Geçmiş dönemlerde pek çok kez paylaşılan istatistiklere göre oyun bitirme oranları düşük, oyuncuların geneli oynadıkları oyunun sonunu görmüyor. Hele bir de söz konusu olan açık dünya oyunlar olunca bu oranın daha da düştüğünü söylemek mümkün. Ama Ghost of Tsushima, bu konuda şeytanın bacağını kırmış gibi.
Ungeek’teki istatistik meraklıları, bu konuda bir istatistik paylaşmış ve diğer oyunlarla da karşılaştırmışlar. Buna göre, Ghost of Tsushima’nın başarımlarından “Mono No Aware” oyuncuların %50,2’si tarafından elde edilmiş. Oyunun senaryosu tamamlandığında elde edilen bu başarımı, hikayenin sonunu görenlerin oranı olarak değerlendirebiliriz.
Açık dünya oyunlar içerisinde bu oranı geride bırakan yine bir başka PlayStation özel oyunu olan Marvel’s Spider-Man, %50,8 gibi bir orana sahip. Gerçi Marvel's Spider-Man, Ghost of Tsusihma’ya göre biraz daha kısa bir senaryo kısmına sahipti; ama yine de önemli bir başarı olduğunu kabul etmek gerek. Daha uzun süreli oyunlarda oyunu tamamlama oranının %40’ın altında seyrettiği görülüyor. UnGeek tarafından paylaşılan bazı örnekler şu şekilde:
- Assassin’s Creed Origins – %38,2
- Far Cry 5 – %36,7
- Days Gone – %34,7
- Horizon Zero Dawn – %34,1
- Assassin’s Creed Odyssey – %30
- The Witcher 3 – %29,8
- Death Stranding – %28,6
- Red Dead Redemption II – %28,2
- Watch Dogs 2 – %24,9
- Assassin’s Creed Valhalla – %19,8
Aslında bu istatistikler bir anlamda normalleşmiş bir tabloyu gözler önüne seriyor; oyuncuların önemli bir kısmı bu kadar uzun soluklu oyunları bitirmek konusunda pek de iştahlı davranmıyorlar. Belki de oyunun belirli bir noktasından sonra yeni maceralara yelken açmak daha makul görünüyordur, kim bilir. Ama Ghost of Tsushima, buradaki örneklere göre biraz daha kısa bir oyun olmasının da yardımıyla, ilgiyi canlı tutmayı başarmış demek ki.
Yeni nesil çabuk sıkılıyor veya kısıtlı vakti olan çalışan insanlar oyunları doyasıya oynamıyor, biraz sıkılınca vaktine değecek başka bir oyun buluyor.