmak için birimleri en üst seviyeye çıkarmalısınız. Ayrıca hikâye modunu bitirdiğinizde 200 Gem verecek oyun...

* Oyunu oynayan bir arkadaşınızdan referans alarak kurarsanız, 20. seviyeye geldiğinizde 50 Rubie kazanacaksınız. Üçten fazla karakter açabilmek için kullanabilirsiniz.

* Auto moduna bel bağlamayın. Özellikler boss'lar hayatta affetmiyor.

* Altın kazanmanın en kolay yolu Endless Labryinth modunda oynamak... Keza bu mod oyunun en keyifli modu diyebilirim.

dragon-blaze-5

Bastion esintileri...

KÜNYE

Tür: Sıra Tabanlı RYO     

Yapım: Gamevil

Dağıtım: Gamevil

Yaş Sınırı: 7

Dahası İçin: tinyurl.com/ogz-blaze

Bulunduğu Platformlar: iOS, Android

YORUMLAR
Parolamı Unuttum