‘The Evil Within’de Silahtan Çok Beyninizi Kullanacaksınız’

Shinji Mikami terlerimizi delice headshot atarak akıtmamızı istemiyor.

Resident Evil’in yaratıcısı Shinji Mikami bildiğiniz gibi Bethesda’nın yeni taşı Evil Within’in altından çıkmıştı. Trailerı hepimiz izledik, sıra geldi bu deliliğin arkasındaki adamın söylediklerini duymaya.

The Evil Within (ya da Japonya’daki adıyla Psycho Break) bir survival-horror oyunu olacak olmakla beraber işin korku kısmına da bir dönüş niteliği taşıyacak. Haftalık Japon oyun dergisi Famitsu’ya yaptığı açıklamada oyuncuların yeni oyunundan neler bekleyebileceği konusundan fikir verdi.

Oyunun odaklandığı kısımlardan biri tabiri caizse ana karakterin “acizliği”. Ana karakterlerin eğitimli özel kuvvet üyeleri olduğu, makinalı tüfek ve bomba atar gibi silahları kolaylıkla kullandığı Resident Evil oyunlarının aksine başrol oyuncumuz bir dedektif. İsmi Sebastian ve kendini hiç de alışık olmadığı bir durumda bulmaktan dolayı tedirgin. Çünkü ona biçilen rol suçluyu takip etmekten ziyade takip edilmek ve hayatta kalmaya çalışmak. Mikami’nin söylediğine göre Sebastian’ın bir silahı olacak, ama bu silah hayatta kalma çabasının merkezine oturmayacak.

Etrafta çok sayıda farklı tuzak olacak ve oyuncu bunlardan kurtulmanın yanı sıra onları düşmanlara karşı kullanmak durumunda olacak. Tabii ki silah kullanmak da bir seçenek ama oyunun doğası gereği ortalıkta fazla cephane olmayacak. Oyuncuların hayatta kalmayı silahı çekip ortalığı temizlemek yerine tuzakları kullanmanın stratejik yollarını düşünerek başarmasını istiyoruz.

Survival Horror türü önünüzdeki zombiye ateş edip silahınızı tekrar hazırlamaya çalışırken onun size doğru seğirtmesini izlediğiniz günlerden beri çok değişti. Ki bu tansiyonu yükseltmek adına eklenmiş bilinçli bir mekanik konumundaydı. Geçen yıllar boyunca türün odak noktası survival (hayatta kalma) kısmına doğru kaydı ve aksiyona daha çok önem verilmeye başlandı.

 “Dürüst olmak gerekirse, Survival-Horror oyunu yapmak zor bir iş. Düşmanları yenmenin verdiği eğlenceye mi odaklanacaksınız? Yoksa amacınız oyuncuya korkuyu hissettirmek mi olacak? Bu ikisi arasında dengeyi kurmanın zor olduğu bir tür, ama Evil Within için konuşursak biz işin korku kısmına odaklanıyoruz.”

Tabii ki oyuncuyu aralıksız bir korku silsilesine sokmak oyunu oynamanın tadını kaçırabilir, bunun yarattığı dezavantajı dengelemenin püf noktası ise keşif elementini ortama eklemek.

“Hikâye bir tımarhanede başlıyor. Uyanıp ‘ben neredeyim?’ sorusuyla ilk adımınızı atıyorsunuz, buradan itibaren gizemi çözmek oyuncunun elinde. Etrafı keşfetmenin verdiği zevk oyunda olacak. Bazen bir koridorda başlayıp kendinizi bambaşka bir dünyada bulacaksınız. Ortam gerçek zamanlı değişerek oyuncunun ensesinde olacak.”

Evil Within’in PC, PS3, Xbox360 ve Playstation 4 platformlarına 2014’te çıkması bekleniyor. Yeni nesil Xbox için de duyurulması kuvvetle muhtemel. Söylenene göre oyun genel hatlarına kavuşmuş durumda, dolayısıyla çok uzun sürmeden bir fuar demosu bekleyebiliriz.

Ne dersiniz Resident Evil’deki o zombinin kafasını bize çevirişindeki korkunun benzerini Evil Within bize tekrar yaşatabilecek mi?

evil-twin-galeri

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum