God of War'un Kratos'unda Kaç Poligon Kullanıldığını Biliyor Muydunuz?

Siz onu bir de yeni nesilde görün

PlayStation Blog, PlayStation'ın 25. yılı şerefine hazırladığı en son yazısında çeşitli PlayStation oyun karakterlerinin poligon sayılarında zaman içinde yaşanan değişime değinmiş. Bunlar arasında bir tanesi var ki, gerçekten de kullanılan poligon sayısıyla dudak uçuklatıyor desem yalan olmaz: Kratos.

Santa Monica Studios'un sanat yönetmeni Rafael Grassetti, "yeni God of War oyunu için Kratos modelini sıfırdan yaratmıştık ve stüdyoda o güne kadar geliştirdiğimiz teknolojiyi sonuna kadar zorlamak istemiştik. Kullandığımız geometri, yoğunluk olarak çoğu oyundan fazlaydı çünkü deri altında kas deformasyonu gibi şeyleri de denemek istedik ve bu bilgiyi ekrana yansıtabilmek için daha fazla geometri gerekiyordu" diyor.

God of War 2'deki Kratos toplam 5700 poligondan (üçgen) oluşuyormuş ve bunların 1200'ü yüzündeymiş. God of War 3'teki Kratos'un tüm vücudu 64000 poligondan oluşurken, yüzü için 5700 poligon kullanılmış. Bu bile aslında ciddi bir ilerleme.

PS4'teki God of War'da ise Kratos toplam 80000 poligon içeriyor ve bunun 32000'i Kratos'un yüzünde kullanılmış. Bir öncekinin neredeyse 6, PS2'deki Kratos'un neredeyse 25 katı.


Diğer PS4 oyunlarıyla farklı bir kıyaslama yapacak olursak Tekken serisindeki Kazuya Mishima'nın yüzünde 2800, Monster Hunter'daki Kalico'nun yüzünde 11000, yeni MediEvil'daki Sir Daniel Fortesque'nin yüzündeyse 1734 poligon var.

Bakalım yeni jenerasyonun 'dudak uçuklatacak" grafikleri karakter yüzlerindeki poligon sayılarını ne noktalara taşıyacak?

 

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum