Neden önemli yatırımcılar ve biliminsanları yapay zekaya karşı bizi uyarıyor?
Devamını okuMicrosoft yöneticilerinden Sarah Bond, Forbes'a yaptığı açıklamada Game Pass servisine abone olan oyuncuların oyunlarda diğer oyunculara göre ortalama %20 daha fazla zaman geçirdiğini söylemiş. Bond'un yaptığı açıklamaya göre, bu oyuncuların diğer oyunculara göre oynadıkları oyun sayısı da %30 civarında daha yüksek. Ayrıca farklı türleri keşfetmeye de daha meyilliler, burada da %40'lık bir fark söz konusu.
Tüm bu rakamlar, Game Pass abonelik sisteminin başarısını yansıtıyor aslında.
"Video izlenen bir kanala abone olduğunuzda, örneğin Netflix, o içerik parçasıyla olan parasallaştırma döngüsünün de sonuna gelmiş oluyorsunuz" diyor Bond. Burada kast ettiği şey Netflix gibi servislerde abonelik ücretinin dışında herhangi bir para harcanmaması, bu yüzden de parasallaştırmanın bununla sınırlı olması.
"Oyunlarda ise bu tam tersi: oyunlarda satın alabileceğiniz eşyalar var, satın alabileceğiniz genişleme paketleri var, satın alabileceğiniz başka seriler, deneyebileceğiniz başka türler var" diyor Bond. Yani oyuncuların daha fazla oyun oynadığı, daha uzun süreyle oyun oynadığı bu sistem, gelirlerde de artışa yol açıyor. Ana oyunlar Game Pass bünyesinde ücretisiz olsalar da, DLC'ler, genişleme paketleri, kozmetik paketler vs Game Pass aboneleri tarafından ayrıca satın alınabiliyor.
Game Pass servisi daha en başından beri oldukça iddialıydı, ama son birkaç yılda sisteme eklenen oyun sayısındaki müthiş artış ve son derece uygun fiyatı talebin de patlamasına yol açtı. EA Play kataloğunun, tüm Bethesda oyunlarının içinde yer aldığı bu sistem her ay yeni oyunlarla zenginleşmeye devam ediyor.